آیت الله سبحانی: غرب بداند توطئه تکفیر و خونریزی در کشورهای اسلامی دامن شان را خواهد گرفت

آیت الله سبحانی: غرب بداند توطئه تکفیر و خونریزی در کشورهای اسلامی دامن شان را خواهد گرفت

حضرت آیت الله جعفر سبحانی، ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن کریم که در مسجد مجتمع آموزش عالی فقه (حجتیه) برگزار شد، ابزار تبلیغ پیامبران الهی را منطق و برهان خواند و اظهار داشت: پیامبران با منطق و دلیل مردم را به توحید دعوت می‌کردند که قرآن از آن به کتاب و میزان یاد می‌کند.

مفسر برجسته قرآن کریم افزود: پیامبران کتاب و میزان دارند تا مردم را به عدالت دعوت کنند؛ اما اگر عده‌ای علیه آنها از ابزار قدرت، ترور و شمشیر استفاده کنند؛ ایشان از خودشان دفاع می‌کنند.

وی ابراز داشت: پیامبر اکرم(ص) بعد از درخواست مبلغ از سوی چند قبیله برای آنها چهل مبلغ و حافظ قرآن فرستاد؛ اما آنها همه را کشتند و حضرت بعد از این جریان علیه آنها از ابزار قدرت و زور استفاده کردند.

آیت الله سبحانی به پیمان شکنی یهودیان مدینه اشاره کرد و گفت: سه قبیله از یهودیان در مدینه زندگی می‌کردند و با پیامبر اکرم(ص) پیمان بسته بودند که در کنار مسلمانان با صلح و آرامش زندگی کنند؛ اما آنها پیمان شکنی کردند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم یادآور شد: قبیله نخست با پیمان شکنی به زن مسلمانی تعرض کردند و قبیله دوم با طراحی نقشه‌ای قصد ترور پیامبر(ص) را داشتند که هر دو قبیله از یهودیان از مدینه اخراج شدند.

وی افزود: یهودیان بنی‌قُریظه برای نابود کردن اسلام از داخل مدینه، جنگ احزاب را کارگردانی می‌کردند؛ از این‌رو با پیمان شکنی با کفار قریش، متحد شدند و قصد داشتند در جریان جنگ خندق از داخل مدینه علیه مسلمانان اقدام کنند.

استاد برجسته حوزه خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) با تدبیر و هوشیاری مسلمانان را رهبری کرده و از شرایط بحران جنگ به نفع اسلام استفاده کردند؛ چنان که گروهی از مسلمانان را برای امنیت داخل مدینه بسیج کردند؛ تا یهودیان از پشت به مسلمانان خنجر نزنند.

وی یهودیان را دنیا طلب و سست پیمان خواند و تصریح کرد: یهودیان بسیار ترسو و دنیا طلب هستند؛ چون که به آخرت ایمان ندارند؛ بنابراین بعد از پیمان شکنی و شکست کفار قریش در جنگ احزاب به شدت از مسلمانان ترس و وحشت داشتند.

آیت الله سبحانی به درخواست مذاکره یهودیان اشاره و تأکید کرد: یهودیان از پیامبراکرم(ص) خواستند که با آنها مذاکره کنند و حضرت نیز مذاکره را پذیرفتند؛ اما فرستاده پیامبر(ص) با یهودیان قصد خیانت داشتند.

وی افزود: یهودیان بعد از خیانت مذاکره کنندگان و شکست مذاکرات، قضاوت سعد معاذ را درباره خودشان پذیرفتند؛ از این‌رو سعد معاذ نیز طبق تورات درباره آنها قضاوت کرد و طبق آیین یهود، پیمان شکنان را کشتند.

مفسر برجسته قرآن کریم تأکید کرد: یهودیانی که قلعه خود را لانه جاسوسی کرده بودند و علیه اسلام و شعار توحید با کفار هم‌پیمان شدند، هیچ تصور نمی‌کردند که توطئه‌چینی آنها برای از بین بردن اسلام به نابودی خودشان منجر شود.

آیت الله سبحانی افزود: امروز غرب و ایادی‌اش بدانند که توطئه تکفیر و خونریزی در کشورهای اسلامی، دامن خودشان را خواهد گرفت؛ زیرا بلای گروه‌های تکفیری از مغول بدتر نیست و با حمایت الهی مسلمانان پیروز این توطئه‌ها خواهند بود.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید