سخن دانشمندان درباره پوشش

سخن دانشمندان درباره پوشش

فرانتس فانون (جامعه شناس و فیلسوف فرانسوی)

هرچادری که دورانداخته شود ،ا فق جدیدی را که برای استعمار ممنوع بوده در برابر او می گشاید و پس از دیدن هر چهره بی حجاب ، امیدهای استعمار برای حمله ، ده برابر می شود.(1)
دیدن در برخورد با زن محجبه ، یک طرفه است ، و طرف مقابل نمی تواند او را ببیند؛ و زنی که دیده نمی شود ، تسلیم نمی گردد و خود را عرضه نمی کند.(2)

خروشچف (رئیس جمهور پیشین شوروی)

آینده شوروی در خطر است و جوانان هرگز آتیه امید بخشی ندارند؛ چرا که بی بند و بار و اسیرشهوات گشته اند.(3)

ماهاتماگاندی (رهبر فقید انقلاب هند)

زن با اینکه به ظاهر درصدد آزادی برآمد، ولی در خطر جدیدی قرار گرفت و آن خطر ، بازیچه قرار گرفتن و وسیله هوس رانی های مرد شدن است . من ترجیح می دهم نسل انسان نابود شود تا اینکه بماندو با تبدیل زن یا ظریف ترین مخلوق
الهی به یک وسیله عیاشی و شهوت رانی مرد ،ازهرحیوانی پست تر گردد. اگر من زن بودم ، علیه دعوی مرد ، دایر بر اینکه زن به دنیا آمده تا بازیچه او باشد ، سخت عصیان می کردم. ای زنان! اگر آرایش کردن شما به خاطر جلب شهوت مردها است ، از این کارخودداری کنید و زیر بار ننگ چنین خفتی نروید.(4)

خانم ساچیکورمورآتا(دکترای الهیات ، اهل ژاپن)

لطف زن ، به با حجاب بودن اوست . اصولاً طبع هرانسانی طالب کشف تنوع هاست .وقتی زنان به شکل امروزی بی حجاب باشند ، چیزی برای جلب توجه مرد باقی نمی گذارند . هر چیزِ با اهمیتی هر گاه چندین بار رویاروی قرار گیرد، اهمیت خود را از دست می دهد . این موضوع در تحکیم روابط زناشویی ، نقش بسیار مهم و مؤثری دارد.(5)

ویل دورانت (مورخ معروف)

زنان دریافتند که دست و دل بازی ، مایه طعن و تحقیراست و این امر را به دختران خود یاد دادند .(6)
حیا یکی از لطیف ترین دل فریبی های زن است .زنان بی شرم و حیا ، جز در موارد زودگذر ،برای مردان جذاب نیستند.(7)

مسترهمفر(جاسوس انگلیسی در کشورهای اسلامی)

وی که سال ها از طرف انگلیس برای محو اسلام در کشورهای مسلمان جاسوسی کرده است ،می گوید:
باید زنان مسلمان را فریب داد و از زیر چادر بیرون کشید؛ با این بیان که چادر یک عادت است از خلفای عباسی و یک برنامه اسلامی نیست . پس از آنکه زنان را از چادر و عبا بیرون آوردیم ، باید جوانان را تحریک کنیم که دنبال آنها بیفتند تا درمیان مسلمانان فساد رواج یابد.(8)

جرجی زیدان (نویسنده معروف)

اگر مقصود از حجاب ، پوشاندن تن و بدن است ، این وضع پیش از اسلام و حتی پیش از ظهور دیانت مسیح معمول بوده و دیانت مسیح هم تغییری در آن نداده و تا اواخر قرون وسطا، در اروپا معمول بوده ، و آثار آن هنوز در خود اروپا باقی مانده است.(9)

خانم شملیت (فارغ التحصیل فلسفه از آمریکا)

پاک دامنی ثابت می کند که اخلاقیات ، بهتر از بی بند و باری می تواند به روابط جنسی کمک کند.پاک دامنی حتی می تواند فرمان خداوند باشد؛زیرا این مفهوم را می رساند که ما انسان ها به گونه ای طراحی شده ایم که هرگاه مانند حیوانات ، بی هیچ گونه خویشتن داری و پای بندی به اصول رفتار نماییم ، همانند آنها لذت نمی بریم.(10)
زن پاک دامن ، علاوه بر زیبایی درونی ، از زیبایی عینی و بیرونی بیشتری نسبت به بقیه زنان برخوردار است . افرادی که در برابر غریبه ها تقریباً برهنه هستند ، چیزی برای نشان دادن به محبوب خود باقی نمی گذارند.(11)

پی نوشت ها :

1.فرانتس فانون ، انقلاب الجزیره یا بررسی جامعه شناسی یک انقلاب ، ص14 (با کمی تغییر).
2. همان .
3. محمد قطب ، اسلام و تجدید حیات معنوی ، ص203.
4. کتاب روح بشری ، ص 211 ، به نقل از : حریم ریحانه (کتابچه پوشش عفاف) ، ص 42.
5. اسدالله محمدی نیا ، بهشت و جوانان ، ص38.
6. مرتضی مطهری ، مسئله حجاب ، صص 70-73.
7. سید علی کمالی ، قرآن و مقام زن ، ص 233.
8. اسدالله محمدی نیا ، آنچه باید یک زن بداند ، ص458.
9.جرجی زیدان ، تاریخ تمدن اسلام ، به نقل از:حریم ریحانه (کتابچه پوشش و عفاف)،ص 44.
10.نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ، فمینیسم درامریکا تا سال 2003، ص63.
11. همان ،ص 41.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید