بیم ها و امیدها در ماجرای حجاب و عفاف

بیم ها و امیدها در ماجرای حجاب و عفاف

نویسنده: حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی رهبر

بازخوانی اندیشه های امام خمینی(ره)

اشاره:

فرهنگ از مسائل استراتژیک نظام و جوهره انقلاب اسلامی است که اگر صدمه ببیند و یا در استحاله فرهنگی به انحراف کشیده شود، به صورت ناخودآگاه کشور را به جایی خواهد برد که در طراحی دشمن پنجاه سال یا صد سال زمان برای آن در نظر گرفته شده است. مسئله حجاب و عفاف از مقوله های راهبردی فرهنگ اسلامی است که دشمنان روی آن سرمایه گذاری کرده و خودی ها توجه کافی به آن نداشته اند؛
گاهی بحث حجاب و عفاف مطرح شده، ولی عزم جدی برای مقابله با بدحجابی در عرصه فرهنگ و اجرا وجود نداشته است نگارنده که در این زمینه مقالات بسیاری را در این ماهنامه به خوانندگان ارائه داده است، در سال 89 نیز که بحث حجاب و عفاف بار دیگر مطرح و با چالش هایی از سوی برخی مسئولان روبه رو شد. بر آن شد تا مباحث مطرح شده طی یک سال را از زاویه های مختلف بررسی کند و با جمع آوری اسناد و مستندات آن، مجموعه ای را تدوین کند و در اختیارخوانندگان قرار دهد. این مجموعه به صورت یک کتاب عرضه می شود که هم گزارشی است برای امروز و فردا و محاجه فرهنگی با کسانی که به وظیفه قانونی خود عمل نمی کنند و هم ارائه یک راهکار و روشنگری در فضای کشور برای امروز و آینده است.

سیاست اندلسی کردن کشور

پس از پایان جنگ تحمیلی و پیروزی در دفاع مقدس، دشمنان انقلاب اسلامی حوزه اندیشه، ایمان و اخلاق را هدف گرفتند. رهبر معظم در بیست سال گذشته همواره در مورد تهاجم فرهنگی یا ناتوی فرهنگی که اخیراً عنوان جنگ نرم به آن داده شده است، هشدار داده اند.
سیاست اندلسی کردن کشور( به تعبیر معظم له) یعنی تهاجم علیه اسلام و مسلمین با ابزار اباحه گری، ترویج فساد و ابتذال و کشف حجاب و استفاده ابزاری از برخی زنان و دختران، همواره در دستور کار استعمار و استکبار بوده و ایشان آن را ویرانگرتر از تهاجم نظامی می دانند.
از همان آغاز که پای غربی ها به مشرق زمین و کشورهای اسلامی باز شد، به منظور تسخیر کشورهای اسلامی و غارت منابع مسلمین و سلطه برآنها، تحمیل فرهنگ غربی و بی بند وباری را زیر لوای روشنفکری و تجدد خواهی در برنامه خود داشتند و عملی کردند. نمونه بارز آن دوره قاجار و رابطه آنان با غرب و آوردن سوغات فرنگ به ایران و بالاخره اجرایی شدن آن سیاست ها به دست مزدورانی چون آتاتورک در ترکیه، امان الله خان در افغانستان و رضاخان میرپنج در ایران و دیگر مزدوران دست نشانده شان در دیگر کشورهای اسلامی بود.
حضرت امام(ره) از همان آغاز کشف حجاب و اعمال سیاست های بیگانه به دست این مزدوران، رژیم طاغوت را زیر سوال بردند و در این باره گفتند: « در آن زمان به اسم اینکه می خواهیم نیمی از جمعیت ایران را فعال کنیم، آن شقی جنایتکار دست به یک جنایت زد و آن جنایت کشف حجاب بود او به جای اینکه نیمی از جمعیت ایران را فعال کند، آن نیم دیگر را هم که نیمه مردان بود، بطور بسیار زیادی از فعالیت انداخت و این عروسک هایی را که درست کردند، در همه ادارات جا دادند و در همه خیابان ها به راه انداختند. آنهایی که در ادارات بودند، سایر افرادی را هم که در ادارات بودند، از کارهای خودشان بازداشتند و آنهائی که در خیابان ها رها بودند، جوان های ما را به فساد کشاندند و فعالیت جوان های ما را به فساد کشاندند و فعالیت جوان های ما را از دست آنها گرفتند».( صحیفه نور، ج17، ص210)
در سایه مبارزات و مجاهدات ده ها ساله مردم ایران و نهضت های اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) و پشتیبانی ملت بزرگ، رژیم اسلامی مستقر شد و معادلات سیاسی جهان را دگرگون ساخت. عنصر اصلی و جوهره انقلاب اسلام و فرهنگ دینی بود که به دیگر نقاط جهان نیز نفوذ کرد و این روزها در منطقه خاورمیانه و برخی از کشورهای اسلامی، شاهد انفجار آن هستیم. این را دشمنان بخوبی دریافتند و از همان آغاز به توطئه های گوناگون برای براندازی دست زدند.
امپریالیسم و صهیونیسم که در همه توطئه ها شکست خوردند و از کامیابی در عرصه نظامی نومید شدند، بار دیگر به تشدید تهاجم فرهنگی روی آوردند و هم اکنون مرکز استراتژیک امریکا، در میانه گزینه های پیش رو، جنگ نرم را به عنوان تنها راهبرد خود در مقابله با جمهوری اسلامی و گسترش این فرهنگ در جهان برگزیده است که بخشی از آن براندازی نرم سیاسی و بخش دیگر آن فرهنگی است.

امریکا و تغییر فرهنگ جهان اسلام

تغییر فرهنگ جهان اسلام سیاستی بود که جمهوری خواهان و نومحافظه کاران در دوره جدید سلطه فرهنگی برای خاورمیانه طراحی کردند. وزیر خارجه اسبق امریکا از طرح جدید دولت بوش برای تغییر فرهنگ خاورمیانه خبر داد. برای اجرای این طرح در آغاز 29 میلیون دلار در نظر گرفته شد. یکی از این اقدامات این است که 55 زن عرب را به امریکا ببرند و آنان را تحت آموزش های مورد نظر قرار دهند. وزیرخارجه ( پاول) گفته بود: «در این طرح توجه ویژه ای به دانش آموزان دختر شده است» وی برای اجرای این طرح در تعدادی از کشورهای وابسته به امریکا اظهار امیدواری کرده است.(1)( جمهوری اسلامی، 81/9/25).
اخیراً یکی از نظریه پردازان آمریکا گفته بود: «به جای انداختن بمب، دامن کوتاه برای مسلمانان بفرستید.»
این سیاست هرچند سابقه دیرین دارد و از سال ها قبل در کشورهای اسلامی به اجرا درآمد، اما بعد از انقلاب اسلامی وارد مرحله جدیدی شد، زیرا با گسترش فرهنگ انقلاب و صدور آن به بسیاری از مناطق جهان، استعمارگران، قدرت انقلاب اسلامی را تجربه کردند و حساسیت روی مسائل مردمی، از جمله مسئله حجاب تا بدانجا پیش رفت که ورود دختران محجبّه به مدارس و دانشگاه های برخی از کشورها را ممنوع کردند و حجاب اسلامی را با منافع غرب در تضاد دیدند، زیرا حجاب نمودار اسلام گرایی است و با سیاست اسلام ستیزی قابل جمع نیست.
غربی ها دو عنصر شهادت و حجاب را شاخصه استکبار ستیزی دانستند و بر آن شدند تا با حجاب اسلامی و عفاف خانوادگی و عزت و حمیت دینی معارضه کنند و در اجرای این سیاست از هزینه های میلیونی رسانه های ماهواره ای و اشاعه فحشا و شکستن حریم خانواده، انواع دسیسه ها را به کار گرفتند که نمونه آن «فارسی وان » و «بی بی .سی» و صدای آمریکا و صدها کانال ماهواره ای و اینترنتی و ابزارهای گوناگون در فضای مجازی و ارائه فیلم های ضداخلاق و اعزام مانکن های سکسی و حتی ارسال عروسک های سکسی برای کودکان و طراحی لباس های تنگ و نازک و صدور آنها به کشور است که شرح این ماجرا از حوصله این مقال بیرون است.
با گذشت زمان، طرح توطئه فرهنگی علیه ایران اسلامی گسترش روز افزون یافته است و اخیراً رسانه های امریکایی از دولت اوباما پول بیشتری برای جنگ نرم درخواست کرده اند. هیئت رئیسه رسانه های آمریکا(BBG) اخیراً از دولت اوباما درخواست کرده است به منظور تشدید جنگ نرم علیه دشمنان امریکا، از جمله ایران و روسیه و چین بودجه بیشتری را تخصیص دهد. بی بی جی سالانه 700 میلیون دلار از بودجه آمریکا را صرف اداره سازمان هایی چون صدای امریکا، رادیو آزاد اروپا و رادیو آزاد آسیایی می کند. این در حالی است که رئیس جمهور آمریکا در آبان ماه گذشته، طی مراسمی در کاخ سفید لایحه اختصاصی 55 میلیون دلاری کمیته دفاعی و نظامی کنگره امریکا برای جنگ نرم و همراهی با مخالفان نظام جمهوری اسلامی ایران را امضا کرد.( وطن امروز، 18 مهرماه89).

تهاجم انگلیسی به اخلاق ایرانی

دولت بریتانیا در تازه ترین روند فعالیت خود برضد اسلام و انقلاب، وارد فاز تخریب اخلاق ایرانی شد و بتازگی شبکه ای با عنوان « من وتو» توسط نهادهای وابسته به دولت بریتانیا راه اندازی کرده که همچون شبکه فارسی وان با محوریت ترویج فساد و ابتذال عمل می کند. همچنین شبکه بی.بی.سی نمایش یک سریال ضد اسلامی را آغاز کرده است. سوابق برخی از مجریان و تهیه کنندگان این تلویزیون، بخوبی حمایت گروهک بهائیت مستقر در لندن را با کمک سرویس های اطلاعاتی انگلستان، در راستای ضربه فرهنگی به انقلاب اسلامی نشان می دهد. براساس این گزارش «سالومه-س» یکی از تهیه کنندگان شبکه مزبور، پیش از این در دوره اصلاحات با روزنامه «زن» به مسئولیت فائزه هاشمی رفسنجانی همکاری می کرده است. مجری و تهیه کننده دیگر این شبکه از عناصر بهایی است که در آشوب های خیابانی سال گذشته (88)مشارکت داشته و از وابستگان بهاییت در انگلیس است. شبکه «من وتو» به ترویج رقص و آواز و ابتذال می کوشد و در این پوشش، فعالیت های سیاسی و ضدانقلابی را ترویج می کند. گروه هدف این شبکه، مادران و زنان جامعه ایران هستند شبکه بی.بی.سی فارسی اجرای همان فرمولی را در دستور کار خود دارد که شبکه های ایران ستیزی مانند فارسی وان در پیش گرفته اند.

سرنخ بدحجابی به بیرون از کشور وصل است.

تردید نباید کرد که ترویج فساد و بی حجابی و بدحجابی، چنان که گفتیم از سیاست های راهبردی دشمنان اسلام است که امروزه در کشور به اجرا در می آید. افزون بر این، با سیاسی کردن مسئله بدحجابی می خواهند پرونده حجاب را ببندند. مسئولان باید مراقب این توطئه باشند و بدانند کوتاه آمدن آنها در مسئله حجاب، برگ برنده ای در دست دشمنان و پیاده نظام آنها در داخل کشور است تا مسئولین را به موضع انفعالی بکشانند و متأسفانه در این توطئه گام هایی را هم به پیش برداشته اند.
برخی مسئولان فکر می کنند اگر ژست روشنفکری بگیرند و مسئله حجاب را مسئله فرعی و بی اهمیتی بدانند- همان طور که اعلام کرده اند- به این وسیله می توانند قشرهای خاکستری، متجدد و سکولار را جذب کنند! در حالی که این یکی از اشتباهات فاحش آنهاست، زیرا با این گونه اظهارات و موضع گیری ها، نه تنها قشرهای سکولار را جذب نخواهند کرد، بلکه یاران وفادار خود را هم از دست خواهند داد.

بعد سیاسی بد حجابی و براندازی نرم

همان گونه که گفتیم موضوع بدحجابی علاوه بر بعد فرهنگی، ماهیت سیاسی نیز دارد. مسئولین نیز این را باور دارند. علیرضا افشار معاون فرهنگی و اجتماعی وزیرکشور، در همایش طلایه داران عفاف و حجاب تأکید کرد: « بخشی از آسیب های مربوط به بدحجابی در کشور، ماهیت سیاسی دارد و اگر شنیده می شود کسی در نقطه ای از تهران کشف حجاب کرده است، اینها کسانی نیستند که حجاب داشته یا بد حجاب بوده اند و پوشش خود را برداشته اند، بلکه افرادی که کشف حجاب می کنند توسط یک حرکت سیاسی ساماندهی می شوند.»
بعضی از افراد می خواهند با ترویج بی حجابی و بی عفتی و با طرفداری از حامیان فتنه، به هنجارشکنی و مقابله با نظام بپردازند و با این کار عقده های خود را برطرف کنند.( روزنامه ایران و همشهری، 89/4/12).
مشاور وزیر کشور و مدیر کل امور زنان وزارت کشور نیز با اعتراف به این توطئه گفت:« سرنخ های اشکال ناهنجار حجاب به بیرون کشور وصل است.» زهرا حاج عباسقلی در حاشیه آئین افتتاحیه اولین نمایشگاه و همایش بین المللی توانمندی های زنان و خانواده، خواستار بازنگری قانون مجازات اسلامی در زمینه برخورد با بدحجابی شد. وی افزود برای برخورد با بدحجابی و بی حجابی در جامعه، جهاد فرهنگی لازم است. وی ضعف اعتقادی و معنویت و تقویت نشدن عفاف در درون انسان ها را از جمله عوامل بروز پدیده بدحجابی ذکر کرد و اظهار داشت برخورد غلط و دیدگاه های ناهماهنگ دولت های گذشته نیز در بروز و تشدید بدحجابی مؤثر بوده است. وی استفاده از فضاهای مجازی و کنترل نشدن این فضاها، از جمله اینترنت را از دیگر عوامل گسترش بدحجابی و بی حجابی ذکر کرد و گفت در مورد استفاده از فضای مجازی و تأثیرات مخرب و متفاوت آن باید به خانواده ها هشدار داده شود. مشاور وزیر و مدیرکل دفتر امور زنان وزارت کشور موضوع برخورد با پدیده بدحجابی و بی حجابی را ضروری عنوان کرد و گفت: « دشمنان با سیاسی کردن مسئله می خواهند پرونده برخورد با بدحجاب ها و بی حجاب ها را ببندند.»

تحرکات ضدایرانی و کشف حجاب

همان گونه که گفتیم کشف حجاب و بدحجابی که مسیر بی حجابی است یکی از سلاح هایی است که دشمنان اسلام برای حمله به کیان امت اسلام و ایران اسلامی به کار گرفته اند. شواهد بسیاری هست که عناصرضد انقلاب وقتی پایشان به خارج بازشد، اولین کارشان کشف حجاب بود و کوشیدند ابتذال اخلاقی خود را به کشورمان صادر کنند. چندی پیش خواندیم یکی از هنرمندان زن که از سیمای جمهوری اسلامی نیز دیده می شد، به خارج رفته و در حالی که نوار سبز به مچ دست خود بسته بود، پوشش از سر برداشت. متعاقب این خبر از مسئولین صدا و سیما خواسته شد او را از لیست همکاران رسانه حذف کنند.
یکی از این زنان فراری(ف.د.م) در تازه ترین تحرکات ضدایرانی خود اقدام به برپایی کارگاه های آموزشی با هدف براندازی نرم برای اقشار گوناگون در ایران کرده است. به گزارش تابناک، نامبرده که بتازگی در امریکا به صورت زنده کشف حجاب کرده، در کارنامه خود همکاری با مرکز تحقیقاتی و آموزشی جامعه مدنی ایران، صندوق اعانه ملی برای دموکراسی(NED)، عضویت در خانه آزادی، وابستگی به سازمان اطلاعات مرکزی امریکا(سیا)، همکاری با رسانه های فارسی زبان خارج از کشور، وابستگی به بنیاد ایفوس و رسانه های وابسته به سازمان اطلاعات هلند و … را دارد.( وطن امروز، 89/8/25).
خانم زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه دشمنان تلاش می کنند از طریق جنگ نرم و هجمه فرهنگی علیه ایران اسلامی، به فرهنگ و تفکر زنان خدشه وارد کنند، گفت: « الان آنها سعی می کنند از طریق فضای مجازی ماهواره و اینترنت، نماد و الگویی از زن غربی را در جامعه معرفی کنند تا بتوانند توطئه شکست خورده خود در غرب را بین زنان ما پیاده کنند.»
وزیر ارشاد در همایش طلایه داران حجاب و عفاف، با اشاره به توطئه فرهنگی غرب علیه حجاب در مقابل اسلام هراسی و گسترش فرهنگ اسلامی گفت: « غرب از گسترش گرایش به حجاب در جهان هراس دارد و می خواهد فرهنگ برهنگی را در فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای ترویج کند.» دکتر حسینی تأکید کرد: «باید در بحث حجاب و عفاف سرمایه گذاری های کلان انجام دهیم تا با تقویت فضای مجازی که بیشترین تأثیر را دارد، جوانان مان را به سمت و سوی درست استفاده کردن از این فضا سوق دهیم.»( روزنامه ایران)
بطور خلاصه، همان گونه که رهبر معظم انقلاب که همواره درباره تهاجم فرهنگی با تعبیر ناتوی فرهنگی هشدار داده اند، در جمع پرستاران نمونه با اشاره به توطئه بیگانگان علیه ملت مسلمان فرمودند: « در این برهه از زمان که دشمنان اسلام و انقلاب و عزت و شرف دین مرز و بوم، در تهاجم نظامی تحریم اقتصادی و ایجاد فتنه در راستای جنگ فرهنگی مأیوس گردیده اند، به ترفندهای دیگری روی آورده اند و حجاب زنان و دختران افتخار آفرین ما را هدف گرفته اند تا به خیال خام خود اندلسی دیگر را در ایران اسلامی تجربه کنند و به توصیه نظریه پردازان و تئوریسین های جنگ نرم مانند «میشل هولباس»، نویسنده اسلام ستیز فرانسوی عمل نمایند که در جدیدترین اظهاراتش که در اینترنت منتشر شد تصریح کرده ما از راه زور نمی توانیم اسلام گرایی را متوقف کنیم، پس بهتر است مسلمانان را به فساد بکشیم. جنگ برضد اسلام گرایی با کشتن مسلمانان فایده ای ندارد و فقط با فاسد کردن آنها می توان به این پیروزی دست یافت. پس باید به جای بمب، دامن کوتاه برآنها فرو بریزیم.»
خبرنگار روزنامه «ادموند» چاپ مادرید اسپانیا از اینکه مچ پای برخی از زنان را در معابر خیابان های تهران دیده ذوق زده شده است و می گوید: « مانتوهای زنان ایرانی روز به روز کوتاه تر می شود و روسری ها عقب تر می رود.»(نشریه شما89/3/1).

مسئولیت در این ماجرا

روح الله حسینیان در این باره به مسئولین اعلام خطر کرد و در نطق پیش از دستور خود گفت: «وزیر دربار شاه از مشاهده 20:30 دانشجوی محجبّه احساس خطر کرد و شاه روحانیون را مورد فحاشی قرار داد. گزارشگران خارجی حجاب را نماد فرهنگ رویکرد به اسلام و سقوط شاه ارزیابی کردند و ساواک از آن گزارش تهیه کرد. اگر اعتقاد داشته باشیم که انقلاب ما انقلابی فرهنگی است، باید در قبال رشد بدحجابی از خود عکس العمل نشان دهیم و از تأثیرات بی حجابی در جامعه درس بگیریم. حجاب، غرب را به چالش کشیده است. ما نیز باید همچون گذشتگان نسبت به شیوع بدحجابی احساس خطر کنیم.
حسینیان با طرح این سئوال که باید چگونه و از کجا آغاز کنیم، بر ریشه یابی علت اساسی بدحجابی در جامعه تأکید کرد و گفت: « هرچند در گزارش وزارت اطلاعات آمده است که به تمسخر کشیدن حجاب و انعکاس آن در رسانه های خارجی بعد از فتنه 88 گسترش یافته است، اما نباید ما را از دقت به عوامل فرهنگی دور کند. حوزه های علمیه و مجامع روحانی و طلاب باید وارد عمل شوند و در حوزه نهضتی را ایجاد کنند. باید طلایه ها را برای ترویج حجاب به سراسر کشور بفرستیم و صدها میزگرد در صدا وسیما و در سطح کشور ترتیب دهیم».
به عقیده او:«دولت باید ازخود شروع کند و در ایجاد مدینه دینی از هیچ چیز نترسد عزت و ذلت دست خداست نباید به دلیل ترس از نگرش بخشی از مردم به دولت، نسبت به حجاب بی تفاوت باشید. دولت نباید به دنبال عزت نزد عده ای بی مبالات، عزت خود نزد متقیان را از دست دهد.»( جرائد، 89/2/22).

پیوند کشف حجاب یا فتنه سبز

همان گونه که دیدیم، در فتنه پس از انتخابات، سبزها هر قدر که توانستند در مورد اصول نظام، از جمله مسئله حجاب، چه در تجمعات تهران و برخی استان ها و چه در خارج از کشور پرده دری کردند و چنان که دیدیم خوانندگان و رقاصه های فراری با اعلام حمایت از سران فتنه، جلوی دوربین ها ظاهر شدند و شعار دادند. افزون بر این باند ضدانقلاب با تشکیل اتاق فکر لندن علاوه بر خدمت به بیگانه در عرصه سیاسی، تدریجاً پرده ها را کنار زدند و زنانشان را بی حجاب به صحنه آوردند. برخی از اصلاح طلبان فراری و حامیان فتنه سبز نیز هم اکنون در کشورهایی نظیرآمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان اقدام به کشف حجاب کرده اند و به گزارش خبرگزاری ها، یکی از هنرمندان فراری که در سایه حمایت بیگانه به سر می برد، جایزه سکس و فلسفه را به همسر یکی از سرکردگان فتنه تقدیم کرده و در فیلم هایی که ساخته، در مسائل جنسی پرده دری کرده است.
منبع:نشریه پاسدار اسلام، شماره 352-351.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید