8 راز مراقبت از پوست

8 راز مراقبت از پوست

مترجم: ساجده سلحشور

با رعایت نکات زیر می توانید خیلی سریع و راحت بیاموزید که چگونه در هر سن و سالی پوست خود را سالم و با نشاط نگه دارید.

از مخرب های پوست بپرهیزید

سیگار کشیدن، برنزه کردن پوست و حمام آفتاب گرفتن از نظر پزشکان متخصص مخرب هایی برای پوست محسوب می شوند. البته مقداری نور آفتاب خوب است، به شرطی که حتما از ضد آفتاب استفاده کنید و از زیاد ماندن در نور خورشید بپرهیزید. پزشکان معتقدند که هر سه عامل مذکور می توانند بسیار برای پوست مضر و خطرات احتمالی برای سلامت شما داشته باشند.

صورت خود را با محصولات طبیعی بشویید

دو با در روز، صورت و گردن خود را با نوعی کرم طبیعی آغشته کنید و بعد با گلیسرین و آب گل رز شستشو دهید تا آلودگی های مخرب پوست شما از بین بروند.

به صورت تان دست نزنید

دستان شما به طور متناوب با سطوح زیادی تماس دارند. بنابراین منبع آلودگی و میکروب هستند. وقتی چشمان خود را می مالید یا چانه و گونه ی خود را می خارانید در واقع تمامی میکروب ها را به خود منتقل می کنید.

از الکل بپرهیزید

از مصرف الکل دوری کنید. چرا که استفاده ی زیاد از الکل می تواند باعث بزرگ شدن رگ های خونی در نزدیک سطح پوست صورت تان شود.

چربی های روی پوست را پاک کنید

در طول روز، چربی اضافه بر روی صورت خود را از بین ببرید. می توانید برای این کار از دستمال های جذب چربی یا پودرهای شل کننده استفاده کنید. از پودرهای فشرده بپرهیزید، چرا که این پودرها در محتویات خود چربی دارند.

از مالش منطقه ی حساس چشم بپرهیزید

پوست صورت شما بسیار ظریف است مخصوصا زیر چشمان تان. بنابراین هنگام آرایش این قسمت از چشم بسیار ملایم عمل کنید. اگر در چشم خود احساس خارش کردید. به جای خاراندن آن قسمت از کمپرس یخ یا پارچه یی سرد استفاده کنید.

از یک نوع مارک محصولات پوستی استفاده کنید

اگر مارک های مختلف محصولات پوستی را خریداری و استفاده کنید، باید بدانید بعضی از آن ها از مواد تشکیل دهنده ی یکسانی بهره می برند و در نتیجه استفاده ی هم زمان آن ها مضر است. همچنین بعضی از مارک ها با یکدیگر سازگاری ندارند، بنابراین اگر از محصولاتی که از یک مارک باشند استفاده کنید نتایج بهتری خواهید گرفت.

از روغن هسته انگور استفاده کنید

یک قاشق چایخوری روغن هسته ی انگور به کرم خود اضافه کنید، این روغن به عنوان سرم ضد پیری عمل کرده و به سلول های پوست در مرمت و جوان سازی پوست کمک می کند.
منبع: نشریه 7 روز زندگی شماره 126

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید