بی حجابی و بدحجابی، زوال اخلاقی وانحطاط اجتماعی

بی حجابی و بدحجابی، زوال اخلاقی وانحطاط اجتماعی

پایه واساس صفات عالی و رفتار انسان ، تنها ایمان دینی وتوحیدی است . بر این اساس ،تأثیر بی بند و باری های اجتماعی مانند خودنمایی و بدحجابی زنان جامعه که بسیاری از آنها درحقیقت ، بی حجابی است، درتضعیف و سقوط عفت واخلاق نیکو، امری بدیهی و روشن است؛ چرا که چشم و گوش ودیگر اعضا، پل ارتباطی روح ما با جهان بیرون از ماست و این یک حقیقت است:«که هرچه دیده بیند، دل کند یاد».
از این رو، اگر درجامعه امور مربوط به عفاف و حیا رعایت نشود .فضای معنوی ، جای خود را به فضای خودنمایی وشعله ور ساختن غرایز شهوانی بدهد و بذر شهوت را در دل های جوانان و نوجوانان برویاند، فکر افراد جامعه به ویژه جوانان بدون همسر، از امور حیاتی و ارزشی، به سمت شهوت ها کشیده می شود.ازخدای خود که همواره حاضر و ناظر بر اعمال نیک و بد است، غافل می مانند و زندگی موقت دنیا را برزندگانی حقیقی که آخرت است، مقدم می دارند و به وادی وحشتناک روابط غیر انسانی وغیر اخلاقی و شهوت های نامشروع کشیده می شوند.
براین اساس، یگانه اساس ومبنای فضایل انسانی- ایمان به خدا و قیامت- به دست فراموشی سپرده می شود و در نتیجه،خطرهای بزرگی فرد و جامعه را تهدید خواهد کرد که برخی از آنها عبارتند از:صفات پسندیده جای خود را به صفات رذیله وناپسند می دهند؛ اعمال ورفتار ناشایست مانند ستم، جنایت، خیانت، خشونت، فساد، بزهکاری، نا امنی ومانند آن در جامعه افزایش می یابد؛ استعداد اخلاقی و فضیلت خواهی فرزندان شکوفا نمی شود. چه بسا زنده به گور می شوند و رفتارهای ناسازگارانه و بزهکارانه در آنها رواج می یابد.
درچنین شرایطی، آتش این فتنه ها و خطرها، دامن خود زنان آسیب زا را نیز فرا خواهد گرفت و خود و خانواده آنان نیز در این آتش خواهند سوخت، چنان که بسیاری ازآنها گرفتار شدند. چه بسا دخترانی که مورد تجاوز به عنف قرارگرفتند یا گرسنگان شهوت آنان را اغفال کردند و چه بسیار زنان خودنمایی که استعدادهای عالی و اخلاقی خویش را مختل یا تباه ساختند و بر اثر تحول اخلاقی آنها یا همسرانشان یا فرزندانشان، زندگی شیرین آنها به دوزخ سوزان تبدیل شد.
بر این اساس، دیگر افراد جامعه نیز باید منتظر باشند روزی قانون عکس العمل، دامن آنها را فرا گیرد. در آتش عقوبت رفتار خویش گرفتار شوند؛ مگر اینکه تا دیر نشده، بیدار شوند و با توبه، گذشته خود را جبران کنند که خداوند، آمرزنده و با اهل ایمان، مهربان است:«والله غفور رحیم»(توبه:27)(1).

نمونه هایی از موفقیت زنان محجبه درعرصه های علمی، فرهنگی، ورزشی

-توانایی بانوان مسلمان و محجبه ایرانی به جهانیان ثابت شد:الهه احمدی وکسب نخستین قهرمانی برای تیراندازی ایران در خرداد1388.
-موفقیت بانوان ایرانی در مسابقه های پومسه جهانی، حیرت همگان را برانگیخت . این درحالی است که به گزار ش ایرنا، بانوان ایرانی در حالی موفق به کسب پیروزی ارزشمند شدند که برای نخستین بار، در این مسابقه ها شرکت کرده بودند(2).
-معصومه سعیدی با حمایت سازمان ورزش شهرداری تهران، قله 7546 متری در چین را به عنوان نخستین بانوی تهرانی فتح کرد(3).
به گزارش مهر، نادره درودیان به عنوان داور اعزامی کشورمان به دومین مسابقات فوتبال غرب آسیا که در شهر امان پایتخت اردن برگزار شد، دیدار تیم های لبنان واردن را با پوشش و حجاب کامل قضاوت کرد(4).

پی نوشت:

1-محمد رضا کوهی، آسیب شناسی شخصیت و محبوبیت زن، صص66و67.
2-خبرگزاری ایرانی ایرنا، 1387/9/28.
3-سایت پایگاه جامع زنان ایران،1388/6/23.
4-سایت روز، 1388/6/6.

منبع:اشارات شماره128

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید