آیت الله مکارم شیرازی مطرح کرد؛ تلاش برخی افراد در جهت کمرنگ کردن مسجد مقدس جمکران

آیت الله مکارم شیرازی مطرح کرد؛ تلاش برخی افراد در جهت کمرنگ کردن مسجد مقدس جمکران

حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی مرجع عالیقدر تقلید صبح امروز در دیدار با خادمان مسجد مقدس جمکران ضمن اینکه آیات متعددی از قرآن را به مسأله مهدویت مربوط دانست اظهار داشت: آیه یکصد و پنجم سوره انبیاء یکی از موارد ذکر شده در قرآن است که می‌گوید «و لقد کتبنا فی الزّبور من بعد الذّکر أنّ الارض یرثها عبادی الصّالحون؛ و در حقیقت در زبور پس از تورات نوشتیم که زمین را بندگان شایسته ی ما به ارث خواهند برد».

این مرجع تقلید ادامه داد: از آیه فوق می‌توان استفاده کرد که قیام کنندگان آخر الزمان از صالحان هستند، قیام نیز قیام صالحان است و نکته سوم اینکه این قیام کنندگان بخاطر برقراری صلح و صفا قیام می‌کنند و باید به این نکات توجه خاص داشته باشیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزود: بعضی به دنبال فساد بیشتر در زمین به منظور ظهور امام عصر (عج) هستند در حالی که طبق این آیه عبادی الصالحون باید تقویت شوند و قوت بگیرند.

وی علاوه بر وجود نشانه‌هایی از مهدویت در قرآن این نشانه‌ها را در روایات نیز فراوان عنوان کرد و ابراز داشت: علاوه بر این‌ها بعضی از اهل تسنن نیز به این مسأله معترفند تا جایی که کتابی با عنوان «فی تواتر ما جاء المهدی علی النبی» را تألیف کرده‌اند که این کتاب به دنبال تواتر در روایاتی است که از پیامبر در اثبات مهدویت رسیده است می‌باشند.

این مرجع تقلید مسجد مقدس جمکران را یکی از نعمت‌هایی دانست که خداوند متعال برای دنیا به ویژه کشور ایران قرار داده است و گفت: در بحار الانوار داستان حسن مصلح جمکرانی آمده است که در شب هفدهم ماه مبارک رمضان به او سفارش شده است تا مسجد مقدس جمکران را بنا کند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطر نشان کرد: هفدهم ماه مبارک رمضان سال 373 یعنی بیش از هزار سال پیش در زمان حیات مرحوم صدوق این اتفاق افتاده است که جریان طولانی دارد و نکات قابل توجهی را می‌توان از آن استخراج کرد.

وی تصریح کرد: بررسی ماجرای سفارش ساخت مسجد مقدس جمکران از سوی امام عصر (عج) نشان می‌دهد که در ابتدا این مسجد ریشه تاریخی دارد و در کتب مشهور به آن اشاره شده و جزو افسانه‌ها نیست.

این مرجع تقلید ادامه داد: این جریان در بیداری صورت گرفته است چون فرد مذکور به بیدار شدن از خواب صراحت دارد؛ در سال‌های اخیر شاهد رونق فوق العاده این مسجد بوده‌ایم بدون اینکه تبلیغات خاصی در این زمینه صورت گیرد تا جایی که از حد تصور خارج بوده است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی به خاطراتی از خود و دوستانش اشاره کرد که در سال‌های قبل از انقلاب اسلامی ایران به این مسجد می‌رفتند و به عبادت می‌پرداختند و ابراز داشت: این مسجد قبل از انقلاب بسیار کوچک و دارای جمعیت کمی بود لیکن بعد از انقلاب توجه مردم به این مسجد بسیار افزایش یافت.

وی نماز سفارش شده از سوی امام عصر (عج) را مورد تحلیل قرار داد و گفت: در این نماز سفارش شده است تا عبادت کنندگان کلمات توحیدی را تکرار کنند و این نماز سراسر توحید است.

این مرجع تقلید با اشاره به افرادی که در جهت کمرنگ کردن مسجد مقدس جمکران تلاش می‌کنند اظهار داشت: نسل جوان بالاترین آمار را در مراجعه به این مسجد دارند در حالی که توبه می‌کنند و پاک می‌شوند پیوند محکم‌تری با این مسجد برقرار می‌کنند و این مسجد با این عظمت، سابقه تاریخی، جاذبه معنوی و روحانی دلیلی را برای مخالفت باقی نمی‌گذارد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی به فعالیت‌های عمرانی مسجد مقدس جمکران اشاره کرد واظهار داشت: با مراجعه میلیونی مردم از ایران و دیگر نقاط جهان به این مسجد می‌بایست تجهیزات کاملی برای این مکان مقدس فراهم شود.

وی ادامه داد: اخیراً هزینه خوبی برای ساخت دارالشفاء انجام شد تا بتواند جوابگوی نیاز طبی عبادت کنندگان مسجد مقدس جمکران باشد؛ در این دارالشفاء اطبای خوبی در حال فعالیت هستند و در صورت نیاز و کمبود امکانات بیماران می‌توانند با آمبولانس به مراکز دیگر منتقل شوند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: برای تکمیل این دارالشفاء مبلغ سی میلیارد ریال هزینه کردیم و برای تکمیل امکانات دیگر این مسجد مبلغ صد میلیون ریال پرداخت می‌کنم تا بذری باشد و بابی برای ساخت و ساز و پرداخت مبالغ دیگر از سوی کسانی که به این مسجد علاقه نشان می‌دهند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان خدمت به مسجد مقدس جمکران را موجب افتخار دانست و گفت: توفیق حاصل شده برای شما خادمان حتماً در درگاه خداوند دارای حساب و کتابی است؛ سعی کنید تا مردم از سفر به قم و مراجعه به مسجد مقدس جمکران خاطرات خوب و خوشی داشته باشند و برای سفرهای بعدی رغبت پیدا کنند

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید