توصیه به حجاب فاطمی و زینبی در وصایای شهدا (4)

توصیه به حجاب فاطمی و زینبی در وصایای شهدا (4)

نویسنده: مهدی دادجو

شهید عباس زارع بیدکی ( 1366-1348 مهریز )
… و تو ای خواهرم، حجابت را حفظ کن و زینب گونه در تمام مصائب بردبار باش.

شهید علی زنده دوز سامانی ( 1365-1351 شهرکرد )
… و از خواهرانم می خواهم که حجاب خود را مانند فاطمه زهرا (سلام الله علیها) حفظ کنند و مانند حضرت زهرا الگویی برای همه خواهران باشید.

شهید عبدالرضا زیبایی ( 1367-1345 بجنورد )
ای خواهران، مواظب باشید در روز قیامت بدن کبود شده و تازیانه خورده حضرت فاطمه (سلام الله علیها) و زینب کبری (سلام الله علیها) و دختران امام حسین (علیهما السلام) از شما بازخواست نکند و راه آنها را ادامه بدهید و زینب وار باشید و حضرت فاطمه (سلام الله علیها) را سرمشق زندگی خود قرار دهید و حجاب خود را حفظ کنید که بدحجابی و بی حجابی زنان به نفع آمریکا و دشمنان اسلام است و دیگران را به فساد می کشاند.

شهید عزیزالله زینتی ( 1366-1347 الشتر )
… و از خواهرانم می خواهم که همچون زینب باشند و زینب گونه راه مرا ادامه دهند و قوانین و دستورات اسلام را حتماً رعایت کنند و با حجاب بودنشان را توصیه می کنم.

شهید غلامرضا سبحانی فروشانی ( 1365-1349 خمینی شهر )
از خواهرانم می خواهم که پیام خون همه شهیدان را به گوش دنیا برسانند و حجاب خود را رعایت کنند که سنگر اصلی خواهران حجاب است و همیشه و در همه حال و در تمام کارها به بانوان نمونه و بزرگ همچون فاطمه زهرا و زینب کبری (سلام الله علیها) تکیه کنند که راه آنها راه سعادت و خوشبختی هم در دنیا و هم در آخرت است و ما هر چه داریم از خانواده های عصمت و طهارت داریم.

شهید عبدالصمد سبحانیان ( 1359-1335 شیراز )
… و شما خواهرانم باید راه زینب را طی کنید و حفاظت از خودتان کنید و با حجابتان که از خون من محکم تر و رنگین تر است می توانید این کار را به آسانی انجام دهید.

شهید علی اکبر سپاسگزار ( 1365-1340 شیراز )
خواهران عزیز، به خدا قسم عمر خیلی کوتاه است، کسی نمی داند فردا زنده است یا نه. بدان خون من همان چادر بر سر تو و حجاب تو و حجاب و چادر تو همان خون سرخ من است. کاری نکنید که فردای محشر یقه شما پیش حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) گیر باشد. کاری نکنید که زینب و ام کلثوم از شما شکایت کنند. حجاب ظاهری و باطنی و زبان خودتان را به خاطر رضای خدا و حرمت خون برادران شهیدتان حفظ نمایید و دنباله رو سلوک دخت رسول خدا باشید.

شهید علیرضا سپاهی زاده ( 1364-1345 تهران )
… امیدوارم که خواهرانم حجابی چون فاطمه داشته باشند.

شهید علی اصغر سجادی ( 1361-1337 تهران )
خواهرانم، حجابتان را زینب گونه حفظ کنید.

شهید شیروان سجادی خواه ( 1365-1346 دهدشت )
… و شما ای خواهران عزیز، از شما می خواهم که زینب وار باشید و حفظ حجاب داشته باشید و حافظ خون شهیدان باشید.

شهید علی اکبر سعادت ( 1361-1343 نائین )
سلام به خواهرانم، خواهرانی که برایم دل سوزانده بودند، ای دل سوختگان من، حجاب و عفت و پاکدامنی را سرلوحه زندگی خودتان قرار دهید و همیشه زینب وار با ناملایمات دست و پنجه نرم کنید.

شهید ظفر سعیدی لندی ( 1366-1344 ایذه )
خواهران زینب وار باشید و مانند زینب زندگی کنید، زیرا که اگر حجاب را رعایت نکنید خون من و تمام شهدا را زیر پا گذاشته اید و موکداً می گویم حجابتان را حفظ کنید. زیرا ما برای دین و ناموس و مذهب شهید شدیم.

شهید عباس سلمان زاده ( 1362-1348 نجف آباد )
… و خواهرم حجابت را رعایت کن و زینب وار باش.

شهید غلامرضا سلمانی ( 1365-1347 تهران )
ای خواهران عزیزم، حجاب و عفت و پاکدامنی را سرلوحه زندگی خودتان قرار دهید و همیشه فاطمه وار و زینب گونه با سختی های مادی مبارزه کنید تا اجر معنوی خود را در محضر خدا حفظ کرده باشید.

شهید عبدالحسین سلیمانی ( 1364-1348 کازرون )
به خواهرانم بگو که بر سر نزنید و همچون زینب (سلام الله علیها) خواهر حسین (علیه السلام) صبر و استقامت کنید و اگر خدا خواست در آن جهان ابدی همدیگر را ملاقات خواهیم کرد و حجابهایتان را کاملاً رعایت کنید که این حجابها از خون شهیدان هم مهم تر است و تیری است بر قلب سیاه دشمنان.

شهید عبدالله شاه مرادی ورنامخواست ( 1367-1342 زرین شهر )
خواهران عزیز، حجاب و عفت خود را حفظ کنید و از فاطمه (سلام الله علیها) و زینب (سلام الله علیها) درس بگیرید.

شهید علیرضا شاهینی ( 1365-1349 شاهرود )
خواهران مهربان و عزیزم، بیدار باشید و بدانید که فقط با گریه و ناله وظیفه شما انجام نمی گیرد، بلکه ابتدا صبر و استقامت را پیشه خود کنید، سپس زینب گونه پیام خون شهیدان را به گوش جهانیان از دوست و دشمن برسانید تا بدینوسیله باعث جوششی در دل دوستان و شکست و ناامیدی در دل دشمنان شوید و همیشه حجاب و پاکدامنی و تقوی الهی را سرلوحه زندگی خودتان قرار دهید تا بتوانید بدینوسیله با اعمال و کردار خود به تبلیغ حقیقت واقعی دین سلام و ادامه دادن راه شهیدان بپردازید.

شهید غلامرضا شجاعی ( 1361-1338 شیراز )
… و شما خواهران گرامی، الگویتان را فاطمه زهرا (سلام الله علیها) قرار دهید و در راه حجاب و عفت و پاکدامنی اسوه ای چون او خواهید یافت. خواهران حجاب خود را حفظ کنید و « … » که علیه دشمن فرا گیرید، زیرا ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است.

شهید فرزاد شفیعی سروستانی ( 1366-1349 شیراز )
… و شما خواهران گرامی، الگویتان را فاطمه زهرا (سلام الله علیها) قرار دهید و در راه حجاب و عفت و پاکدامنی اسوه ای چون او خواهید یافت.
… خواهران حجاب خود را حفظ کنید و « … » که علیه دشمن فرا گیرید زیرا ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است.

شهید علی شم آبادی ( 1365-1335 سبزوار )
دخترانم فاطمه و زهرا و معصومه، امیدوارم با حفظ حجاب و خط و اخلاق اسلامی و با خواندن درس خوب، فردی مفید برای جامعه و شوهرانتان باشید.

شهید علی شمس آبادی ( 1364-1350 سبزوار )
ای خواهران، در حجاب بکوشید که انتظار شهدا همین است و همیشه این شعار را در زیر لب زمزمه می کردند که:

ای زن از فاطمه به تو اینگونه خطاب است *** ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است

شهید غلامحسین شورکی ( 1367-1344 اهرم )
ای خواهران مهربانم، میدانید که ظالمان عالم می خواهند ریسمان وحدت ملت و امت را قطع کنند و ملت محروم و مستضعف ما را به بند کشند، از این جهت تصمیم گرفتم برای تحکیم وحدت و سربلندی ملت و روانه جبهه شوم. برای شما جز حفاظت حجاب و عفت، سفارشی بزرگتر نمی کنم که این سفارش بزرگ و عظیمی است.
… وصیتم به همه خواهران این است که حجابشان را همیشه و در همه حال رعایت کنند و با آن به ابر قدرتها نشان دهند که دنباله رو فداکاریهای بی بی پهلو شکسته، حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) هستند.

شهید علی شهابی ( 1362-1342 ساوه )
ای خواهران من، من به عنوان یک برادر کوچک به شما می گویم که شما باید مثل حضرت فاطمه (سلام الله علیها) و زینب کبری (سلام الله علیها) استقامت داشته باشید و کوچکترین لغزش به خود راه ندهید، اول باید کاملاً رعایت کنید حجاب خود را که احادیث مهمی در این باره داریم؛ دوم باید به دستورات اسلام عمل کنید.

شهید عبدالعلی شهیدی ( 1365-1346 بروجرد )
… و از خواهران عزیزم می خواهم که زینب گونه زندگی کنند، چرا که حضرت فاطمه (علیه السلام) حجاب را به زنان تأکید می کنند.

ای زن از فاطمه به تو اینگونه خطاب است *** ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است

… و شما ای زن برادر عزیزم، زینب گونه رفتار کنید و در همه جا حجابتان را حفظ کنید.

شهید طهماس شیخ فرد ( 1363-1342 خرم آباد )
خواهران مهربانم، حجاب و پاکدامنی را سرلوحه زندگی خودتان قرار دهید و همیشه زینب وار زندگی کنید، زیرا دشمن از سیاهی چادر شما می ترسد و سیاهی چادر شما پاسدار خون سرخ من است.

شهید علی اکبر شیردل ( 1363-1341 همدان )
برادران و خواهرانم، امیدوارم شما نیز همچون پاسداران اسلام و قرآن علی اکبر وار و زینب گونه لحظه ای از پا ننشسته و در حفظ حجاب و پیروی کردن از تقوا، دین خدا را یاری کرده باشید.

شهید علیرضا شیرکش خوراسگانی ( 1363-1345 اصفهان )
… و تو ای خواهرم همچنان حجاب خود را حفظ کن و فرزند خود را تربیت کن که مثل فاطمه زهرا الگوی دیگران باشی.
… و ای خواهران، حجاب خودتان را حفظ کنید تا اگر بی حجابی بود بتوانید جلوی آن را بگیرید و نگذارید خون شهیدان پایمال شود، چون که حجاب تو ارزشش بیشتر از خون شهیدان است.

شهید علی صادقی جهانی ( 1365-1347 بردسکن )

ای زن از فاطمه به تو اینگونه خطاب است *** ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است

شهید علی محمد صباغ زاده ( 1361-1336 همدان )
خواهران مهربانم، به شما وصیتی می کنم و آن این است که تقوا را حتماً حتماً رعایت کنید و حجابتان را حفظ کنید تا پیش فاطمه (سلام الله علیها) روسفید شوید.

شهید صادق صفدری ( 1360-1335 کرمانشاه )
… پیام مرا به نور چشمم، سمیرا برسانید؛ از خداوند متعال خواستارم که صحیح و سلامت باشد و دختری باشد زینب وار و در خدمت اسلام و با حفظ حجاب خود اسلام و دستورات خداوندی را که برای اصلاح و راحتی انسانها نزول یافته است پیاده کند.

شهید عباسعلی صمدی ( 1361-1341 خمین )
ای خواهران عزیز، حجاب و عفت و پاکدامنی را سرلوحه زندگی خودتان قرار دهید و همیشه فاطمه وار و زینب گونه در زندگی مبارزه کنید و پاکدامنی را سرلوحه زندگی خودتان قرار دهید.

شهید علیرضا صمدی ( 1361-1343 تهران )
… و تو ای خواهر عزیزم، حجابت را فراموش مکن و زینب گونه رفتار نما.

شهید عبدالرحیم طاهر دوره گرد ( 1361-1340 دزفول )
به خواهرانم بگویید که زینب وار زندگی [ کنند ] و زینب وار بمیرند. بهترین زینت مرد مرگ سرخ و بهترین زینت زن حفظ حجاب است.

شهید صفرعلی طاهری ( 1362-1339 جهرم )
از کلیه خواهران و مادران پیرو زهرا و زینب امید می رود که حجاب خود را حفظ کنند.

شهید عبدالغنی عابدی ( 1364-1345 لارستان )
… و شما خواهرانم، زینب وار باشید، در شهادت برادرتان شیون و زاری نکنید که دشمن خوشحال شود و شما اسلحه خود را که همان حجاب می باشد، بر زمین مگذارید و با حجاب کوبنده خود پوزه زورگویان را به خاک بمالید.

شهید عبدالله عبدالله پور ( 1363-1343 بهار )
… و سفارشم به خواهران عزیزم این است که حجابتان را حفظ کنید و چون زینب (سلام الله علیها) استوار باشید.

شهید شاهرخ ( حسین ) عبدی ( 1365-1346 تهران )
… و شما ای خواهران مهربانم، مبارزه با بی حجابی را فراموش نکنید، اگر می خواهید اسلام زنده و قرآن پا بر جا و خون شهدا و برادرتان حفظ شود و در جنگ سهیم باشید و عبادتی بزرگ کرده [ باشید ] ، سعی کنید که حجابتان همیشه بالاتر از کارهای دیگرتان باشد و زینب (سلام الله علیها) را اسوه خود قرار دهید و در فراگیری قرآن و احکام اسلام از دیگران پیشی بگیرید که همه اینها از تقوا سرچشمه می گیرد.

شهید عباس عبدی ( 1362-1345 تبریز )
… و ای خواهر مهربانم، حجاب تو سنگر و وقار توست و می خواهم زینب گونه بوده و اخلاق اسلامی را در هر زمان و مکان رعایت نمایی و با درس خواندن و یادگیری قرآن، اسلام را بهتر درک نمایی.

شهید شمسعلی عجم لو ( 1364-1352 قم )
خواهر عزیزم، شما مثل فاطمه زهرا (سلام الله علیها)حجاب خود را رعایت کنید.

شهید عباس عرب مومنی محمدآبادی ( 1365-1343 جرقویه )
… و در یک کلام، خواهرم، حجاب تو سلاح توست، پس حجابت را حفظ کن که:

ای زن از فاطمه به تو اینگونه خطاب است *** ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است

شهید علیرضا عطایی ( 1365-1319 مشهد )
از کلیه دخترهای عزیزم خواهشمندم که حجاب خود را حفظ کنند و مانند فاطمه زهرا (سلام الله علیها) باشند.

شهید عبدالله علی اکبری ( 1367-1332 قزوین )
شما دختران و خواهرانم، مثل زینب (سلام الله علیها) و رقیه (سلام الله علیها) و سکینه (سلام الله علیها) عزت نفس داشته و حجاب را رعایت کنید.

شهید علی علیزاده ( 1363-1343 شیراز )
پیام من برای خواهران و مادران عزیز این است که حجاب را از حضرت فاطمه (سلام الله علیها) و حضرت (سلام الله علیها) یاد بگیرید که حتی یک تار مویتان بیرون نباشد.

شهید علی عمادآبادی ( 1364-1345 استهبان )
ای خواهر، من به عنوان یک برادر کوچکتر خواهش می کنم حجابتان را رعایت کنید، مگر نه فاطمه زهرا در عمرش نامحرمی او را ندید؟ شما باید پیرو فاطمه زهرا باشید. خواهر عزیز، اگر تو در سنگر حجابت کوشا باشی دیگر دست و چشم یک عده هوسران باعث فساد در جامعه نمی شود. ای خواهر، مبادا تاری از مویتان را نامحرمان ببینند.

شهید عباسعلی غفاری مهآبادی ( 1360-1331 اردستان )
هر چه می توانید به همسرم خوبی نمایید و او را دلداری دهید و بگویید رسالت حضرت زینب به عهده اوست و باید زینب وار پیام مرا به منافقین و دشمنان اسلام برساند و سنگر خانه را حفظ نماید و حجاب خویش را همیشه همانطوری که تاکنون حفظ کرده است، حفظ نماید.
… در پایان از خواهرانم می خواهم که حجاب خود را حفظ کنند و دنباله رو زینب کبری، خواهر حسین (علیه السلام) باشند.

شهید عبدالله غفوری ( 1362-1343 تاکستان )
ای مادر وای خواهر! حجاب و پاکدامنی و عفت را سرلوحه زندگی خودتان قرار دهید و همیشه فاطمه وار و زینب گونه زندگی و مبارزه کنید.

شهید علی اصغر غلامی ( 1361-1340 قم )
ای خواهر مهربانم، حجاب و عفت و پاکدامنی را سرلوحه زندگی خود قرار بده، همیشه فاطمه و زینب وار مبارزه کن.

شهید علی غیبی فطرت ( 1365-1346 همدان )

ای زن از فاطمه به تو اینگونه خطاب است *** ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است

شهید علی اکبر غیرتی آرانی ( 1360-1342 آران و بیدگل )
وصیتم [ به ] خواهرم، تو نیز [ همچون ] زینب باش و از هر آنچه هوس کردی بپرهیز و در راه خدا مبارزه کن. خواهرانم، زینب وار با ناملایمات دست وپنجه نرم کنید. حجاب و عفت و پاکدامنی را سرلوحه زندگی خودتان قرار دهید و همیشه فاطمه وار و زینب گونه زندگی و مبارزه کنید.
منبع مقاله :
دادجو، مهدی؛ (1390)، گزیده موضوعی وصیت نامه شهدا 2، تهران: نشر شاهد، چاپ اول

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید