آیت الله علم الهدی:سخنان اخیر رهبری در خصوص مذاکرات، آمریکا را خاکسترنشین کرد/مردم از دستگاه قضا توقع فساد ستیزی در عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دارند

آیت الله علم الهدی:سخنان اخیر رهبری در خصوص مذاکرات، آمریکا را خاکسترنشین کرد/مردم از دستگاه قضا توقع فساد ستیزی در عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دارند

آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز این هفته، جمعه 5 تیرماه مشهد مقدس، ضمن تبریک هفته قوه قضاییه، گفت: هفته پربرکت قوه قضاییه را به عزیزان خدمتگزار دز این نهاد مقدس تبریک عرض می‌کنم و این هفته را گرامی می‌داریم.

درباره تبیین فعالیت‌های این نهاد محوری نظام، رییس دادگستری غیور و دلاور استان گزارش مبسوطی را بیان فرمودند.

هفتم تیر در حقیقت یک نمایشگاه از قدرت ریشه‌ای این انقلاب بود برای این‌که دشمن وقتی می‌خواهد تهاجم کند، هر مقداری که دشمن بخواهد خرابی ایجاد کند، سرکوبی ایجاد کند تا شاخه‌های رییسی نظام را بزند، نمی‌تواند موفق شود؛ نمونه‌اش یمن.

امروز چند ماه است که این‌ها دارند مردم را سرکوب می‌کنند، خانه‌ها را خراب می‌کنند، آدم‌ها را می‌کشند، بچه زن، پیر و جوان، همه را به یک کنار به زیر باران آتش گرفته‌اند اما درعین‌حال قدرت انقلابی مردم یمن روزبه‌روز قوی‌تر تا به امروز، 85 درصد یمن در طول قدرت مردم انقلابی یمن است.

دشمن در هفت‌تیر به دنبال حذف عناصر اصلی انقلاب بود

اگر این‌ها می‌توانستند روز اول ده عنصر اصلی انقلاب یمن را از بین ببرند، به‌کلی کار انقلاب یمن تمام می‌شد؛ در جریان هفتم تیر، دشمن تمام دانه‌درشت‌های نظام را ارزیابی کرد، یعنی این‌ها در هفت‌تیر حساب کردند اگر بنا شد این افراد را از بین ببرند، دست امام خالی می‌ماند، نظام و انقلاب سقوط می‌کند و توی حساب عادی باید این‌طور می‌شد.

این حساب را هم کردند که به‌هرحال، در بین این دانه‌درشت‌های نظام که در اطراف امام هستند و نیروهای انقلاب هستند، از همه برجسته‌تر و کامل‌تر، آن‌کسی که در تداوم انقلاب از همه بیشتر می‌شود روی آن حساب کرد، مقام معظم رهبری است لذا این‌ها روز ششم تیر نقشه ترور مقام معظم رهبری را کشیدند.

دشمن می‌دانست مقام معظم رهبری آنان را مستأصل خواهد کرد

حساب کردند ممکن است در این جمعشان حضور پیدا نکند، مسئله ترور و براندازی مقام معظم رهبری برایشان اولویت یک بود نسبت به کسانی که در جریان حادثه هفت‌تیر به شهادت رساندند؛ برای ایشان طرح خاص داشتند که نکند در جلسه شرکت نداشته باشند و در ردیف آنان که باید براندازی شوند، حذف شود لذا روز ششم تیر برای مقام معظم رهبری این‌ها نقشه کشیدند و بنای ترور مقام معظم رهبری را همچون فردایی در مسجد اباذر برنامه‌ریزی کردند.

این‌ها می‌دانستند این آقا کیست، می‌دانستند این چه جوهره ایست، دوام نظام به او تعلق دارد، مستأصل می‌کند دشمن را، بیچاره می‌کند، خاک‌نشین می‌کند دشمن را. «تکبیر»

آمریکایی‌ها به حالت محاکمه با مذاکره‌کنندگان ایران برخورد می‌کنند

این آمریکایی‌ها و اروپایی‌های مزوّر شیطان‌صفت در مسئله مذاکره جوری با نمایندگان ایران برخورد می‌کردند که این‌ها را روی صندلی محاکمه نشانده بودند، این‌ها را محاکمه می‌کردند، منت می‌گذاشتند، توان و قدرت ما را که امتیاز ما بود به‌عنوان نقطه‌ضعف ما به رخ کشیدند، روندشان این بود، کار را به اینجا رسانده بودند.

مقام معظم رهبری سه روز پیش با یک جمله، خاکسترنشین کرد آمریکا را، فرمود مذاکره از طرف آمریکا پیشنهاد شد و از این قضیه پرده‌برداری کردند؛ آن‌ها نمی‌خواستند این موضوع افشا شود، فرمودند آن‌ها می‌خواستند مذاکره کنند، ما نخواستیم مذاکره کنیم، آن‌ها جانشان به این مذاکره است، هستی‌شان به این توافق است.

دولت کنونی آمریکا، بی‌عرضه‌ترین دولت تاریخ امریکاست

دولتی که هفت سال در آمریکا حکومت می‌کند، هجده میلیارد دلار این مملکت داراترین و ثروتمندترین دنیا را بدهکار کرده، دولت به این بی‌عرضگی؛ دولتی که در همه نقشه‌هایش شکست‌خورده، در قضیه عراق شکست‌خورده، در دخالت در منطقه شکست‌خورده، در همه نقشه‌ها در دنیا شکست‌خورده است در مقابل مردم خودش و تا به امروز امریکا دولتی از این بی‌عرضه‌تر و بی‌ارزش‌تر به خودش ندیده.

این دولت با این وضعیت تنها راه نجاتش این است که ما را سر خشت بنشاند، هسته‌ای  ما را از ما بگیرد، تحریم‌ها را سر جا نگه بدارد و بعد بگوید یک مشکل بزرگ  آمریکا که در دنیا ایران بود، مشکل ایران را حل کردم، جانش به این مذاکرات و توافق وابسته است آن‌وقت نمایندگانش جوری برخورد می‌کنند که نمایندگان عزیز ما را گویی روی صندلی محاکمه نشانده‌اند و می‌خواهند محاکمه کنند.

افشاگری مقام معظم رهبری آمریکا را بیچاره کرد

مقام معظم رهبری بیچاره‌شان کرد، این افشاگری رهبری آمریکا را بدبخت کرد، این‌ها ششم تیر سال 60 فهمیدند کجا را بزنند، تمام این جریان هفت‌تیر و این ترور به‌وسیله آمریکایی‌ها طرح‌ریزی‌شده بود و منافقین به‌عنوان یک روسپی آمریکایی مجری‌اش شدند.

برادران، خواهران، جوانان بدانید هر جریان سیاسی در این مملکت، هر حزبی توی این کشور، هر جبهه و انجمن سیاسی در این مملکت سر برآورد و وابسته به رهبری و ولایت نبود، آخرش سرنوشتان این است، منافقین به اسم مجاهدین خلق آمدند به‌عنوان تنها پرچم‌دار مبارزه با امپریالیسم آمریکایی سر برآوردند در این مملکت و بعد به‌عنوان روسپی آمریکایی که هنوز هم روسپیگری‌اش برای آمریکا ادامه دارد، مجری منویات شوم آمریکایی شدند.

ششم تیر فهمیدند کجا را باید بزنند و خدا نخواست؛ یکی از نقطه‌های نمایشگر عظمت خدا همین جریان ششم تیر بود که مقام معظم رهبری را برای این مملکت حفظ کرد.

شهید بهشتی، فردی کامل از جهت فقهی، سیاسی و علمی بود

علت این‌که تناسب هفت‌تیر ، مناسبت هفته قوه قضاییه است، دو چیز باعث شده؛ یکی این‌که آن روزی که امام بزرگوار بنا بود مسؤولیت‌های نظام را به نیروهای وابسته خودشان بسپارند، به‌حساب این‌که شهید بهشتی یک شخصیت جامع‌الاطراف در همه ابعاد فقهی، سیاسی، علمی، روحانی و در همه جهات بود، قوه قضاییه برای امام آن‌قدر مهم بود که در رأس قوه قضاییه این شخصیت بزرگ را قراردادند و دشمن دید با از بین بردن این شخصیت، این نهاد محوری نظام متزلزل می‌شود.

جهت دوم این‌که منافقین که عامل اصلی هفت‌تیر بودند به‌وسیله قوه قضاییه در این کشور براندازی شدند و جریان قوه قضاییه توانست؛ خدا روح و بشارتی از این جمع ما به روح شهید مرحوم، جناب آقای لاجوردی نثار کند؛ این مرد ازخودگذشته که ستاره درخشان نهاد مقدس قوه قضاییه در تاریخ این قوه است، با فداکاری‌های او و تدبیر و همت عالی او، منافقین از این کشور براندازی شدند؛ این هم بزرگ‌ترین مدال عظیم قوه قضاییه در جریان تاریخ این نظام و این انقلاب بود.

قوه قضاییه باید پناهگاهی مطمئن برای مردم باشد

آنی که به‌عنوان هفته قوه قضاییه قابل‌توجه است، دو چیز  است، یکی این‌که مردم از قوه قضاییه دو توقع دارند، یکی قوه قضاییه پناهگاه مردم باشد؛ مردم این‌قدر به قوه قضاییه اعتماد داشته باشند که هر ظلمی به آنان شد، هرکجا حقشان از بین رفت و هر جا آدم زورگویی خواست بر آنان مسلط شود، مطمئن باشند یک پناهگاهی برای آن‌ها، نهاد قوه قضاییه هست.

این اعتماد، ایمان و باور در مردم به‌عنوان یک پناهگاه که قوه قضاییه هست، به وجود بیاید و این واقعیت باهمت عالی شما عزیزان مسؤول، شما علما و دانشمندان کارگزار این قوه قابل تحقق است.

فساد ستیزی، دومین خواست مردم از قوه قضاییه

مطلب دومی که مردم توقع دارند از قوه قضاییه، فساد ستیزی است، مردم در بستر فساد نمی‌توانند زندگی کند، چه فساد سیاسی، چه فشار اقتصادی، چه فساد فرهنگی، مردم از قوه قضاییه توقع فساد ستیزی دارند، هم با فساد سیاسی مقابله کند، یک عده قدرت‌یابی که می‌خواهند از داخل کشور، دست بیرون کشور را بفشارند و با وابستگی به بیرون، این‌ها ساپورت بشوند و بیایند بر قدرت‌های نظام مسلط شوند، قوه قضاییه باید با این‌ها برخورد کند، این‌ها فساد سیاسی است، هستی نظام را بر باد می‌دهد.

فساد اقتصادی، یک گردن‌کلفت مزوّر شیطان توطئه چی بیاید در یک تزویر شیطانی خود، یک‌ساله و دوساله میلیاردها هستی مردم را بلند کند، بچاپد و مشغول عیاشی شود، این مردم را بدبخت می‌کند، مردم توقع دارند با این فساد مقابله شود؛ فساد فرهنگی، دشمن بیاید جنگ نرم راه بیندازد، سفره دین و اسلام را از زیر پای جوان‌ها این مملکت بکشد و پشتوانه مردمی را از این نظام بگیرد و نظام را سرکوب کند، تنها کسی که در جنگ نرم می‌تواند برخورد عملیاتی کند و مردم توقع فساد ستیزی دارند، قوه قضاییه است.

برخی غرور ملی را ابزاری برای راه انداختن فساد اخلاقی در کشور می‌کنند

می‌خواهم به تمام مسؤولین امنیتی، انتظامی و قضایی این استان عرض کنم، برادران و عزیزان این درست نیست که اگر بنا شد ما در این کشور به یک غرور و عظمت ملی نایل شدیم، یک عده افراد ناهنجار، یک عده دختر و پسر بی‌بندوبار این غرور ملی را ابزار کنند و فساد اخلاقی در کشور راه بیندازند و خیابان‌ها را بند بیاورند، این صحیح نیست.

برنده شدن قهرمانان ملی ما در والیبال بر قهرمانان آمریکایی که یک نشان از خِزی و ذلت آمریکا و عزت ما به وجود آورده، این غرور ملی ماست، این امتیاز ملی ماست، بسیجی‌ها، حزب‌اللهی‌ها، چرا شما این غرور ملی را یک خلأ به وجود بیاورید برای یک عده آردم جفتک‌زن ناهنجار که بیایند بی‌بندوباری و فسادشان را به‌عنوان جشن و غرور ملی در خیابان‌ها راه بیندازند، چرا شما غرور ملی را جشن نمی‌گیرید؟ چرا شما با آن ابتهاج عظیم بسیجی و نشاط بالای حزب‌اللهی‌تان به این غرور ملی افتخار نمی‌کنید و این میدان بشود برای یک عده ناهنجار، خیابان‌ها را ببندند و مقابل نوامیس مردم انواع و اقسام فجایع اخلاقی و فسادها را مقابل چشم دختر جوان مردم انجام دهند وسط خیابان؟ آخر چرا این‌جور؟

پیروزی تیم والیبال افتخار نظام است، عده‌ای به‌عنوان جشن ملی به اصول نظام دهن‌کجی می‌کنند

کسی هم جلوگیر نباشد بگویند جشن است، خوشحال‌اند و بگذارید خوشحالی کنند؛ خوشحالی به چه قیمت؟ به قیمت بی‌ناموسی؟ به قیمت بی‌بندوباری و ولنگاری؟ خوشحالی به قیمت دهن‌کجی به ارزش‌های نظام در بستر این نظام، در طی حمایت‌های این دولت، باقدرت این نظام و این انقلاب ما قهرمان والیبالی درست کردیم که آمریکایی‌ها را شکست دهد، این افتخار نظام است، این افتخار مملکت است، این افتخار کشور است و بعد عده‌ای به‌عنوان جشن ملی بیایند به این نظام و اصول این نظام دهن‌کجی کنند؟ اهانت کنند، فحش دهند، به افراد توهین کنند.

یک آقایی از ائمه جماعات مسجد مشهد با من تماس گرفت و گفت من می‌رفتم به خانه‌ام در بلوار وکیل‌آباد، گفت دو ساعت در راه‌بندان گیر کردم، گفت این دو ساعت راه‌بندان مهم نیست، بنده که پشت فرمان معمم نشسته بودم، هر جوان هرزه‌ای که می‌رسید یک اهانت و توهینی می‌کرد، گفت متأسفانه با بعضی مأمورین هم تماس گرفتم جواب سربالا دادند، این قابل‌قبول نیست، این فساد ستیزی توقع مردم است.

سخنان قاطع امام راحل در خصوص زیر سؤال بردن قوه قضاییه

آنی که مهم است این است که احکام قوه قضاییه نباید زیر سؤال برود، کسی نباید حکم قوه قضاییه را زیر سؤال ببرد، امام بزرگوار در جلسه‌ای که در سال 63 اعضای شورای عالی قضایی خدمت امام رسیدند، امام فرمودند «اگر دستور و حکمی از آن‌ها (قوه قضاییه)، صادر شد، هیچ فردی حق جوسازی نه در روزنامه‌ها و نه در نطق‌ها و نه در بین مردم را ندارد، تضعیف قوه قضاییه صلاح نیست و باید قوه قضاییه را تقویت نمود».

در 22 بهمن 62، پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب امام یک پیام تاریخی مفصلی دادند و در این پیام تاریخی خود فرمودند «شاکی هرکس هست، حق ندارد در مطبوعات یا رسانه‌های گروهی یا مجامع عمومی طرح دعوا کند و علیه قوه قضاییه جوسازی نماید؛ روزنامه‌ها، مجلات و رادیو و تلویزیون توجه به این مسائل و اشباح آن را داشته باشند».

اولین کسانی که قوه قضاییه را زیر سؤال بردند، منافقین بودند

مدرک مطلب اول، صحیفه امام، جلد 19 صفحه 121 و مدرک مطلب دوم، صحیفه امام، جلد 18 صفحه 340؛ این دستور امام است، فرمان امام است و کسی حق ندارد حکم قوه قضاییه را به خاطر موقعیت سیاسی و اجتماعی خود زیر سؤال ببرد؛ اول کسی که حکم قوه قضاییه را زیر سؤال برد منافقین بودند و اگر کسی بخواهد حکم قوه قضاییه را زیر سؤال ببرد، از همین تبار به شمار می‌رود و این خلاف صریح دستور امام به شمار می‌رود.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید