آیت‌الله علم‌الهدی : قوه قضائیه به ماجرای قرارداد مالی دولت با آمریکا ورود پیدا کند

آیت‌الله علم‌الهدی : قوه قضائیه به ماجرای قرارداد مالی دولت با آمریکا ورود پیدا کند

آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌ دوم نماز جمعه مشهد مقدس که در حرم امام رضا(ع) برگزار شد، از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس قدردانی کرد و گفت: از این پایداری قهرمانانه و دلیرانه شما مرد و زن انقلابی روزه‌دار که در این هوای گرم در راهپیمایی شرکت فرمودید، تشکر می‌کنم. شما برادران و خواهران لازمه اخلاص در عبودیت و بندگی خدا را در این راهپیمایی امروز کاملا نشان دادید. چون یک ماه رمضان تمرین مقاومت کردید و امروز روزی بود که بایستی این مقاومت تمرین شده به عنوان یک نتیجه نحقق هدف روزه به عنوان مقاومت در برابر سرسخت‌ترین دشمنان خدا نمایش داده می‌شد.

وی ادامه داد: آن مقاومتی که بر همه مقاومت‌ها امتیاز دارد، مقاومت در برابر دشمنان خداست و این‌که امام بزرگوار ما جمعه آخر ماه رمضان را به عنوان روز قدس معین کردند، به خاطر این است که ما در جمعه آخر ماه رمضان بایستی نتیجه یک ماه روزه را نمایش دهیم و این اظهار آمادگی از نظر مقاومت در برابر سرسخت‌ترین دشمنان خداست که در روی کره زمین استکبار جهانی و مولود نامشروعش اسرائیل است و در حقیقت ما بالاترین عمل و با فضیلت‌ترین عبادت را امروز به عنوان راهپیمایی در مقابله و مبارزه با اسرائیل انجام دادیم.

روز قدس، روح ماه مبارک رمضان است
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به بعد عبادی راهپیمایی روز قدس، خاطرنشان کرد: این تنها یک حرکت و شعار سیاسی نبود، این در واقع یک عملیات بسیار قطعی برای جدی گرفتن روزه ماه مبارک رمضان بود. همان‌طوری که برائت از مشرکین بر حسب آیه قرآن در مراسم و مناسک حج، روح حج و روح مناسک است، روز قدس در حقیقت روح روزه‌داری یک ماه روزه است که ما آن را نشان دادیم.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار داشت: از برکات این نظام مقدس و این انقلاب پیروزمند اسلامی ما همین است که عبادات ما ـ که در گذشته هم انجام می‌گرفت ـ  الآن به برکت این انقلاب دارای یک روح قطعی و جدی شده. در چند سال قبل مقام معظم رهبری فرمودند «روز قدس شب قدر است» و بعد توضیح دادند معنای این جمله این است که همانطور که ما در شب قدر از سر شب تا صبح بیدار می‌مانیم برای این‌که در نتیجه عبادت، توبه، انابه و دل‌دادگی به خدا سرنوشت خودمان را رقم بزنیم، روز قدس روزی است که سرنوشت امت اسلام با بیداری امت رقم می‌خورد.

راهپیمایی روز قدس، راه اصلی مبارزه با رژیم صهیونیستی است

وی در پاسخ به شبهه‌پراکنی‌ برخی جریانات سیاسی برای تحت تأثیر قرار دادن افکار عمومی علیه حضور در راهپیمایی روز قدس، تصریح کرد: بعضی در گوشه و کنار زمزمه می‌کنند «خب الان 37 سال است ما روز قدس می‌آییم و «مرگ بر اسرائیل» می‌گوییم. مگر با شعار و لفظ در روز قدس می‌شود با اسرائیل جنگید؟ مگر با حرف و مشت گره کرده خالی می‌شود با یک قدرت شکل گرفته به وسیله استکبار جهانی مبارزه کرد؟» دقیقا همین راه راهِ مبارزه است و ما در این مبارزه به نتیجه رسیده‌ایم. آن روزی که امام بزرگوار ما در 37 سال گذشته، جمعه آخر ماه رمضان را روز قدس اعلام کردند، در زمانی بود که تمام جنوب لبنان به اضافه بخشی از بیروت را اسرائیل تصاحب کرده بود و بسیاری از سرزمین‌های اسلامی در تحت تصرف اسرائیل ناپاک به عنوان قدرت بی‌نظیر منطقه به حساب می‌آمد. اما بعد از 37 سال پشت سر گذاشتن روز قدس، امروز اسرائیل را در یک چنگال ذلت و خزی عجیبی مشاهده می‌کنیم که حتی قدرت حفظ کردن کانون توانمندی خودش در تل‌آویو را ندارد و ما امروز او را این‌قدر ضعیف داریم می‌بینیم.

امام جمعه مشهد مقدس یادآور شد: آن روزی که امام(ره) روز قدس را اعلام کردند، هیچ جریان متشکل ضد اسرائیلی در جهان اسلام نبود اما الآن جبهه مقاومت در برابر اسرائیل در منطقه تشکیل شده؛ آن هم جبهه مقاومتی که هر حرکتی که اسرائیل انجام می‌دهد، در مقابل یک سرکوبی شدید، از جانب جبهه مقاومت در (موقعیت) ذلت و خزی قرار می‌گیرد.

حمایت برخی کشورهای منطقه از اسرائیل مایه ذلت و تأسف است

آیت‌الله علم‌الهدی با ابراز تأسف از رویکرد برخی دولت‌های به ظاهر اسلامی حاشیه خلیج فارس در حمایت از رژیم غاصب صهیونیستی، گفت: آن‌چه مایه تأسف است، این است که مسلمانان رفته‌اند در برابر جبهه مقاومت، جبهه دفاع و حمایت از اسرائیل را تشکیل داده‌اند. آل سعود نجس لعین، آل خلیفه ناپاک، آل نحیان و آل ثانی بی‌دین و لاابالی، به ضمیمه ترکیه مزدور دشمن، دست به دست هم داده‌اند و یک جبهه حمایت و دفاع از اسرائیل در مقابل جبهه مقاومت تشکیل داده‌اند.

وی افزود: (امروز) مردم 50 سال پیش چشم وا کنند ببینند، در 50 سال پیش همین اسرائیل 80 میلیون عرب را به خاک ذلت نشاند و آن همه مصیبت بر آن‌ها وارد کرد و (امروز که) نیم قرن گذشته، همان عرب‌های ذلیل نکبتی که توسری‌خور اسرائیل شده بودند، الآن بروند دست به دست اسرائیل دهند و جبهه حمایت از اسرائیل تشکیل دهند و در اتحادیه عرب مسئله به رسمیت شناختن اسرائیل را که دشمن ناپاک اسلام و غاصب قدس است، بحث شود. این چه ذلتی است؟

عضو مجلس خبرگان رهبری جریان بیداری اسلامی در منطقه را در تضاد کامل با سیاست‌های حمایتی سران عرب از رژیم صهیونیستی دانست و اظهار کرد: البته خوشبختانه ملت‌های عرب همه بیدار و هوشیارند و مرد و مردانه در برابر دشمن خدا و اسرائیل ایستاده‌اند و این جبهه مقاومت را تشکیل داده‌اند. منتهی محور در جبهه مقاومت ایران است و تمام مشکل آمریکا با ما بعد از اصل اسلام، همین مسئله محوریت جبهه مقاومت است. در درجه اول آمریکا با اسلام مشکل دارد؛ چون اسلام را سنگلاخی بر سر راه جهان‌خواری خودش می‌داند و در عرصه سیاست، مشکل آمریکا با ما این است که ایران محور جبهه مقاومت ضد اسرائیل است که از یک روز قدس شروع شد و امروز به عنوان قدرتمند‌ترین نظام در منطقه محور جبهه مقاومت شده.

آمریکا به دنبال خروج ایران از محوری مقاومت در منطقه است

آیت‌الله علم‌الهدی در بخش دیگری از سخنان خود به توافق مالی صورت گرفته بین بانک مرکزی و کمیته بین‌المللی مبارزه با پولشویی اشاره و اظهار کرد: تمام تلاش آمریکا، شیطنت‌ها، فتنه‌انگیزی‌ها و توطئه‌های ابلیسی آمریکا، در همین خط است که محوریت مقاومت را از ایران بگیرد و متأسفانه در اجرای برنامه‌های پسابرجام که به عنوان «اجرای مواد برجام» دارد صورت می‌گیرد، شیطنت‌هایی از آمریکا سر می‌زند که نتیجه آن به این‌جا منتهی شود که ایران نتواند محور جبهه مقاومت باشد. قراردادی که اخیرا بسته‌اند که البته نه کم و کیفش قابل تبیین در نماز جمعه است ـ چون دارای اصطلاحات فنی است ـ نه اصل آن؛ این مطلب را در واقع عزیزان ما در دولت باید توضیح دهند که در این قرارداد اخیر که متأسفانه شنیدیم رئیس بانک مرکزی هم امضا کرده، آمریکا بر تمام روابط مالی بانک‌های ایران، آن هم روابط مالی با جریان‌های مقاومت که آمریکا آن‌ها را تروریست می‌خواند، مسلط می‌شود. (هیهات منّا الذلّه)

قوه قضائیه به ماجرای قرارداد مالی دولت با آمریکا ورود پیدا کند

وی تصریح کرد: در فرمایشاتی که مقام معظم رهبری اخیرا در جلسه قوه قضائیه خطاب به ریاست محترم قوه قضائیه داشتند که فرمودند «قوه قضائیه بایستی نسبت به مسائل بین‌المللی نظام دخالت کند و در تمام جریان‌های حقوقی بین‌المللی نظام، وارد عمل شود» در برابر تمام جریان‌های حقوقی بین‌المللی نظام وارد عمل شود. قوه قضائیه که خوشبختانه اخیرا قاطعیت خودش در مبارزه با مفاسد اقتصادی و فرهنگی را نشان داده است، در این عرصه‌های بین‌المللی و قراردادها و مسائل حقوقی بین‌المللی، بر حسب مأموریتی که مقام معظم رهبری دادند، باید دخالت کند و ما از ریاست محترم این قوه، عالم جلیل‌القدری که با قاطعیت مسائل انقلابی و نظام را پیگیری می‌کنند، انتظار داریم حتما قضیه این قرارداد به طور قطعی و رسمی پیگیری شود. (تکبیر)

قرارداد مخفی با آمریکا تبدیل به سونامی دیگر این دولت نشود

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تأکید کرد: از طرفی نمایندگان عزیز ما در مجلس شورای اسلامی، شفافیت این واقعیت را از کارگزاران اجرایی کشور کاملا در عرصه مجلس تقاضا کنند، بیایند مردم را در جریان بگذارند که چه شده است. این (مسئله قرارداد مالی) سونامی دیگری بعد از سونامی فیش های حقوقی در دستگاه اجرایی کشور نباشد. مردم در برابر ناملایمات و خلأ های اقتصادی خودشان، از فیش‌های حقوقی ناراحت شدند اما یک روزی اگر بفهمند نتیجه اجرای پسابرجام و پیگیری مسائل اجرایی برجام به این‌جا رسیده است که دشمن را بر ما مسلط کرده که تمام ارتباطات مالی ما را با جریان مقاومت به هم بزند و محوریت مقاومت را از ایران بگیرد، این برای مردم ما به مراتب ناگوارتر از این فشارها و خلأ های اقتصادی است. (تکبیر)

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: مردم ما نشان دادند خلأ های اقتصادی و مشکلات اقتصادی را تحمل می‌کنند اما ضعف اسلامیت نظام یا جریان جدایی نظام از محوریت جریان مقاومت ضد صهیونیستی را اصلا تحمل نمی کنند. چون این همه هزینه داده اند؛ این همه شهید داده اند؛ چطور می‌شود در مقابل این قضیه آرام بنشینند؟ بیایند برای مردم به طور شفاف بیان کنند چه دارد می‌شود.

امام جمعه مشهد مقدس ضمن تأکید مجدد بر ماهیت شیطانی آمریکا خاطرنشان کرد: آمریکا، این شیطان ناپاک، برجام را به هر نحو ممکن به این کیفیت رساند. حالا در مقام اجرا علی‌رغم این که (برجام را) نقض می‌کند، همه تعهداتش را زیر پا گذاشته، از آن طرف برای این که یک سنار پول بدهد، دست به یک توطئه ها، قراردادها و تعهداتی برای ایران می زند که روز به روز بر سلطه خود بر این کشور بیفزاید. این درست نیست که یک عده عزیزان مسئول ما حساب کنند که بایستی امروز اگر شده چند دلار از آمریکا بگیرند و یک سلسله مشکلات مدیریت خود را حل کنند، اما همه چیز این نظام را بفروشند و سرسخت ترین دشمنان ما را بر سرنوشت این ملت مسلط کنند.

حمایت مردم و رهبری از برجام به سبب روشن بودن مسئله بود

وی تصریح کرد: عزیزان ما سعی کنند این واقعیت را برای مردم شفاف بیان کنند. دوسال مذاکره کردید، مردم قبول کردند چون روشن بود؛ مقام معظم رهبری اجازه دادند، حمایت می‌کردند، کسی هم اعتراضی نداشت. عزیزان مذاکره کننده نور چشم این مردم بودند اما این که شما بروید یک قراردادی را مخفیانه امضا کنید، مردم در جریان نباشند و یک مرتبه چشم باز کنند و ببینند آمریکا آمده و بر همه چیزشان مسلط شده، (پذیرفتنی نیست.)

آیت‌الله علم‌الهدی تأکید کرد: مسئله جبهه مقاومت در منطقه، نقطه تمام قدرت منطقه‌ای ماست. حتی به قول آقایان سیاسیون خارجی، می‌گویند «منافع ایران با جریان مقاومت گره خورده است.» چون این مقاومت، عرصه قدرت منطقه‌ای ایران است و دقیقا دشمن (می‌خواهد) بیاید در همین جهت مسلط شود و این امتیاز را از ما بگیرد. این را ان‌شاءالله عزیزان ما بیایند قضیه را شفاف برای مردم بگویند. مجلس وارد قضیه شود؛ قوه قضاییه با قاطعیتی که دارد و بر حسب مأموریتی که اخیرا مقام معظم رهبری داده‌اند، ان شاءالله با قاطعیت قضیه را پیگیری کنند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید