آیت‌الله خاتمی: عزل چند مدیر در ماجرای حقوق‌های نجومی کافی نیست/ عاملان و آمران برخی انتصابات تعقیب قضایی شوند

آیت‌الله خاتمی: عزل چند مدیر در ماجرای حقوق‌های نجومی کافی نیست/ عاملان و آمران برخی انتصابات تعقیب قضایی شوند

آیت‌الله سیداحمد خاتمی عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در خطبه‌های عبادی سیاسی آخرین نماز جمعه این هفته تهران در ماه مبارک رمضان از راهپیمایی روز جهانی قدس به عنوان فریضه سیاسی و گام‌های دشمن‌ستیز نام برد و گفت: شما مردم با راهپیمایی پرشور خود به قرآن و اسلام عزت بخشیدید.

وی با بیان این‌که ثواب راهپیمایی روز قدس از ثواب احیای شب قدر کم‌تر نیست، اظهار داشت: برای هر گامی که در این هوای گرم در تهران و نقاط دیگر کشور و دیگر بلاد اسلامی برداشته شد، براساس قرآن عمل صالح ثبت می‌شود.

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه از ظلم‌ ستیزی، اتحاد و یکپارچگی امت اسلامی، نفرت از استکبار، تبری از دشمنان دین خدا، بیعت با ولایت و مصداق بودن برای امر جامع که حضور مسلمانان در آن ضرورت دارد به عنوان شش مبنای قرآنی روایی راهپیمایی روز جهانی قدس نام برد و گفت: هرگز نمی‌توان درد و آوارگی مردم فلسطین را نادیده گرفت.

تبلور شعار مرگ بر آمریکا در متن شعار مرگ بر اسرائیل

وی با بیان این‌که شعار مرگ بر آمریکا در متن فریاد مرگ بر اسرائیل مردم متبلور بود، خاطرنشان کرد: اگرچه از دست ما کار اجرایی ساخته نیست اما نباید بگذاریم که مسأله فلسطین فراموش و به یک موضوع عربی تبدیل شود.

آیت‌الله خاتمی گفت: مقام معظم رهبری از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس فراخوان کردند و شما به این دعوت نائب عام حضرت ولی عصر(عج) لبیک گفتید.

وی در خطبه دوم از مردم خداجوی ایران اسلامی که در شب‌های احیا و شب‌های قدر سنگ تمام گذاشته و یک مانور معنوی را در سراسر کشور آفریدند تشکر کرد و اظهار داشت: مایه افتخار است که بسیاری از شرکت‌کنندگان در این مراسم جوانان بودند و این سرمایه‌ای برای حل مشکلات و گرفتاری‌های کشور است.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه هفته قوه قضائیه را گرامی‌داشت و با بیان این‌که قوه قضائیه ضامن اجرای دو قوه مجریه و مقننه است که اگر قوه قضائیه ضامن اجرای تقنین قوه مقننه و ابلاغ قوه مجریه نباشد آنها بی‌اثر خواهد بود، گفت: مقام معظم رهبری تجلیل شایسته‌ای از قوه قضائیه و رییس مجتهد این قوه داشتند و رهنمودهای عمیقی در این‌باره فرمودند.

وی همچنین سانحه واژگون شدن اتوبوس سربازهای غیور و شریف کشور در ایام شهادت مولا علی‌(ع) را تسلیت گفت و با تأکید بر تلاش بیشتر برای مداوای مجروحان و برنامه‌ریزی بهتر برای این‌که دیگر شاهد این حوادث تلخ و دردناک نباشیم، ابراز امیدواری کرد که حشر سربازان از دنیا رفته با امیرمؤمنان‌(ع) باشد.

بخش دیگری از سخنان آیت‌الله خاتمی به جنایت‌های آمریکا اختصاص داشت که وی گفت: باید نام ششم تا دوازدهم تیر؛ به ترتیب ترور مقام معظم رهبری، انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی، بمباران شیمیایی سردشت، شهادت شهید صدوقی و سرنگونی هواپیمایی ایران توسط ناو آمریکایی را تابلویی از حقوق بشر آمریکایی بگذاریم.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا در تمام این حوادث مستقیم و غیرمستقیم دخیل بوده و این حقوق بشر آمریکایی است و باید خجالت بکشد و دیگر با این جنایات و جنایت‌هایی که همچنان انجام می‌دهد دم از حقوق بشر بزند و این شعار ننگ اینها است.

آمریکا خط مقدم ناقضان حقوق بشر

خطیب نماز جمعه تهران با بیان این‌که آمریکایی‌ها شعار مبارزه با تروریست سر می‌دهند در حالی که خود در خط مقدم حامیان تروریست و آن هم بدترین نوع تروریسم یعنی تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی هستند، تصریح کرد: اگر دنیا در پی شناسایی خط مقدم ناقضان حقوق بشر است در خط مقدم رژیم آمریکا قرار دارد.

وی همچنین با اشاره به پرداخت حقوق‌های نجومی در کشور و تذکر مقام معظم رهبری در این زمینه، گفت: مردم ما حکومت ایران را با حکومت عدل علی مقایسه می‌کنند و حکومت مولا را با وصف عدالت می‌شناساند و آن انتظار را دارند، حقوق‌ها و هدایای اینچنینی با روح حکومت عدل علی بیگانه است و مردم حق دارند رنجیده شوند.

آیت‌الله خاتمی یادآور شد: اولین مشکل حکومت مولا علی‌(ع) همین حقوق‌ها و هدایای نجومی بود، آنقدر به یکی از بیت‌المال بخشیدند که بعد از مرگش طلاهایش را با تبر تقسیم کردند و وقتی امام‌(ع) سر کار آمدند فرمودند که این پول‌های ناحق را از حلقوم آنها که گرفتند بیرون می‌کشند ولو به مهر زن‌هایشان درآمده باشد.

عزل چند مدیر در ماجرای حقوق‌های نجومی کافی نیست

وی این حقوق‌ها و این حقوق‌بگیرها را استثنا دانست و تصریح کرد:‌ این روند یک قاعده در نظام مدیریتی کشور نیست و نباید مدیران قابل و لایق زیر سؤال بروند، هم اصل مسأله نباید سیاسی و مایه تسویه‌ حساب‌های جناحی شود و هم مقابله با آن باید زیربنایی باشد؛ اینکه چند مدیرعزل شوند و دیگر تمام، جواب نمی‌دهد باید منافذ ورود حقوق‌ها بسته شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که در مسأله برخورد با حقوق‌های نجومی وفاق ملی هست و مسؤولان عزم خود را برای مقابله با آن جزم کرده و مقابله‌هایی هم شروع شده است که باید به مردم گزارش دهند، گفت: عاملان و آمران در این عرصه و هم واسطه‌هایی که آدم‌های اینچنینی را در این پست‌ها گماشته‌اند، باید تعقیب شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایات تکفیری‌ها، اظهار داشت: تکفیری‌ها ساخته پرداخته آمریکا و اتحادیه اروپا و انگلیس و مورد حمایت رژیم اشغالگر قدس هستند که اگر دست از حمایت این‌ها بردارند، کلک آنها کنده می‌شود.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به حادثه تروریستی اخیر در کشور ترکیه، گفت: نظام اسلامی بارها و بارها به برخی از کشورهای حامی داعش و گروهک‌های تکفیری تذکر داد که این ماری که شما در آستین می‌پروردید روزی خود شما را می‌گزد و این حرف را بارها مقام معظم رهبری و دیگر مسؤولان به اردوغان رییس جمهور ترکیه گفتند.

وی خطاب به دولت ترکیه با بیان این‌که چرا اینقدر از گروهک‌های تکفیری و داعش حمایت می‌کنید، نفت دزدی آنها را می‌فروشید، برای آنها دفتر و بازارچه مرزی دائر می‌کنید، ابراز کرد: ما از کشته شدن هیچ انسانی خوشحال نیستیم و همه جای دنیا محکوم می کنیم اما بیدار شوید  بدانید که خود کرده را تدبیر نیست و همین حالا دست از حمایت گروهک‌های جنایتکار بردارید.

عربستان و بحرین مجری اوامر اسرائیل

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه از عربستان و بحرین به عنوان مأمور رژیم صهیونیستی نام برد و گفت: مناسک حج باید از سلطه عربستانی که در ماه مبارک رمضان وحشیانه مردم مسلمان و روزه‌دار یمن را بمباران می‌کند، مردم ایران را از حج محروم کردند و فاجعه دردناک منا براساس بی‌کفایتی آنها رخ داد، آزاد شود که اینها لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارند.

وی با بیان این‌که کشور بحرین به زندان شهروندانش تبدیل شده است، سلب تابعیت از عالم مجاهد آیت‌الله شیخ عیسی قاسم را محکوم و تصریح کرد: این عالم اصالتا بحرینی است اما حکام بحرینی اصالتا نجدی و عربستانی هستند؛ اگر قرار بر سلب تابعیت شود باید از حکام جنایتکار بحرین سلب تابعیت شود.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید