خطیب جمعه قم: ایستادگی تیم مذاکره کننده در برابرزیاده خواهی غربی ها جای تقدیر دارد

خطیب جمعه قم: ایستادگی تیم مذاکره کننده در برابرزیاده خواهی غربی ها جای تقدیر دارد

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در خطبه های نماز جمعه قم در حرم حضرت معصومه (س) بیان داشت: رفتار غربی ها بویژه آمریکا در جلسات پایانی مذاکرات به قدری آزار دهنده است که روز به روز بر نفرت مردم ما آنها می افزاید و این کشور با عقاید و

ارزش های ما مشکل داشته و مساله هسته ای و حقوق بشر بهانه ای بیش نیست.

وی ابراز داشت: دشمن در تلاش برای جدا کردن ما از اسلام و ارزش ها است بنابراین دشمنی مردم ما با آمریکایی ها بر اساس احساس نیست بلکه ریشه ای است و عقل و شرع حکم می کند با دشمنان با شدت برخورد و هرگز به آن ها اعتماد نکنیم.

وی گفت: با توجه به مواضع خصمانه ای که دولت آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران دارد ملت ما آماده ایجاد رابطه با آمریکا نیست و مادامی که دست جنایتکار آنها در دنیا و کشورهای اسلامی درفتنه ها، فسادها و خونریزیها دیده می شود شعار مرگ بر آمریکا همچنان جاری است.

خطیب جمعه قم با تقدیر از مردم روزه دار میهن اسلامی برای حضور پر شور در راهپیمایی روز جهانی قدس افزود: صهیونیست ها پس از جنگ جهانی اول و فروپاشی عثمانی با حمایت مالی و سیاسی انگلیس و با تبلیغ عقاید بی پایه ای چون بازگشت به سرزمین موعود در فلسطین نفوذ کردند و با ایجاد تفرقه در جهان اسلام و خیانت برخی کشورهای اسلامی مرحله به مرحله ساختار دولت نامشروع خود را شکل دادند.

سعیدی بیان داشت: روز قدس رستاخیز استکبار ستیزی ملت مسلمان است و بر همین اساس مردم مسلمان جهان در روز جهانی قدس خشم مقدس خود علیه اسرائیل غاصب را نشان دادند و تا محو اسرائیل غاصب و جنایتکار از صحنه روزگار عقب نشینی نخواهند کرد.

وی ابراز داشت: تا محو اسرائیل غاصب شعار راهبردی مرگ بر اسرائیل را کنار نخواهیم گذاشت و راهپیمایی ملت مسلمان ایران و جهان آثار و برکات فراوانی دارد و به مردم مظلوم فلسطین پیام مقاومت می دهد که آنها می توانند با دست خالی به جنگ دشمن خونخوار و مسلح بروند و این تجربه انقلاب اسلامی ایران است.

تولیت آستان حضرت معصومه(س) گفت: راهپیمایی روز قدس نقاب از چهره سران خائن جهان اسلام چون آل سعود برداشت و حملات جنون آمیز بی هدف آل سعود به مردم مظلوم یمن بهترین دلیل است که آنها خادم الحرمین نیستند بلکه هم پیمان تمام عیار اسرائیل جنایتکار می باشندو امروز جهان اسلام در کنار شعار مرگ بر اسرائیل، شعار مرگ بر آل سعود را نیز قرار داده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز جهانی جمعیت بیان داشت: هدف از ازدواج باید تکثیر نسل باشد و باید با پایین آوردن سطح توقعات شاهد ازدواج آسان در جامعه باشیم و در پرتو ازدیاد نسل از آفت هایی که جامعه را تهدید می کند در امان بمانیم.

سعیدی همچنین با اشاره به روز عفاف و حجاب در هفته آینده اظهار داشت: عفاف زنان و مردان مسلمان از مسائل دست چندم نظام اسلامی نیست بلکه ارتباط مستقیم با دیانت، طهارت و امنیت جامعه دارد و جزء دغدغه های اصلی مردم به شمار می رود.

خطیب جمعه قم ادامه داد: طرح عفاف و حجاب مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی از نظر اجرایی به 26 دستگاه سپرده شده است اما تنها نیروی انتظامی است که به ماموریت خود ادامه می دهد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید