آیت الله حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه قم :پیروی از راه و سلوک امام راحل(ره) در حکومت تاکید مهم رهبری است

آیت الله حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه قم :پیروی از راه و سلوک امام راحل(ره) در حکومت تاکید مهم رهبری است

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام علی(ع) در زمینه اهمیت تقوا گفت: حضرت فرمودند تقوا انسان رااز افتاد در باتلاق گناه حفظ کرده وسبب تقرب به خداوند متعال می شود.

وی با اشاره به اصول حاکم بر روابط اجتماعی و مؤلفه های پیوند اخوت دینی افزود: مقوله اخوت و برادری نشانگر یک جامعه برتر و آرمانی است که ایمان یکی از شاخصه های ایمان به شمار می رود، زیر چتر ایمان اخوت و برادری دینی به ثمر رسیده و شکل می گیرد؛ ایمان نوری است که هدف را نشان می دهد و راه را روشن می کند.

امام جمعه قم با بیان این که همگرایی یکی از مؤلفه های اخوت است، اظهار داشت: همگرایی به معنای تعامل سالم، سازنده و معنوی با برادران دینی است، در سایه همگرایی جامعه بالنده می شود؛ از دیگر شاخصه های برادری دینی دوستی و محبت است.

وی ادامه داد: امام صادق(ع) فرمودند حق برادر مؤمن بر برادرش این است که با تمام با وجود او را دوست داشته و در مسائل مالی او را شریک کند، پیامبر اسلام می فرماید اگر کسی در عرصه برادری دینی کوتاهی کند از ولایت من خارج است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تقدیر از شرکت کنندگان در مراسم های جشن نیمه شعبان ابراز داشت: کسانی که منتظر امام زمان(عج) هستند بهترین مردم در همه زمان ها به شمار می روند، امام صادق(ع) فرمودند کسانی که ادعای انتظار می کنند باید پایبند به پرهیزکاری و اخلاق حسنه باشند.

وی همچنین از حضور پر شور مردم در مراسم بیست و ششمین سالگرد امام خمینی(ره) تقدیر و عنوان کرد: خوشبختانه مردم ایران انسان هایی قدر شناس و سپاس گذار هستند، مردم با حضور پر شور خود بار دیگر با خلف صالح حضرت امام تجدید بیعت و پیمان کردند؛ رهبر معظم انقلاب در حال ادامه دادن راه حضرت امام است.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که 15 خرداد روزی فراموش نشدنی است خاطرنشان کرد: 15 خرداد سال 42 سرآغاز نهضت اسلامی به رهبری حضرت امام، سند مخالفت با استبداد داخلی و استعمار نو و بیانگر مظلومیت ملت ایران است.

وی اضافه کرد: استبداد حکومت پهلوی، جدایی دین از سیاست، تلاش برای برگردانن ایران به دوران جاهلیت قبل از اسلامی شدن و تسلط غیر مسلمانان بر سرنوشت مسلمانان سبب شد تا حضرت امام موضع گیری کند و زمینه برای قیام فراهم شود، قیام 15 خرداد قیامی دینی بوده و سبب شکستن ابهت شاه و آشکار شدن چهره ضد دینی حکومت پهلوی شد؛ پروزی انقلاب دربهمن57 نتیجه قیام 15 خرداد بود.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به سخنان مهم روز گذشته رهبر معظم انقلاب در حرم امام راحل گفت: رهبر معظم انقلاب نسبت به تحریف در سلوک حکومتی و اندیشه حضرت امام هشدار دادند، ایشان فرمودند کسی حق ندارد با میل و خواسته خود از سخنان امام راحل بهره برداری سیاسی کند.

وی با تأکید بر تکیه مسؤولان و جامعه بر اندیشه های حضرت امام افزود: آنچه را که امام راحل در موارد متعدد و به صورت مستند وجود دارد باید نقشه راه قرار گیرد؛ حضرت امام اسلام ناب محمدی را اثبات و اسلام آمریکایی را نفی کرد، اسلام آمریکایی در چهره اسلام سکولار و تهجر قابل مشاهده است.

امام جمعه قم با اشاره به شاخصه های مکتب امام اظهار داشت: توکل بر خداوند و اعتماد به وعده الهی، اعتقاد به توانایی مردم، طرفداری از محرومان و مستضعفان و طرفداری از وحدت مسلمانان از شاخصه های مهم حضرت امام است، رهبر معظم انقلاب فرمودند اهل سنتی که از آمریکا و تشیعی که از انگلیس اداره شوند در راستای دین نبوده و برادران شیطان هستند.

وی با اشاره به روند مذاکرات هسته ای ادامه داد: مذاکرات هسته ای در نقطه بسیار حساسی قرار دارد، اگر امروز در کشور عده ای جلسات و اجتماعاتی برگزار می کنند، مسؤولان نباید احساس کنند که این اجتماعات در تقابل با آن ها شکل گرفته است.

آیت الله حسینی بوشهری ابراز داشت: همانگونه که آمریکا برای پشتیبانی از تیم مذاکره کننده برنامه هسته ای را به کنگره برده است، مجلس و مردم ایران نیز باید از تیم مذاکره کننده حمایت کنند، اجتماعات مردمی پشتوانه مهمی برای تیم مذاکره کننده هسته ای هستند، از همین رو بر حفظ صنعت هسته ای، ایستادگی در مقابل زیاده خواهی های دشمنان تأکید کرده و اجازه بارزسی از دانشمندان و مراکز نظامی را نمی دهیم.

وی عنوان کرد: دنیا بداند اگر روزی مذاکرات هسته ای به شکست بینجامد به دلیل زیاده خواهی های آمریکا و غرب است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان سخنانش با اشاره به ارتحال آیت الله آصفی خاطرنشان کرد: آیت الله آصفی انسانی بزرگ، برومند، محقق، زاهد و دوست داشتنی بود، این عالم وارسته از آن دسته از انسانی هایی بود که دوست نداشت شناخته شود، ایشان در مباحث فقهیو کلامی صاحب نظر بود.

گفتنی است، پس از اقامه نماز جمعه، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی بر پیکر آیت الله آصفی نماز اقامه کرد و پیکر این عالم وارسته از حرم مطهر تا چهار راه شهدا تشییع شد

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید