آیت الله علم الهدی در خطبه های نماز جمعه حرم رضوی : در روز قدس مشت‌های گره‌کرده را به رخ استکبار و صهیونیست کشیدید

آیت الله علم الهدی در خطبه های نماز جمعه حرم رضوی : در روز قدس مشت‌های گره‌کرده را به رخ استکبار و صهیونیست کشیدید

آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته 19 تیرماه مشهد مقدس، با تمجید از حضور پرشور و حماسی مردم مشهد در راهپیمایی روز قدس، گفت: قبل از هر چیز از عواطف و احساسات پرشور و پرهیجان شما مرد و زن در حرکت عظیم عبادی و الهی امروزتان در این راهپیمایی پرشکوه و باعظمت تشکر می‌کنم، ان شاالله این قدم‌های شما بر صراط استوار باشد و ان شالله این چشمان شما که امروز در حقیقت از یک بینش و بیداری عظیم در دنیا خبر می‌داد، به جمال دل‌آرای مولایتان، بقیه‌الله روشن شود و دست‌های شما که مشت گره‌کرده را به رخ استکبار جهانی و صهیونیست کشاند، ان شالله این دست‌ها به دامن مولایتان امام زمان برسد.

تمجید از حضور گسترده و پرشور مردم در روز قدس

مرحبا به شما مردم، آفرین به شما مرد و زن انقلابی مرد آفرین پایمرد در پای این انقلاب، در پای این نظام و در پای ولایت میوه دل زهرا و علی که این‌طور از خودتان وفاداری مردانه نشان می‌دهید در این هیجان‌ها و در این احساسات.

روز قدس، روز فریاد بر سر استکبار جهانی است، استکبار در 80 سال قبل به‌منظور براندازی اسلام، دو نقشه را طراحی کرد، دونقطه استراتژی در دنیا اسلام بود، یکی فلسطین در دل کشورهای اسلامی و دوم سرزمین ایران در بالای کشورهای اسلامی، نقطه استراتژیک شمال، جنوب، شرق و غرب را به هم وصل می‌کرد.

طرح استکبار برای جدا کردن ایران از بدنه اسلام و تسخیر فلسطین

استکبار برنامه‌ریزی کرد فلسطین را تسخیر کند، ایران را از بدنه اسلام جدا کند، این دو نقشه را با هم کشید، یعنی شما جریان کشتار بی‌رحمانه رضاخان ناپاک و قلدر در این مسجد گوهرشاد وقتی بررسی می‌کنید ازنظر تاریخ، مقارن همان سال‌هایی است که صهیونیست‌ها زمین‌های فلسطین را می‌خریدند و دولت اسرائیل را تشکیل می‌دادند.

دو خط استکبار داشت، استکبار امروز به سرکردگی آمریکاست، آن روز استکبار به سرکردگی بریتانیای ناپاک بود، دو نقشه را استکبار غرب طراحی کرد، ایران را از بدنه اسلام جدا کند، وسط نقطه کشورهای اسلامی را تصرف کند چون حساب کرد هرکدام این‌ها انجام نگیرد، طرح کامل نیست.

کشتار مردم در مسجد گوهرشاد، اولین حرکت براندازانه اسلام در ایران

این‌ها دولت اسرائیل را تشکیل دادند، این‌همه بلا بر سر فلسطینی‌ها آوردند اما در این‌که ایران را از بدنه اسلام جدا کنند، ناکام ماندند. در سال 1314 صدها نفر مردم را در همین شبستان مقارن این رواق و در این مسجد گوهرشاد و ایوان مقصوره به خاک و خون کشیدند، بعضی‌ها را زنده‌به‌گور کردند به خاطر حمایت از عفت و حجاب، این‌ها اولین حرکت را در براندازی اسلام و ایران و ایران را از بدنه اسلام جدا کردن، در کشف حجاب زن‌ها دیدند لذا با این برنامه شروع کردند.

روز 21 تیر، روز یک‌شنبه که مصادف با روز واقعه مسجد گوهرشاد است، تجمع عفاف و حجاب در مهدیه در نماز ظهر و عصر تشکیل می‌شود برای خواهران و برادران، مخصوصاً خواهران در این تجمع شرکت کنند، این جمع شما خواهران باحجاب، نمایش قدرت اسلام در برابر توطئه شیطانی استکبار است که بعد از 80 سال خاک و خاکستر شده.

استکبار می‌دانست ایران آنان را خاک‌نشین خواهد کرد

درواقع ما نیز یک فلسطینی مثل سرزمین فلسطین در جریان حکومت ناپاک خاندان پهلوی پشت سر گذاشتیم؛ آن‌ها روز اول حساب می‌کردند که اگر در بدنه اسلام، ایران بماند، این ایران است که بر امت اسلام دقیقاً استکبار را خاک‌نشین و خاکستر خواهد کرد. «تکبیر»

داغ فلسطین و قدس را بر دل استکبار و اسرائیل خواهیم گذاشت

فلسطین را گرفتند، فلسطینیان را آواره کردند، بر سر آن‌ها هنوز هم که هنوز است، آتش می‌ریزند، دولت ناپاک اسرائیل  را به‌عنوان تنها دولت دارای صلاح اتمی در منطقه تشکیل دادند اما خوشبختانه قدرت پیدا نکردند ایران را از بدنه اسلام جدا کنند، چرا قدرت پیدا نکردند؟ چون ایران، ایران زهراست، چون ایران، ایران علی است، چون ایران، ایران حسین و ابالفضل است، نتوانستند از بدنه اسلام جدا کنند، امروز نیز استکبار را در دنیا خاک‌نشین و خاکستر خواهد کرد، همین ایران علی و حسین و ان شالله قدس را می‌گیریم و داغ فلسطین و قدس را بر دل اسرائیل و استکبار خواهیم گذاشت. «تکبیر»

این راهپیمایی روز قدس، یک نمایش جهانی است که استکبارستیزی برای ما یک اصل است، آمریکا دشمن ما هست و تا روز زوال آمریکا از دشمنی با آمریکا دست برنمی‌داریم. «تکبیر»

این راهپیمایی نشان داد هیچ مذاکره‌ای اصل استکبارستیزی را از ما جدا نمی‌کند

این راهپیمایی نشان داد مرد ما، زن ما، فرزند ما، کودک ما، خردسال ما، جوان ما، در اصل استکبارستیزی مرد و مردانه و باقدرت مقاوم ایستاده است، هیچ جریانی، هیچ توافقی، هیچ مذاکره‌ای اصل استکبارستیزی را از ما جدا نمی‌کند و ما در اصل استکبارستیزی ادامه خواهیم داد چون ما قدرت استکبارستیزی را در دنیا داریم و با این قدرت، با همه مستکبرین مقابل هستیم ولو یک نرمش قهرمانانه اقتضا کند پای میز بنشینیم ولی درعین‌حال، اقتدار ما ثبت‌شده است، استکبارستیزی ما نیز ر سایه این اقتدار روزافزون است و لحظه‌به‌لحظه بیشتر می‌شود. «مرگ بر آمریکا»

این مذاکرات نیز به‌هیچ‌وجه اقتدار ما را لطمه نمی‌زند، از س صورت خارج نیست، یا درنتیجه مذاکرات که دارد مراحل نهایی‌اش را می‌گذراند، ما به یک توافق خوب می‌رسیم، اگر به توافق خوب رسیدیم در درجه اول این پیروزی نظام جمهوری اسلامی است و مرهون هدایت‌های رهبری است.

جریان‌های فتنه‌گر خیال نکنند توافق دست آمریکا را به کشور باز می‌کند

مقاومت رهبری، رهنمود رهبر، هدایت‌های حکیمانه مقام معظم رهبری نسبت به دولت و ملت در جریان مذاکرات باعث توافق خوب شده اگر به توافق خوب دست پیدا کردیم و جریان‌های فتنه‌گر هم نمی‌توانند سوءاستفاده کنند و خیال کنند حالا که به توافق خوب رسیدیم، دست این‌ها در دست آمریکا قرار خواهد گرفت و می‌توانند ارباب خودشان را وارد ایران کنند، دشمنی ما با آمریکا تمام‌شدنی نیست چون مستکبر است و این ادامه دارد.

شکست مذاکرات به‌واسطه زیاده‌خواهی آمریکاست

عزیزان مسؤول ما در بیانیه‌هایشان و بعضی مردم حرکتی را انجام ندهند که خیال کنند مردم ما در فراغ دیدار آمریکا بوده‌اند، حالا به یک توافق رسیده‌اند خوشحال شدند؛ این را دقت کنید، اگر ما به توافق نرسیدم و مذاکرات شکست بخورد، نتیجه در پایمردی عزیزان مذاکره‌کننده ما همه دنیا فهمیده‌اند که عامل شکست مذاکرات، زیاده‌خواهی‌های آمریکایی‌ها و بدعهدی‌های آمریکایی‌هاست، این را همه دنیا فهمیده‌اند، این را همه متوجه شده‌اند.

دو سال مذاکرات ادامه داشت، بدعهدی پشت سر بدعهدی، تخلف پشت سر تخلف، نفاق پشت سر نفاق؛ اگر مذاکرات شکست خورد و توافقی حاصل نشد، جانی در این شکست آمریکا هست و ما عامل شکست مذاکرات نیستیم، زیاده‌خواهی‌های آنان و بدعهدی‌شان این است که می‌نشینند، حرف می‌زنند، امضا می‌کنند، قرار می‌گذارند، صد در صد می‌کنند، می‌روند با 24 ساعت گذشته، 180 درجه برمی‌گردند در یک تخلف و تناقض صد در صد و این نیست مگر به خاطر خوی شیطانی استکباری آمریکا.

یک قلدر قداره‌کش در دنیا خیال کرده می‌تواند همه‌چیز را با قلدری پیش ببرد. «هیهات منا لاذله»

اگر موضوعی خلاف نظر رهبری انجام شود، مردم آرام نمی‌نشینند

اگر خدایی نکرده به یک توافق بد برسیم، توافق بد با سه چیز روبروست؛ اول اشراف حکیمانه قهرمانانه قاطعانه این رهبر عظیم قهرمان آفرین، دوم، نظارت دقیق و بینای کامل نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مجلس شورای اسلامی باید زنده در قضیه نقش داشته باشد، صدا از مجلس درنیاوردن باعث می‌شود اعتماد مردم از نمایندگانشان صلب می‌شود و سوم، بیداری ملت.

مردم ما، مردم بیدار هستند، آن روزی که مردم حساب کنند مطلبی می‌خواهد در این مملکت انجام بگیرد خلاف نظر رهبری، اگر همه دستگاه‌ها آرام باشند، مگر مردم آرام می‌گیرند و ساکت می‌نشینند؟ مگر 9 دی را ندیدید؟ این مردم دلشان به دل این رهبر گره‌خورده است. «تکبیر»

داغ دوقطبی شدن ایران را بر دل اروپا، آمریکا و منافقین خواهد ماند

این مردم ما همان مردم ولایتمدار 27 سال پیش هستند، روزی که امام بزرگوار قطعنامه 598 را پذیرفتند، حتی در خانواده دو نفر به هم نمی‌گفتند چرا پذیرفتند، امام قبول کردند و همه قبول کردند علی رقم این‌که تلخ بود؛ امام فرمودند جام زهر نوشیدم، امام قبول کردند حتی تحلیل هم رویش نگذاشتند، بحث هم کسی نکرد، امام پذیرفتند، همه پذیرفتند.

این مردم بعد از 27 سال همان مردم‌اند، این مردم چشمشان به رهبر است، تمکین در برابر رهبر هستند، آنی که رهبر بپذیرند کوچک‌ترین اختلافی در مردم ایجاد نمی‌شود و این داغ دوقطبی کردن مردم ایران بر دل اروپا و آمریکا و منافقین خواهد ماند

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید