خطیب جمعه قم: افتخار اصلی نتیجه بخش بودن مذاکرات هسته ای برای مردم است

خطیب جمعه قم: افتخار اصلی نتیجه بخش بودن مذاکرات هسته ای برای مردم است

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی روز جمعه در خطبه های نماز جمعه قم در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) بیان داشت: آمریکاییها در پی آن هستند که اگر مذاکرات به نتیجه ای رسید آن را ماحصل فشارها و تسلیم ملت ایران بدانند و اگر شاهد عدم نتیجه گیری در مذاکرات بودیم کشورما را در فضای بین المللی مقصر قلمداد کرده و در داخل ایران فتنه ایجاد کنند.

وی با اشاره به این که ملت ایران بیدار و هشیار است افزود: در صورتی که مذاکرات به نتیجه برسد در پی آن خواهیم بود که تمام جهان باید خلع سلاح هسته ای شوند و کلیه قدرت ها از این سلاح مخرب استفاده نکرده و این فکر غلط را از ذهن خود دور کنند که تحقیر و تحریم ایران را به مذاکره کشاند.

وی با تاکید بر این که تهدیدها اثری بر روی ملت ایران ندارد اظهار داشت: مذاکرات با غرب را پایان خط نمی دانیم چرا که در برابر جهانخواران ابزاری چون اقتصاد مقاومتی را در اختیار داریم و دشمنان باید آگاه باشند که مردم ایران اسلامی گرفتار اختلاف و فتنه های داخلی نخواهند شد.

خطیب جمعه قم در ادامه با اشاره به در پیش بودن روز جهانی قدس گفت: گرامیداشت این روز حرکتی راهبردی و دارای اهمیت فراوان است چرا که امروز فتنه های مختلفی را در منطقه شاهدیم که اقتضا می کند ملت های روزه دار باشکوه هر چه بیشتری در صحنه راهپیمایی حاضر شوند.

وی ادامه داد: امت روزه دار باید به جهانیان ابراز کنند فتنه هایی که مستکبران عالم ایجاد کرده اند مسلمانان را از پایداری در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و دفاع از کشورهای اسلامی باز نخواهد داشت.

وی اظهار داشت: علمای اسلامی و امت ها باید زیر پرچم دین از مظلومان عالم دفاع کنند اما گاهی برخی عالمان به این اصل مهم بی توجهی می کنند و از مراکز مهم اسلامی مانند الازهر که سابقه درخشانی دارند انتظار داریم در قالب توطئه های فریب کارانه دشمنان دین مبین اسلام قرار نگیرند.

اعرافی همچنین خواستار حضور باشکوه مردم در مراسم هفته اکرام نیازمندان و ایتام شد و افزود: ایجاد عدالت اقتصادی و اجتماعی وظیفه همه ما به شمار می رود گرچه مسوولان کشور نیز باید در این مورد پیشگام باشند.

وی درادامه سیاست های ابلاغی برنامه ششم توسعه از سوی رهبر معظم انقلاب را برخاسته از مشورت جمعی نخبگان جامعه ذکر کرد و افزود: بایدبرنامه ای قوی تر از گذشته در دولت و مجلس تصویب شود و اقتصاد مقاومتی، مقاوم سازی فرهنگی و پیشتازی در علم و فناوری از محورهای اصلی آن به شمار رود

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید