امام جمعه موقت قم: ملت ایران هرگز سرسازش و آشتی با استکبار جهانی را ندارد

امام جمعه موقت قم: ملت ایران هرگز سرسازش و آشتی با استکبار جهانی را ندارد

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) افزود: هر چند مذاکرات هسته ای بعد از 12 سال مقاومت ملت ایران و 22 ماه مذاکره مداوم به جمع بندی رسیده است ولی آمریکا اهداف خاصی را از این توافق دنبال می کند.
وی جلوگیری و مهار رشد انقلاب اسلامی و مقابله نفوذ ایران در منطقه، محدود سازی توان نظامی ایران و نفوذ در جمهوری اسلامی را از اهداف آمریکا از این توافق ذکر کرد و گفت: اهداف کلان تر آمریکا ایجاد اختلاف میان ملت ها و دولت ها و دستیابی به اهداف شوم خود می باشد.
سیعدی یادآورشد: آمریکا در منطقه گروه های جنگ طلبی را مانند داعش ایجاد کرده و جنگ مذهبی را به راه انداخته است، در حالی که اهداف آن کاملا سیاسی است و سررشته این درگیری ها نیز به دست آمریکا می باشد.
وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس آموزه های دینی خود، با برادران مسلمان خود در هر کجای دنیا سر دوستی دارد ولی سر سازش و آشتی با دشمنان ندارد و مقتدرانه راه نفوذ آنها را سد خواهد کرد.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س ) همچنین از طرح اصلاحات سیاسی در عراق به توصیه مرجعیت شیعه استقبال کرد و گفت: نخست وزیر عراق به توصیه مرجعیت شیعه، اصلاحات سیاسی را در عراق کلید زده و به دنبال آن کمیته رسیدگی به تخلفات و فساد تشکیل و ده ها سیاستمدار تاکنون کنار گذاشته شدند.
سعیدی گفت: ما از مرجعیت شیعه چه در ایران و چه در عراق که با درایت دنبال رفع مشکلات، خنثی کردن توطئه دشمنان و عظمت اسلام هستند خصوصا از ولی فقیه رهبر معظم انقلاب تشکر می کنیم.
امام جمعه موقت قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته دولت گفت: دولت باید در این زمان به برنامه های خود بپردازد و از سیاه نمایی و تخریب دولت های گذشته پرهیز کند و مخاطب در این زمینه دولت خاصی نیست بلکه به صورت عام همه دولت ها باید چنین سیره ای داشته باشند.
سعیدی خاطرنشان کرد: متاسفانه مدتی سیره بر این شده دولتی که سر کار می آید دنبال تخریب دولت قبلی و تغییر گسترده نیروها می باشد در حالی که باید از دولت های قبل به خاطر خدمات مثبت تقدیر و از تغییر گسترده نیروها جلوگیری شود و این روش تنها در دو دولت بعد از شهید رجایی به خوبی رعایت شده است.
وی ادامه داد: گاهی مردم قضاوت می کنند که دولت بعدی می آید و اقدامات و خرابی های این دولت را افشا می کند و منزلت و ارزش دولت ها نزد مردم کاهش پیدا می کند.
وی همچنین از برخی رسانه ها به خاطر افشای برخی اسرار نظام انتقاد کرد و گفت: گاهی رسانه ها مطالبی را فاش می کنند که هم جزء اسرار نظام است و هم باعث یاس مردم و بهره برداری دشمنان خواهد شد.
سعیدی در ادامه با اشاره به روز پزشک از سخنرانی وزیر بهداشت در نماز جمعه این هفته قم تقدیر کرد و از مردم خواست قدر و منزلت پزشکان را حفظ کنند و هشدار داد که مبادا در قالب طنز و هنر به مقام این قشر زحمتکش اهانت شود.
وی ادامه داد: طنز و هنر و انتقاد خوب است ولی نباید باعث تخریب و تحقیر چهره افراد شود.
امام جمعه موقت قم همچنین با اشاره به تصویب طرح امر به معروف و نهی از منکر در مجلس و تایید شورای نگهبان گفت: بعد از 30 سال از انقلاب اسلامی این فریضه به عنوان قانون تصویب شده و مردم نیز باید حمایت کنند و در همه عرصه ها خود را ملزم به رعایت امر به معروف و نهی از منکر بدانیم.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید