حسن عباسی در سمنان: هیچ ایرانی از شکست برجام خوشحال نمی شود/ بعد از برجام در محاصره اقتصادی قرار گرفتیم

حسن عباسی در سمنان: هیچ ایرانی از شکست برجام خوشحال نمی شود/ بعد از برجام در محاصره اقتصادی قرار گرفتیم

حسن عباسی در حاشیه مراسم اربعین شهید مدافع حرم عباس دانشگر در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با بیان این که حتی در صورت لغو و برداشته شدن همه تحریم های ظالمانه تأثیر مثبت برجام بر اقتصاد کشور چیزی کمتر از پنج درصد خواهد بود، اظهار داشت: بی شک هیچ یک از 80 میلیون ایرانی از شکست برجام خوشحال نمی شوند.

رییس اندیشکده یقین با اشاره به این که دولت همه هست و نیست ادامه حرکت و بقای نظام را در این بخش حتی آب خوردن را منوط به مذاکره با 1+5 کرد، افزود: این در حالی است که دولت در این مدت می‌توانست با تحقق اقتصاد مقاومتی، بخشی از مشکلات مردم را حل کند.

عباسی با یادآوری این مطلب که پس از برجام، عقب‌ماندگی‌های کشور در حال افزایش است، عنوان کرد: تحریم ها بعد از برجام همچنان ادامه دارد و در عمل اتفاق خاصی نیفتاده است.

رییس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز با بیان این که جمهوری اسلامی ایران پیش از برجام در تحریم اقتصادی قرار داشت، خاطرنشان کرد: اما امروز کشورمان در محاصره اقتصادی قرار دارد که وضعیتی بدتر از تحریم است.

وی با اشاره به این که آمریکا به دیگر کشورها اجازه معامله و مراوده اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران را نمی‌دهد، تصریح کرد: دشمن در ادامه دشمنی با ملت ایران، رینگ دومی در نبرد اقتصادی با کشورمان به نام “محاصره اقتصادی” ایجاد کرده است.

رییس اندیشکده یقین با اشاره به این که امروز دشمنان ایران‌هراسی اقتصادی به‌وجود آورده‌اند، خاطرنشان کرد: امروز و پس از یک سال از اجرای برجام، تنها فشار تحریم از ایران برداشته‌شده و به دوش طرف‌های معامله با کشورمان افتاده است.

عباسی با تأکید بر این که امروز ریسک معامله با کشورمان بسیار بالاست،عنوان کرد: امروز می‌توان ادعا کرد که حتی در صورت رفع مطلق تحریم‌ها، هیچ اتفاقی در حوزه اقتصادی کشور نمی‌افتد.

وی با اشاره به این که تأثیر رفع مطلق تحریم‌ها بر اقتصاد کشور کمتر از 5 درصد است، اظهار داشت: حداقل تا یک سال آینده هیچ تغییری ناشی از برجام در اقتصاد ایران اتفاق نخواهد افتاد؛ این مهم به دلیل انتظار دنیا برای نتایج انتخابات ریاست جمهوری دو کشور آمریکا و ایران در آذر امسال و بهار سال آینده است.

رییس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز با بیان این که مقام معظم رهبری با ارائه 10 راهبرد اساسی در موضوع اقتصاد مقاومتی، با هوشمندی به این هدف دشمن پی برده‌اند، عنوان کرد: دولت برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور تلاش‌هایی انجام داد؛ اما باید گفت که این نتایج اثرات چندانی نخواهد داشت.

عباسی با بیان این که آمریکا هیچ‌گاه تفکر حمله به ایران را کنار نگذاشته است عنوان کرد: آمریکا می‌داند جنگ مستقیم با جمهوری اسلامی ایران، برای این کشور هزینه خواهد داشت. آمریکا با گروگان‌گیری توافق نخست به‌دنبال خواسته‌های بعدی خود بوده و به بهانه بررسی‌های اجرای توافق هسته‌ای به‌دنبال محدودکردن قوای نظامی کشور ماست.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید