معرفی آستان مقدس امامزاده سیدجلال الدین اشرف (ع)

معرفی آستان مقدس امامزاده سیدجلال الدین اشرف (ع)

اطلاعات فیزیکی :

این امامزاده باشکوه در 34 کیلومتری شمال غرب شهر رفسنجان، و در یک کیلومتری شرق آبادی شمس آباد، در منطقه ای به نام «رق آباد» واقع شده است. بنایی بسیار عالی و باشکوه به ابعاد 36×36 متر می باشد. که با همت اهالی محل و نذورات مردمی ساخته شده و مورد احترام فوق العاده آنان است.

شهرت محلی :

به امامزاده سیدجلال الدین اشرف (علیه السلام) معروف می باشد.

شرح حال :

خفته در مزار طبق گفته احمد کیاء گیلانی باید سیّد سلطان جلال الدین بن سید شمس الدین محمدبن سیدکمال الدین بن زین الدین امیرعلی بن سید صدرالدین بن سیدفخرالدین بن سید همایون بن سید عمادالدین محمودبن سید جلال الدین شاهی بن سید تاج الدین حسن بن سید شهاب الدین علی بن سید عمادالدین بن سید ابوالمجد عباد بن علی بن حمزه بن طاهر بن علی بن محمد بن احمد بن محمد بن احمد بن ابراهیم طباطبا بن اسماعیل بن ابراهیم الغمر ابن حسن المثنی بن امام حسن (علیه السلام) باشد که در نیمه نخست قرن دهم هجری می زیسته است.

زیارت نامه :

السَّلامُ عَلَیکَ اَیُّهَا السَّیِّدُ الزَّکِیُّ، اَلطّاهِرُ الوَلِیُّ، وَالدّاعِی الحَفِیُّ؛ اَشهَدُ اَنَّکَ قُلتَ حَقّاً، حَقّاً، وَنَطَقتَ حَقّاً وَصِدقاً، وَدَعوتَ اِلی مَولایَ وَمَولاکَ، عَلانِیَهً وَسِرًّا، فازَ مُتَّبِعُکَ، وَنَجا مُصَدِّقُکَ، وَخابَ وَخَسِرَ مُکَذِّبُکَ، وَالمُتَخَلِّفُ عَنکَ، اَشهَد لی بِهذهِ الشَّهادَهِ، لِاَکونَ مَنَ الفائِزینَ بِمَعرِفَتِکَ وَطاعَتِکَ، وَتَصدیقِکَ وَاتِّباعَکَ، وَالسَّلامُ عَلَیکَ یا سَیِّدی وَابنَ سَیِّدی. اَنتَ بابُ اللهِ المُؤتی مَنهُ، وَالمَأخوذُ عَنهُ، اَتَیتُکَ زائِراً، وَحاجاتی لَکَ مُستَودِعهً، وَها اَنَا ذا اَستَودِعُکَ دینی وَاَمانَتی، وَخَواتیمَ عَمَلی، وَجَوامِعَ اَمَلی اِلی مُنتَهی اَجَلی، وَالسَّلامُ عَلَیکَ وَ رَحمَهُ اللهِ وَبَرَکاتُه.
***
سلام بر تو ای آقای پاک و پاکیزه و سرور من و ای دعوت کننده (به حق) به مهربانی، گواهی دهم که تو حق گفتی و به حق و راستی سخن کردی و (مردم را) آشکارا و نهان بسوی مولای من و مولای خودت دعوت فرمودی رستگار شد پیرو تو و نجات یافت تصدیق کننده ات و نومید و زیانکار شد تکذیب کننده ات و آنکس که با تو مخالفت کرد گواه باش برای من این گواهی را تا من بوسیله معرفت و اطاعت تو و تصدیق و پیروی کردنت از زمره رستگاران باشم و سلام بر تو ای آقای من و ای فرزند آقای من توئی درگاه خدا که از آن درآیند و (معالم دین را) از آن بگیرند آمده ام به درگاهت برای زیارت و حاجتهای خود را به تو سپرده ام و من اکنون به تو می سپارم دینم و امانتم و سرانجام کارهایم و همه آرزوهایم را تا پایان عمرم و بر تو باد سلام و رحمت خدا و برکاتش.

آدرس :

استان کرمان – شهرستان رفسنجان – بخش نوق روستای شمس آباد

برای نمایش تصویر در سایز بزرگتر بر روی آن کلیک کنید

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. مریم اسدی
    1394-05-17 در 14:55 - پاسخ

    بسم الله الرحمن الرحیم
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    السلام علیک یا امامزاده سید جلال الدین علیه السلام
    باسلام و درود به تلاشگران و عزیزانی که این سایت پربار را راه اندازی کرده اند
    من امروز اولین باراست که با این سایت آشنا شدم و تابحال در باره این امامزاده برگوار امامزاده سیدجلال الدین علیه السلام، هیچ اطلاعی نداشتم. دیدن تصاویر و آشنا شدن با این بزرگوار برایم خیلی آرامبخش بود چون در شرایطی با سایت شما و با امامزاده سیدجلال الدین علیه السلام آشنا شدم که از ظلم و ستم بعضی عزیزان دلم شکسته است قلب ناارامم بدنبال پناهی می گشت که کمی ارام گیرد.
    خداوندا بحق آبرو داران درگاهت و به حق امامزاده سید جلال الدین (ع) قسمت می دهم به تمام مسلمانان دنیا بخصوص شیعیان امیرالمومنین علیه السلام، خیرو برکت و سلامتی عطافرما و به جوانان این مرزو بوم و جوانان ما عمری طولانی با برکت و عزت و سلامت و سعادت عطا فرما و عشق به خودت و ائمه اطهار و امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را در قلب تمامی شیعیان و مخصوصا جوانان روز بروز بیشتر فرما. بارالها پروردگارا بحق امام جعفرصادق علیه السلام که این سایت بنام مقدس ایشان است به من و فرزندان من هم رحم کن و کمکمان کن این مشکلات و درگیریها و دشمنی های چندین ساله بخیر و خوشی برسد. آمین یا رب العالمین
    ان شاالله شما عزیزان که این سایت فعالیت دارید بحق اما جعفرصادق علیه السلام خداوند به شما عمر طولانی و با برکت و عزت و سلامتی عطا فرماید و در پیشبرد اهداف شیعه روز بروز موفق تر و سربلند تر باشید آمین یا رب العالمین
    یا امامزاده سید جلال الدین علیه السلام به درگاه خداوندبرای من و فرزندانم و خانواده ام دعا کنید که مشکلاتمان به خیرو خوشی حل شود و همه باهم خوب بشویم و دوستدار و خیرخواه همدیگر شویم.
    یا امامزاده سیدجلال الدین علیه السلام ما را، من و فرزندانم را بطلب و بپذیر که به پابوس و زیارت شما بزرگوار بیاییم
    خداوندا، پروردگارا، به همه ما رحم کن.. کمکمان کن..یا ارحم الراحمین..نجاتمان بده..یا غیاث المستغیثین یا مجیب دعوه المضطرین…
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

دیدگاهتان را ثبت کنید