خانواده ها در دام شبکه های مجازی گرفتار نشوند/ مسئولیت در نظام اسلامی امانت است، نه طعمه

خانواده ها در دام شبکه های مجازی گرفتار نشوند/ مسئولیت در نظام اسلامی امانت است، نه طعمه

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی امروز در ادامه تفسیر سوره مبارکه نور در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) به تشریح اهمیت دوری از گناه و لزوم توجه به گواهان روزقیامت پرداخت.

وی گفت: یکی از گناهان بسیار بزرگ الهی که خدای متعال وعده عذاب بزرگ داده است تهمت زدن به زنان پاکدامن و اقدام برای آبروریزی از آنان می باشد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با انتقاد از کسانی که به راحتی با سرقت عکس ها و فیلم های خصوصی زنان و دختران اقدام به اخاذی و بردن آبروی آنان می کنند تاکید کرد: دختران و خانم ها توجه کنند که از ایجاد رابطه دوستی با نامحرم پرهیزکنند؛ چرا که ریشه بسیاری از مفاسد و آبروریزی ها، همین بی مبالاتی در رابطه با نامحرم می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی نقش شبکه های اجتماعی در ایجاد فساد و گسترش طلاق در خانواده ها را مهم دانست و افزود: متاسفانه خانواده های زیادی به خاطر عدم رعایت مسائل محرم و نامحرم و ایجاد دوستی با جنس مخالف در شبکه های اجتماعی مثل وایبر و واتساپ و… از هم پاشیده شده است، لذا بانوان دقت کنند تا در این فضاهای مجازی به هیچ عنوان عکس و فیلم خصوصی خود را در اختیار افراد نامحرم قرار نداده و از ایجاد رابطه با نامحرم پرهیز نمایند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آیات سوره مبارکه نور در مورد شاهدان روزقیامت گفت: روز قیامت، روزی است که همه پرده ها از جلوی چشم انسان ها کنار می رود و حقایق آشکار می شود، لذا طبق تصریح قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع) زبان، دست، پا و سایر اعضا و جوارح انسان علیه او شهادت می دهند؛ چرا که در آن روز دیگر اعضای بدن انسان در اختیار انسان نیست؛ بلکه مطابق فرمان الهی به گناهان خود اعتراف می کنند و شهادت می دهند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی افزود: باید در اعمال و رفتار خود دقت زیادی کنیم؛ چرا که مطابق آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع) شاهدان روز قیامت 11تا می باشند و نسبت به اعمال همه ما شهادت می دهند.

* گریه پیامبر اکرم(ص) برای شهادت دادن بر اعمال امت خود در روز قیامت

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی خاطر نشان ساخت: یکی از شاهدان روز قیامت پیامبر اکرم(ص) می باشند که در آن روز مطابق با تصریح قرآن کریم، نسبت به اعمال امت خود شهادت می دهند و در روایتی در کتاب مجمع البیان آمده است. پیامبر اکرم(ص) گریه می کردند که من چگونه اعمال امت خود را نزد خدای متعال شهادت دهم.

وی زمین را از دیگر گواهان روز قیامت دانست و گفت: زمین نیز روز قیامت نسبت به اعمال انسان ها شهادت می دهد به همین خاطر حضرت علی(ع) سفارش می کردند تا در مساجد مختلف نماز بخوانید و حتی در یک مسجد نیز در جاهای مختلف آن نماز به جا بیاورید، چرا که آن زمین نیز روز قیامت شهادت می دهد که روی آن چه کارهایی انجام شده است.

این استاد دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به دقت حضرت علی(ع) در توزیع بیت المال مسلمین تاکید کرد: در روایتی آمده است حضرت علی(ع) بعد از آنکه بیت المال را تقسیم کردند خطاب به زمین گفتند، ای زمین شاهد باش که من بیت المال را به حق جمع آوری کردم و به حق نیز تقسیم کردم؛ لذا مسئولین کشور باید بسیار دقت کنند که چگونه با بیت المال مسلمین برخورد می کنند.

مسئولیت در نظام اسلامی امانت الهی است نه طعمه

وی افزود: مطابق حدیث حضرت علی(ع) در نهج البلاغه، مسئولیت در نظام اسلامی امانت الهی است نه طعمه؛ لذا کسانی که در کشور اسلامی مسئولیتی به عهده می گیرید باید تا آخرین لحظه تلاش کنند که این امانت الهی را به خوبی اداکند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در پایان گفت: پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) با همین روش یعنی توجه دادن مردم به یاد مرگ و معاد مردم را با معارف الهی آشنا می ساختند و به تبلیغ دین می پرداختند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید