حجاب و مبارزه با منافق، استکبار و شیاطین در وصایای شهدا (2)

حجاب و مبارزه با منافق، استکبار و شیاطین در وصایای شهدا (2)

نویسنده: مهدی دادجو

شهید ابراهیم حیدرعربی ( 1363- 1339 تهران )
خواهران حجابشان را رعایت کنند تا مشت محکمی بر دهان ابرقدرتها و دشمنان اسلام بزنیم.

شهید عباس خانی بروجنی ( 1362-1344 بروجن )
… و شما ای خواهرانم، حجاب خود را فراموش نکنید و ادامه دهنده راه همه شهدا باشید که حجاب شما مشت محکمی است بر دهان یاوه گویان شرق و غرب. و زینب گونه و استوار باشید و فرزندان خود را علی اکبر گونه تربیت کنید تا بتوانند در آینده برای اسلام و مسلمین مفید واقع شوند.

شهید صحبت الله خزایی ( 1364- 1341 نهاوند )
… و اما شما (1) ای خواهرانم، شما نیز در این راه مقدس وظیفه تان چیزی از دیگران کم نیست و سعی کنید با رعایت حجاب مشت محکم خود را در ادامه راه شهدا بر دهان دشمنان بزنید.

شهید عباس خسروی ( 1362-1343 کاشان )
خواهرم، حجاب تو مشت محکمی است بر دهان ابرقدرتها. حجابت را حفظ کن که باعث خوشحالی من است.

شهید فرزندعلی خلیلی ( 1365-1346 رزن )
… ای خواهرانم شماها با حجاب خود مشت محکمی بر دهان شرق و غرب بزنید.

شهید احمد خنجرنژاد ( 1365-1346 کوهدشت )
… و خواهرانم، باید بدانید که تنها سلاح شما حفظ حجاب است و [ با ] حفظ حجاب خود مشت محکمی بر دهان یاوه گویان بزنید و این شعر را همیشه مد نظر داشته باشید:

ای زن از فاطمه به تو اینگونه خطاب است *** ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است

شهید سید مصطفی خوشرو ( 1366-1345 قم )
به خواهرانم سفارشی که دارم، از آنها تقاضا دارم که با حجاب خود زینب وار مشت محکمی به یاوه گویان و ابرقدرتها بزنند.

شهید سید حسن درویش نیا ( 1362-1327 ایلام )
[ خواهرم ] اگر نمی توانی پرچم از دست افتاده مرا برداری لااقل می توانی با حجابت از خون من دفاع کنی. و یک پیام به خواهران خودم و خواهران عزیز انقلابی و مسلمان که در سنگر دانش و در سنگر انقلاب مشغول خدمت هستند، تنها چیزی که آمریکای جنایتکار را به وحشت می اندازد حجاب توست، با حجابت مشت محکمی بر دهان دولتهای غربی و شرقی بزن و با حفظ حجابت خون مرا که به زمین می ریزد حفظ کن.

شهید فرشاد درویشی ( 1366-1344 اهواز )
… و خواهرانم با حجاب زینب وار خود مشتی بر دهان امریکا و ایادیش زنند که آن مفسدین می خواهند از راه بی حجابی جامعه انقلابی مان را منحرف کنند و به فساد بکشانند.

شهید شمسعلی دریکوند ( 1366-1317 خرم آباد )
… و اما خانواده عزیزم و همسرم و خواهرم و برادران، وصیت می کنم که از اسلام دفاع کنید، با دفاع مسلحانه و یا با قلم و یا با حجاب مشت محکمی بر دهان یاوه گویان شرق تجاوزگر و حزب جنایتکار بکوبید. به اسلام که (2) دین کامل و تنها راه سعادت عالم بشریت است، پای بند باشید و همیشه به خدا توکل کنید.

شهید علی محمد دهقان بنادکی ( 1360-1343 یزد )
… و تو ای خواهر، حجاب، عفت و پاکدامنی را بیش از هر چیز مورد اهمیت قرار بده چون حجاب تو مشت محکمی به دهان یزیدیان است.

شهید شاکر دهقانی ( 1365-1346 کازرون )
از خواهران تقاضا دارم که حجاب خود را کاملاً رعایت کنند، چون شما با حجابتان می توانید مشت محکمی بر دهان دشمنان اسلام بزنید.

شهید غلام دیوسوار ( 1364-1351 دهدشت )
… و از خواهرانم می خواهم که همانند زینب و زینب زمان باشند و حجابشان را حفظ کنند که مشت محکم و سنگر مهمی علیه کافران و از خدا بی خبران باشد.

شهید علیرضا ربانی ( 1362-1346 اصفهان )
خواهران عزیزم، وقار شما در حجاب شماست. شما می توانید با حجاب خود ادامه دهنده راه من باشید و این عمل شما مشت محکمی است بر دهان دشمنان داخلی و خارجی.

شهید داود ربیعی سیرایی ( 1365-1348 کرج )
خواهرهای عزیزم، حجابتان را رعایت کنید که حجاب شما مشتی در دهان دشمنان اسلام است.
… خدمت زن داداشهای عزیزم سلام، امیدوارم که حجابتان را رعایت کنید، برای اینکه دشمن از حجاب شما دلاوران می ترسد.

شهید علیرضا رجایی هرندی ( 1365-1350 کوهپایه )
وصیتی به خواهرانم دارم، خواهرانم امیدوارم که حجاب اسلامی خود را حفظ بکنید که این حجاب شما مشت محکمی است بر دهان استکبار جهانی. خواهرانم پیامبر خون شهدا باشید؛ زینب، پیامبر خون شهدای کربلا بود و شما هم مانند او باشید و چون کوه استقامت کنید.

شهید رحمت الهم رضایی ( 1361-1344 اصفهان )
به خواهر و برادرانم بگویید که خواهر راه زینب (سلام الله علیه) و برادرانم راه حسین بن علی (علیه السلام) را ادامه بدهند و بجاست که در رابطه با این گفته خود پیامی به شما خواهران خود بدهم و پیام این است که شما خواهران با حجاب کامل اسلامی خود مشت محکمی بر دهان دشمنان داخلی و ابرقدرتهای شرق و غرب فرود آورید.

شهید طارق رضایی ( 1361-1342 اراک )
… و شما ای خواهرانم باید الگو باشید چون زینب (سلام الله علیه) و همیشه در حفظ حجاب خود کوشا باشید و با حجاب خود مشت محکمی بر دهان دشمنان اسلام بزنید و انسان بودن زن در حجاب اوست.

شهید فاضل رضایی ( 1363-1346 رودبار )
… و شما ای خواهرانم، حجابتان را رعایت کنید که با این کار مشت محکمی بر دهان یاوه گویان می زنید و ای نرا نیز بدانید که رعایت کردن حجابتان بیشتر از خون شهیدان کمر دشمن را به خاک می مالد.

شهید رضا رعیتی خوراسگانی ( 1362-1346 اصفهان )
خواهرانم، حجاب خود را رعایت کنید تا اینکه با رعایت کردن حجاب خود مشت محکمی بزنید به متجاوزین.

شهید علیرضا رفویی شهر کهنه ( 1366-1348 بجنورد )
پیام من به خواهران شهرم این است که با حفظ حجاب خود مشت محکمی بر دهان ایادی شرق و غرب بزنند و همیشه در زندگی سیره حضرت فاطمه (سلام الله علیه) را سرمشق زندگی خود قرار دهند.

شهید عبدالله رنجبر ( 1362-1341 رودبار )
… و ای خواهرانم شما هم زینب زمان باشید و حجابتان را حفظ کنید که حجاب مشت محکمی و سنگر مهمی علیه کافران و فداییان می باشید.

شهید عیدی محمد زابل زاده باغبان ( 1363-1335 شوشتر )
… و تو ای خواهر زینب وار پیام برادرانت را به گوش امت مظلوم ایران و جهانیان برسان و حجاب خود را حفظ کن و با حجاب خود مشت محکمی به دهان بیگانگان بزن.

شهید سیدعلی زارع مهرآبادی ( 1367-1314 ابرکوه )
… و در پایان شما را به حجاب اسلامی دعوت می نمایم، که همان حجاب اسلامی است که خود مشت محکمی در دهان منافقان می باشد و کاری نکنیم که دشمنان شاد گردند.

شهید عین الله زارعی ( 1362-1342 اقلید )
… و ای خواهرانم، شما باید حجاب خود را حفظ کنید و همیشه برای رضای خدا قدم بردارید و در راه خدا و اسلام خدمت کنید و بهترین خدمت شما همین حجاب است که مشتی محکم بر دهان آمریکا می باشد.

شهید عباس زارعی اسفندآبادی ( 1365-1345 ابرکوه )
… و با حفظ حجاب مشت محکمی بر دهان منافقین و ضد انقلابیون و ابرجنایتکاران شرق و غرب بزنید.

شهید عباس زرگر ( 1363-1347 تهران )
… و از خواهران این تقاضا را دارم که همیشه حجاب اسلامی خود را رعایت کنند و با حجاب خود مشت محکمی به دهان تمامی ضدانقلابیون بزنند.

شهید عبدالحر سابوته ( 1361-1345 تهران )
خواهرم، تو با حجابت مشت محکمی بر دهان یاوه گویان شرق و غرب می زنی.

شهید عیسی سامانلو ( 1364-1343 تهران )
خواهران مهربانم! حجابتان را حفظ کنید، با حجابتان مشت محکمی به دهان دشمنان اسلام بزنید.

شهید فرامرز سبحانی ( 1365-1342 تهران )
اولین وصیتم به شما شش خواهرم و مادرم و همسرم این می باشد که همچون گذشته تقوی و حجاب اسلامی را به نحو احسن رعایت کنید تا با حجاب خود مشت محکمی بر پیکر پوسیده بی حجابان بزنید و با حجاب خود پاسدار خون شهیدان باشید.

دومین وصیتم به شما پدر و سه برادرم، از شما می خواهم که با تقوی و حجاب دلهایتان و رفتارتان مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و بی تعهدهای سر چهار راه ها بزنید. (3) خانواده عزیزم را به حجاب چشم که نگاه نکردن به نامحرم، و حجاب گوش که گوش نکردن به غیبت، و حجاب زبان که غیبت کردن و تهمت نزدن می باشد دعوت می کنم و ان شاء الله که با اجرای این وصیت روح مرا شاد خواهید کرد.

شهید علیرضا سلمان ( 1365-1348 داراب )
اما ای خواهرم، حجاب تو مشت محکمی است به دهان یاوه گویان.
… خواهرم اسلحه من حفظ حجاب تو است. این بار هم به تو می گویم

ای زن از فاطمه به تو اینگونه خطاب است *** ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است

شهید غلامرضا سلیمانی ( 1362-1344 کاشمر )
… و تو خواهرم، حجاب و عفت و پاکدامنی را بیش از هر چیز مورد اهمیت قرار بده چون حجاب تو مشت محکمی بر دهان یزیدیان است.

شهید علی سنایی ( 1367-1348 بجنورد )
… و خواهرم حجاب را نگهدار که همانا حجاب تو سنگر توست و با حجابت مشت محکمی بر دهان آن بی حجاب بزن که با این عملت قلب حضرت زهرا (سلام الله علیه) را از خودت خشنود خواهی کرد.

شهید علی شاداب زاده ( 1360-1339 نیشابور )
… و اما شما خواهران عزیزم از خداوند متعال خواهانم شما نیز با حجاب پاکتان بتوانید رهرو راه شهیدان بوده و مشت محکمی بر دهان ابرقدرتها بزنید و به آنها بگویید حجاب مصونیت است نه محدودیت.

شهید علیرضا شرقی ( 1360-1341 نیشابور )
… و اما شما خواهران عزیزم از خداوند متعال خواهانم که شما نیز با حجاب پاکتان بتوانید رهرو راه شهیدان بوده و مشت محکمی بر دهان ابرقدرتها بزنید و به آنها بگویید حجاب مصونیت است نه محدودیت.

شهید عزت الله شعبانلو ( 1366-1339 همدان )
ای خواهران عزیز از شما می خواهم که پیام این حقیر را با دل و جان بپذیرید و اینک برنده ترین سلاح برای تو ای خواهر حفظ حجاب توست. امیدوارم که شما به پیروی از حضرت زینب کبری (علیه السلام) دستورات و فرامین قرآن را اجرا نمایید. از خواهران خودم نیز می خواهم که با حفظ حجاب خود مشتی محکم بر دهان منافقین بکوبند و همیشه به فرامین و رهنمودهای امام امت گوش فرا دهند.

پی‌نوشت‌ها:

1- در اصل وصیت: تو
2- در اصل وصیت: که اسلام
3- در اصل وصیت نامه: برسید
منبع مقاله :
دادجو، مهدی؛ (1390)، گزیده موضوعی وصیت نامه شهدا 2، تهران: نشر شاهد، چاپ اول

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید