رحیم‌پور ازغدی در سخنرانی پیش از خطبه‌ مشهد: تا دیدند قرار است درباره نفوذ اسنادی ارائه کنم سخنرانی‌ام را در تهران لغو کردند/ برخی مسئولان یک صفحه قرآن نمی‌توانند بخوانند

رحیم‌پور ازغدی در سخنرانی پیش از خطبه‌ مشهد: تا دیدند قرار است درباره نفوذ اسنادی ارائه کنم سخنرانی‌ام را در تهران لغو کردند/ برخی مسئولان یک صفحه قرآن نمی‌توانند بخوانند

حسن رحیم‌پور ازغدی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهر که در حرم مطهر رضوی برگزار شد با اشاره به گرامیداشت سالروز فرارسیدن برگزاری اولین نماز جمعه، اظهار کرد: تعلیم، تنبیه و امربه‌معروف و نهی از منکر سه وظیفه‌ای است که در باب اهمیت نماز جمعه در منابع ما عنوان شده است.

وی ادامه داد: هرجا تحریف دین صورت می‌گیرد و یک تشیع قلابی عرضه می‌شود، آنگاه امام جمعه باید در برابر این انحراف ایستادگی کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه در بین مسئولانی که داریم کسانی هستند که یک صفحه قرآن نمی‌توانند بخوانند، خاطرنشان کرد: هرکس یک مدرک دانشگاهی دارد مهم‌ترین مسئولیت‌ها را به او سپرده‌اند که در مسئولیتش احتیاط‌طلب است.

رحیم‌پور ازغدی تصریح کرد: در سال‌های اخیر رهبر معظم انقلاب از مسائل فرهنگی تا اقتصادی بارها در قالب احکام مشخص به مسئولان فرمایشات سازنده‌ای بیان کردند و در مقابل برخی مسئولان فقط «بله» می‌گویند و عمل نمی‌کنند، وظیفه دوم نماز جمعه، تنبیه غافل است، این بدان معنا است که قوه عقل عملی افراد در بخشی از جامعه و مدیران تضعیف شده است.

وی یادآور شد: وظیفه سوم در نماز جمعه، امر به معروف و نهی از منکر است، اسلام می‌فرماید که همه چیز به ما در عرصه عمومی مربوط است و مسئول هستیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه امام راحل در منشور برادری به جریان‌های آن روز می‌فرمایند که نظریه‌های مختلف باید آزادانه عنوان شود، اضافه کرد: همه مسائل قابل بحث است؛ منتهی به درستی و هیچکس حق ندارد مانع نظر دیگری شود، حال سؤال است که نهی از منکر منفی کافی نیست؟ اینکه کسانی در مورد موضوعی همیشه اظهار موافقت کنند طبق روایات، منافق بوده و دنبال منافع خود هستند، دسته دوم کسانی هستند که با هر موضوعی مخالفت می‌کنند، اما امر به معروف و نهی از منکر شکل هیچ‌کدام نیست و یک درگیری دائمی با وضع موجود بوده و از همه واجبات، مهم‌تر است.

رحیم‌پور ازغدی تبیین کرد: در روایات آمده است که هرگز نباید موضع اعتراض را ترک کنید، حتی اگر نمی‌توانید به صورت علنی جبهه بگیرید؛ در این راستا کسانی خونسرد و آرام هستند و مسئولیت‌های مختلفی دارند، در حالی که امام علی (ع) می‌فرمایند من چطور آرام باشم وقتی مردم در جامعه دچار مشکلاتی هستند.

وی با اشاره به اهمیت موضوع ازدواج برای جوانان و غفلت مسئولان از این مهم، تشریح کرد: مسئولی که راحت بخوابد و بداند چند میلیون دختر و پسر در کشور هستند که با سن‌های بالا هنوز ازدواج نکرده‌اند، خائن هستند، اگر کسی روایات پیامبر اکرم(ص) را باور کند که برای همه مدیران در قیامت تابوت‌های از آتش آماده کرده‌اند که باید پاسخگو باشند، دیگر آرام نخواهد بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه عده‌ای در کشور می‌گویند برخی از اظهارنظرها، تضعیف کردن نظام است، متذکر شد: انکار وجود فساد، نظام را تضعیف می‌کند، البته نه اینکه فسادی باشد و منکر را نهی نکرد.

رحیم‌پور ازغدی با تأکید بر اینکه آرمان‌بافی خیالی باطل است، توضیح داد: آرمان با واقع‌بینی صحیح است، در اسلام آمده است، مصلحت نظام مصلحت مردم و کمک به اجرای احکام اسلام در عمل خواهد بود؛ در این راستا یکی از وظایف مسئولان این است که به سؤالات مردم پاسخ بدهند، با این نگرش مسئولان باید با مردم در موضوع کشف و مبارزه با قاچاق و رشوه همکاری کنند، نباید کاری کرد که مقام معظم رهبری بگویند من تنها هستم؛ آن مردم ۳۶ میلیون نفری که در دهه ۶۰ جلوی آن همه تروریست را گرفتند چطور توانستند، اما مردم ۷۰ میلیونی نمی‌توانند جلوی قاچاق و رشوه را بگیرند؟

وی، خطاب به جمع حاضر گفت: بعضی از مسئولان ما انسان‌های خوبی هستند، اما تا مسئله رسانه‌ای نشود و آبرویشان نرود کاری نمی‌کنند، اما با این وجود بدبین شدن به مسئولان کار غلطی است، چراکه مسئولان خادم و خدمتگزار زیادی نیز در کشور داریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: حقوق کارگر معدن را نمی‌دهند و او را شلاق می‌زنند، اما این مردکی که مسئول است ۷۰ میلیون ماهی حقوق می‌گیرد، آیا مردم بچه‌های خود را فدا کردند که شما سرِ کار بیایید؟ مردم این کار را کردند که احکام اسلام محقق شود، در نماز جمعه مسائل مختلف باید رسانه‌ای شود، مسئولان باید هر هفته به نماز جمعه بیایند و پاسخگوی مردم باشند نه اینکه صف اول بنشینند و دوربین‌ها آن‌ها را نشان دهند.

رحیم‌پور ازغدی در پایان عنوان کرد: در نماز جمعه تهران از بنده دعوت شد و ائمه جمعه هم حمایت کردند که سخنرانی کنم، اما وقتی متوجه شدند می‌خواهم اسنادی را برای مسئله نفوذ ارائه کنم، بلافاصله سخنرانی من کنسل شد؛ اگر نماز جمعه در باتلاق محافظه‌کاری افتاده شود نمی‌تواند به وظیفه شرعی خود عمل کند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید