وظایف منتظران ظهور (بخش دوم)

وظایف منتظران ظهور (بخش دوم)

بیانات مقام معظم رهبری :

بزرگداشت یاد و نام حضرت مهدى (عج)
لزوم تعمیق مباحث مهدویت
مسأله‌ى ولادت حضرت مهدى (عجل الله تعالى فرجه الشریف)، از این جهت هم حایز اهمیت است که مسأله‌ى انتظار و دوران موعود را که در مذهب ما، بلکه در دین مقدس اسلام ترسیم شده است – دوران موعود آخرالزمان، دوران مهدویت – ما به یاد بیاوریم، روى آن تکیه کنیم و بر روى آن مطالعه و دقت و بحث‌هاى مفیدى انجام گیرد. (1)

عید ولادت امام عصر (عج) ، عید آینده‌ساز
تفاوت عید ولادت حضرت بقیت الله با بقیه‌ى اعیاد اسلامى این است که اعیاد بزرگ ، همه از گذشته حکایت مى‌کنند؛ اما عید ولادت حضرت بقیت الله به آینده نوید مى‌دهد. براى همین است که دل‌هاى مؤمنین ، به این روز بزرگ و این ولادت عظیم وابسته است. (2)
تعظیم و بزرگداشت روز ولادت امام عصر (عج)
روز ولادت مهدى موعود (ارواحنا لتراب مقدمه الفداء ) ، حقیقتا روز عید همه‌ى انسان‌هاى پاک و آزاده‌ى عالم است. فقط کسانى در این روز ممکن است احساس شادى و خرسندى نکنند که یا جزو پایه‌هاى ظلم ، یا جزو پیروان طواغیت و ستمگران عالم باشند، و الا کدام انسان آزاده‌اى است که از گسترش عدالت، از برافراشته شدن پرچم دادگرى و رفع ظلم در سراسر جهان خرسند نشود و آن را آرزو نکند ؟ (3)
نیمه‌ى شعبان، روز امید به آینده‌اى تابناک
روز نیمه‌ى شعبان روز امید و ایمان به آینده، روز مجاهدان پاک‌باز و صادق و روز نگاه به آینده‌اى روشن و تلاش براى آن است.( 4)
لزوم درس‌آموزى از نیمه‌ى شعبان
این میلاد و این یاد بزرگ باید به ما درس بدهد. احساسات بسیار خوب است؛ عواطف ، پشتوانه‌ى بسیارى از اعمال نیکوى انسان‌هاست ؛ ایمان و عقیده‌ى قلبى به وجود این منجى عظیم عالم، شفابخش بسیارى از بیمارى‌ها و دردهاى معنوى و روحى و اجتماعى است؛ ولى فراتر از همه‌ى این‌ها، ما باید از این یاد، از این خاطره و از این حادثه‌ى عظیم درس بگیریم. (5)
اهمیت نیمه‌ى شعبان
یکى از مهم‌ترین روزهاى سال ، روز نیمه‌ى شعبان است که هم مصادف با ولادت ذى‌وجود و مسعود حضرت بقیت الله ( ارواحنا فداه) شده است و هم شب و روز نیمه‌ى شعبان – با قطع نظر از ولادت این بزرگوار در این شب و روز – از لیالى و ایام متبرکند. شب نیمه شعبان، شب بسیار متبرکى است ؛ تالى تلو لیالى قدر و وقت توجه و تذکر و توسل به ذیل عنایات بارى تعالى و طلب و درخواست است. اعمال و ادعیه‌اى هم دارد که اگر موفق شده‌اید و آن‌ها را انجام داده‌اید، ان‌شاءالله مشمول قبول پروردگار باشد. اگر کسانى هم غفلت کردند و توجه نداشتند، به یاد نگهدارند که همه‌ى سال ، شب نیمه‌ى شعبان را مغتنم بشمارند. (6)
پى نوشت ها :
1- در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت میلاد حضرت مهدى (عج) ، 25/9/76
2- شمیم ولایت، ص 7، در اجتماع بزرگ مردم اصفهان، 8/8/80
3- همزمان با هفته بسیج و روز ولادت حضرت مهدى (عج) ، 3/9/78
4- شمیم ولایت ، ص 89، در اجتماع بزرگ مردم نجف‌آباد ، 10/8/80
5- در سالروز میلاد خجسته امام زمان (عج) ، 22/8/79
6- در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت میلاد حضرت مهدى (عج) ، 25/9/76

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید