تست تیز هوشان امام علی (علیه السلام)

تست تیز هوشان امام علی (علیه السلام)

این روزها هر مجلی ای را که ورق بزنی برای جذب مخاطب هم که شده یکی دو تا تست هوش و روانشناسی و افسردگی و موفقیت  داخلش پیدا می کنید . گر چه بسیاری از این تست ها به لحاظ علمی مورد تایید  اساتید رونشناسی برای خود سنجی و خود ارزیابی نیستند اما در این میان تست هایی هم که برای مردم ایران بومی شده باشد وجود دارد.

بسیاری از این تستها ی موجود نیمه عمر دارند یعنی پس از گذشت چند سال ویرایش های نوینی از آنها به مجامع علمی ارائه می شود.در نتیجه به نوعی عدم قطعیت در این  یافته ها وجود دارد .البته ما در دستاوردهای علم تجربی و بشری خیلی نمی توانیم به دنبال قطعیت و یقین باشیم .یقین . آرامش حقیقی را تنها باید از آفریدگار جست.یقین رهاورد علم الهی ؛همانا وحی است . ما مفتخریم که دستیابی  به گنجینه وحی الهی را از دو راه روشن یعنی قرآن و عترت داریم.
در دستاوردهای علم تجربی و بشری خیلی نمی توانیم به دنبال قطعیت و یقین باشیم .یقین وآرامش حقیقی را تنها باید از آفریدگار جست.یقین رهاورد علم الهی ؛همانا وحی است.

امروز تحفه و رهاورد ما برای شما کاربران گرامی “تست زیرک شناسی از نگاه امام علی (علیه السلام)”است.

حضرت علی (علیه السلام) می فرمایند: ان الکیاس هم الذین للدنیا مقتوا،و اعینهم عن زهرتها اغمضوا ،و قلوبهم عنها صرفوا،بالدار الباقیه تولهوا ترجمه:به راستی زیرکان کسانی هستندکه دنیا را ناپسند و مبغوش خویش می دانند،واز زرق و برق های آن دیده بسته اند،و دلهای خویش را از دنیا منصرف و رویگردانیده اند،وتنها دلباخته وشیفه آخرت هستند.

برادرم وخواهرم علی (علیه السلم)،چنین کسانی را زیرک و تیز هوش می داند .تو نیز به کم قانع نباش  ودر این ماه گرامی   که ماه علی است تو نیز همت کن  و نگو ما کجا  و علی کجا این سخنان برای ماست. پس قدر این گنج ها رابدان تا از خواص شوی . امید آکنه مورد پسند اهل بیت شویم.

آمین

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید