آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه دوم نماز جمعه : تشیع پیرو ولی فقیه جهان را آماده ظهور امام زمان کرده و لرزه به جان استکبار می اندازد

آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه دوم نماز جمعه : تشیع پیرو ولی فقیه جهان را آماده ظهور امام زمان کرده و لرزه به جان استکبار می اندازد

آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه دوم نماز جمعه امروز 15 مردادماه 1395 که در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن دهه کرامت و میلاد مسعود حضرت معصومه(س)، اظهار کرد: میلاد مسعود خواهر کریمه امام هشتم(ع)، حضرت معصومه(س) را به محضر مقدس شما برادران و خواهران و به ساحت اقدس ولایت امام هشتم(ع) تبریک و تهنیت عرضه می‌دارم. ماه ذیقعده در ایام سال، ماه امام رضا(ع) است. اول ماه ولادت خواهر کریمه‌شان، حضرت معصومه(س) است؛ یازدهم ماه ولادت با سعادت خود مولا امام هشتم(ع) است؛ بیست‌ و سوم ماه روز زیارتی مخصوص مولا علی بن موسی الرضا(ع) است. بیست و پنجم ماه روز دحوالأرض است که از اعمال مقبوله‌اش زیارت امام هشتم(ع) است. آخر ماه هم سالروز شهادت جانگداز میوه دل علی‌ بن موسی، حضرت جوادالأئمه (ع) است. پس ماه ذیقعده، ماه امام رضا(ع) و ماه زیارتی ایشان است. خوشا به سعادت شما مجاوران امام رضا، خاک‌نشینان در خانه امام هشتم(ع) که یک ماه شب و روز سعادت و توفیق این زیارت را دارید و خوشا به سعادت شما زوار محترم که در این ماه نصیب‌تان شده که روی فرش امام رضا(ع) زانو بزنید و مهمان سر سفره رأفت علی‌ بن ‌موسی ‌الرضا(ع) باشید.

دهه کرامت از برکات ظهور یافته در نظام جمهوری اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: این دهه، دهه کرامت است. یکی از خصوصیاتی که مولود این انقلاب و این نظام مقدس در شعائر دینی ما است، پیدایش دهه کرامت به نام نامی مولا، امام هشتم(ع)، ولی نعمت ایران و ایرانی‌هاست. در 36 شهر مرکز استان در داخل و در 57 نقطه در خارج کشور در این دهه مراسم جشن علی‌بن موسی الرضا(ع) و ولایت امام هشتم(ع) برپا و منعقد است.

وی ادامه داد: این برافراشتگی پرچم علی بن موسی الرضا(ع) در طول سال در دهه کرامت یکی از وسایل توسعه و ترویج اسلام ناب محمدی(ص)، تشیع علوی و رضوی و قائمی است که بحمدالله معارفش روز به روز در دنیا رو به گسترش و دلدادگی مردم در اطراف و اکناف جهان به مقام ولایت ائمه معصومین(ع)، به برکت خون شهدا و این انقلاب، روزافزون است و توجه مردم به این مکتب انسان‌سازی انقلاب‌آفرین و استکبارستیز روز به روز افزایش می‌یابد. (تکبیر)

تبیین راهبردهای حدیث رضوی «سلسله‌الذهب»

آیت‌الله علم‌الهدی در بخش اصلی سخنان خود به حدیث سلسله‌الذهب به عنوان برجسته‌ترین آموزه رضوی اشاره و خاطرنشان کرد: در بین تمام آموزه‌های ولایی امام رضا(ع)، از همه برجسته‌تر، آن‌چه مورد توجه همه مردم و تمام فرق اسلامی است، حدیث شریف «سلسله‌الذهب» است که وجود مقدس امام هشتم(ع) سلسله سند را از خودشان و تمام معصومین(ع) به پیغمبر اکرم(ص) (و از ایشان) به جبرئیل (و سپس) به خدا رسانده‌اند. حدیث سلسله‌الذهب یعنی در سلسله روایت امام رضا(ع)، یک غیر معصوم وجود ندارد. هیچ حدیثی با این کیفیت موجود نیست. حدیث را همه بلدید اما نکته قابل توجه این است که در حدیث امام رضا(ع) شرط توحید ولایت اهل‌بیت است و حضرت تحت این عنوان مطرح می‌کنند (که) «بشَرطِها و شُروطها و أنا مِن شُروطِها» (یعنی) «من از شروط توحیدم»؛ با این‌که سرحلقه امامت و ولایت وجود اقدس امیرالمؤمنین(ع) است، نمی‌گویند «وَ علیٌ(ع) مِن شروطِها»، می‌گویند «أنا مِن شُروطِها.»

امام جمعه مشهد مقدس در تشریح ابعاد تعبیر مذکور از امام رضا(ع) گفت: در آن زمان مأمون در خراسان حکومت می‌کرد (و) به خاطر موقعیت اقلیمی خراسان که مردم نسبت به اهل‌بیت پیغمبر(ص) علاقمند بودند، مأمون ادعا کرد من شیعه هستم و رسما هم گفت «علمت التّشیّع من أبی» (یعنی) «من شیعه‌گری را از پدرم هارون یاد گرفتم؛ او هم شیعه بود»؛ مأمونِ امام رضاکُش مجلس مباحثه تشکیل داد و در مقام اثبات خلافت بلافصل امیرالمؤمنین(ع) با علمای عامه و اهل‌سنت بحث کرد. با این کیفیت مأمون می‌دانست شیعه‌ای که در تشیعش تنها توجه محض به محبت امیرالمؤمنینی داشته باشد که در آن زمان بیش از یک قرن از شهادتش گذشته بود، این‌گونه شیعه‌گری به ضرر خلافت مأمون نبود اما شیعه‌ای که بخواهد امامش، امام رضا(ع) باشد و آن روز از امام رضا(ع) تبعیت کند، این شیعه‌گری مزاحم حکومت مأمون است لذا مأمون می‌خواست تشیع را به صد سال گذشته و فقط به شخص امیرالمؤمنین(ع) ارجاع دهد؛ آن‌هم امیرالمؤمنینی که یک قرن قبل به شهادت رسیده‌اند و وابستگی هیچ انسانی به امیرالمؤمنین یک قرن قبل برای حاکمیت و خلافت امروز مأمون ضرر ندارد. علی را دوست داشته باشند، مهم نیست. اما اگر بخواهند دنباله علی(ع) را بگیرند، امام حسن، امام حسین، زین‌العابدین، امام باقر، امام صادق، موسی بن جعفر و به امام رضا(ع) برسند، این شیعه‌گری به ضرر مأمون و بر خلاف مصلحت حکومت و خلافت مأمون است. لذا او دنبال این بود که شیعه‌ای بسازد که فقط علی را دوست داشته باشد؛ نه شیعه‌ای که امروز پیرو ولایت و عمل‌کننده به امامت باشد و امام رضا(ع) برای رد شیعه دست‌ساز مأمون فرمودند «و أنا من شروطها» (یعنی) «من شرط توحیدم»؛ نگفتند «و علی من شروطها»؛ برای این‌که شیعه‌ای امروز اسلام ناب دارد که دنبال امام زنده است.

دشمن تشیع امام زمانی را سرکوب می‌کند

وی افزود: برادران، خواهران! دقیقا همین نقشه شیعه‌سازی مأمون امروز هم در دنیا هست؛ یعنی شیعه انگلیسی همان شیعه‌ای است که شیعه را به 14 قرن قبل برمی‌گرداند و (می‌گوید) ائمه را هرچه دلت می‌خواهد دوست داشته باش اما به این عنوان که امام حی و زنده‌ات وجود اقدس امام زمان(عج) است و تو منتظرش باشی که بیاید همه تخت و بخت ظلم و استکبار را به هم بریزد و همین الآن هم برای تو حجتی (به عنوان) «ولی فقیه» معرفی کرده که تو را اداره کرده و در خط امام زمان(عج) پیش ببرد، این شیعه‌گری با مصالح انگلیس و آمریکا نمی‌سازد و این شیعه‌گری را سرکوب می‌کند. اما شیعه‌گری‌ای که هرچه دلت خواست برای امام حسینِ 1400 سال پیش گریه کنی، برای او ضرر ندارد لذا شما می‌بینید روز عاشورا در صحن امام حسین(ع) شیعه عاشق دلداده امام حسین(ع) قمه را روی فرق خودش می‌کشد و بدنش را به عشق ابی‌عبدالله(ع) غرق خون می‌کند، در حالی که سرِ 50 کیلومتری، دشمنان امام حسین(ع) از استکبار پول گرفته‌اند و بچه شیعه را سر می‌برند برای این‌که بیایند جلوتر و دستگاه امام حسین(ع) و عتبه حسینیه را به هم بریزند و خراب کنند.

آیت‌الله در تبیین ماهیت تشیع انگلیسی یادآور شد: این شیعه حسین‌دوست کاری ندارد که سر 50 کیلومتری کربلا دشمنان امام حسین دارند بچه شیعه‌ها را سر می‌برند اما به عشق امام حسین(ع) قمه را در مغزش می‌زند و خودش را غرق در خون می‌کند. این شیعه انگلیسی و همان شیعه‌ای است که مأمون می‌خواست بسازد اما شیعه‌ای که به فرمان حجت امام زمان(عج) و ولی‌امر منصوب شده از طرف بقیه‌الله بیاید جلوی استکبار بایستد، مزدور استکبار را به خاک و خون کشیده و نابود کند و جریان‌های استکباری را در عداوت و دشمنی امام حسین(ع) سرکوب کند، (آن‌ها) چنین شیعه‌ای را نمی‌خواهند و آن را سرکوب می‌کنند.

تشیع پیرو ولی فقیه دست استکبار را از سر مسلمانان قطع می‌کند

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان این‌که «ما امروز دقیقا همان وضع امام رضا(ع) و مأمون را در قالب تقابل شیعه ناب و انگلیسی تجربه می‌کنیم»، اظهار کرد: شیعه انگلیسی نمی‌خواهد به دنبال رهبر باشید. آن‌چه امروز دنیای استکبار را به زانو درآورده، دست دزدی و خیانت استکبار را از جان و مال مسلمانان قطع می‌کند و صحنه جهان را برای اصلاح جهانی بقیه‌الله آماده می‌کند، شیعه پیرو ولی فقیه است.

وی خطاب به نمازگزاران افزود: جناب‌عالی 100 تومان خود را به دست کسی که فکر کنید عرضه نگهداری‌اش را ندارد، نمی‌سپارید. 1170 سال است وجود اقدس بقیه‌الله، امام معصوم(ع)، در پس پرده غیبت‌اند و در طی این 1170 سال تا به امروز شیعه را به دت مجتهد جامع‌الشرایط به عنوان «ولی فقیه» و حجت خودشان سپرده‌اند. یعنی ایشان نمی‌دانند که این آقای ولی فقیه می‌تواند مدیریت کند یا نه؟ آیا حجت بالغه الهی توجه ندارد که آقای مجتهد جامع‌الشرایط در هر زمان و در هر اقلیمی با شرایط آن زمان و اقلیم می‌تواند کافل ایتام آل محمد(ص) باشد و آن‌ها را سرپرستی کند، و در عین حال شیعه را به دست او سپرده و فرموده‌اند «و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فیها إلی رواه حدیثنا فانهم حجتی علیکم»؟

راهبردهای ولی فقیه هیچ‌گاه تابع احساسات نیست

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: ولی فقیه در حرف، رهنمود و راهبردش نه احساسات دارد، نه تندی دارد، نه گرمی و آتشی دارد؛ (بلکه حرف ولی فقیه) همیشه در راستای مصالح مردم، تأمین سعادت مردم و مدیریت زندگی اقتصادی و سیاسی مردم است. عصبانی نمی‌شود. این که مقام معظم رهبری دو روز پیش فرمودند «کالای قاچاق را مقابل چشم خود قاچاق‌چی آتش بزنید، این عصبانیتِ از روی احساسات و تندگویی و تندسرایی از مقام معظم رهبری نبود؛ (بلکه) یک دستور ملاک‌دار بود و اگر کسی به مجموعه فرمایشات ایشان که در دنباله این جمله فرمودند دقت کند، تحلیل این بیان برایش روشن می‌شود.

امام جمعه مشهد مقدس به تبیین دستور صریح مقام معظم رهبری درباره برخورد با قاچاق پرداخت و اظهار کرد: مقام معظم رهبری می‌خواهند بگویند در موقعیت فعلی که ما باید به تولید داخل و امکانات داخلی تکیه کنیم، آمدن جنس خارجی در بازار، فرقی نمی‌کند که فروشنده‌اش قاچاق‌چی باشد یا به عنوان این نظام و مصادره اموال باشد، یا فروشنده‌اش دستگاه قضایی باشد، آمدن جنس خارجی به عنوان رقیب تولید داخلی در داخل، بر هم زننده اساس اقتصاد مقاومتی و چیره‌سازی دشمن بر ماست. لذا می‌گویند آتشش بزنید؛ نابودش کنید تا اصلا این جنس وارد بازار نشود. این یک صلاحدید اقتصادی است. یعنی حداکثر آتش بزنید.

هدف غرب از رابطه اقتصادی با ایران، تصرف بازار مصرف 80 میلیونی است

عضو مجلس خبرگان رهبری، ادعای «برقراری روابط اقتصادی میان ایران و غرب در اثر موفقیت برجام» را نامردود دانست و خاطرنشان کرد: این مملکت 80 میلیون انسان بازار دارد؛ بعد به ما می‌گویند «خارجی‌ها به خاطر برجام آمده‌اند» و از آمدن آن‌ها استقبال می‌کنند یعنی چه خارجی‌ها آمدند؟ بازار 80 میلیونی را همه می‌خواهند تصرف و تصاحب کنند، منتهی آن‌ها می‌خواهند به‌گونه‌ای تصاحب کنند که این بازار را بازار جنس بنجل‌شان قرار دهند.

وی افزود: شرکت مدلینگ ایتالیایی می‌آید در بازار ما سرمایه‌گذاری کند، ده‌ها و صدها فروشگاه مدلینگ درست کند،  فرهنگ کشور ما را به هم بزند، جوانان ما را از بین ببرد، زنان ما را فاسد کند، جیبش را پر پول کند و از این مملکت برود و این بازار 80 میلیونی را تصرف کند. مسلما شرکت مدلینگ ایتالیایی می‌آید. اما آیا حاضرند یک پیچ و مهره از دستگاه‌های الکترونیکی‌شان را به شما بفروشند؟ حتی حاضر نیستند نیازهای لوازم پزشکی را در این مملکت برآورده کنند و به ما لوازم پزشکی مورد ضرورت‌مان را بفروشند که نکند از پیچ و مهره و دستگاه الکترونیکی آن‌ها ما  در جریان دیگری استفاده کنیم.

کدام عزت در نتیجه برجام حاصل شده است؟

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: این آقای ساده‌لوح می‌گوید «ما با برجام عزت پیدا کردیم»! چه عزتی؟ این‌که شرکت مدلینگ ایتالیایی بیاید دختران و زنان‌تان را هرزه کند، جوانان‌تان را فاسد کند و این‌جا را بازار ترویج جنس‌های بنجل‌شان قرار دهد، این واقعا عزت است؟ این عزتی است که در برجام پیش بردید؟ چرا این دستگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان عظیم خارجی حاضر نیستند بیایند این‌جا سرمایه‌گاری کرده و بیایند این‌جا به شما جنس تحویل دهند؟ چرا ورود کالاهای الکترونیک به داخل کشور نه تنها آزاد نیست، بلکه اگر کشتی‌اش را روی موج‌های دریا هم ببینند، (آن را) می‌زنند؟ این عزت است؟ بعد می‌گویند «ما عزت پیدا کردیم» و نتیجه برجام شد این عزت. این عزت شد؟

امام جمعه مشهد مقدس یادآور شد: خدا می‌گوید «العزه لله و لرسوله و للمؤمنین» (یعنی) «عزت برای خدا و پیغمبر خدا(ص) و مؤمنین است» آن عزتی که مؤمنین (در آن) با خدا و پیغمبر(ص) مشترکند، آن عزت چیست؟ آیا آوردن جنس‌های بنجل مدل خارجی به کشور است یا دشمنی با کفار و مشرکین و دشمن‌ستیزی و استکبارستیزی است؟

وی در پایان با اشاره به شهادت شهید رجب محمدزاده پس از سال‌ها جانبازی، گفت: عزت (مدنظر قرآن) برای این شهید است. این شهید عزیز است. شهیدی که هر روز و شب در 30 سال یک شهادت داشت. جانباز هر روز و شبش یک شهادت است. 30 سال هر روز و هر شب شهادت، بعد هم پر کشید در اوج خلد برین. این عزت دارد. نه تنها خودش عزیز است، (بلکه) برای همه ما عزت آفرید. عزتی که او آفرید این است که از روز جانباز شدنش تا امروزی که جنازه‌اش را دفن می‌کنند، استکبار جهانی، دشمن سرسخت ما، مثل سگ در اطراف ما پارس می‌کند و جرأت نزدیک شدن به ما را ندارد چرا که می‌داند این مملکت مثل این جانباز شهید دارند. (تکبیر)

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید