5 راه حل ساده برای بهبود رژیم غذایی

5 راه حل ساده برای بهبود رژیم غذایی

از تغذیه ناسالم خود ناراضی هستید؟ شما تنها نیستید! بسیاری از افراد غذاهایی با میزان فرآورده بالا و کالری فراوان مصرف می کنند. نتیجه آن اضافه وزن است در حالی که احساس تنبلی و رکود و تغذیه ناسالم برای سلامت شما مفید نیست.
آیا شما در مسیر بهبود الگوهای ناسالم غذایی خود هستید؟ به نظر یک مبارزه دشوار می رسد اما با این راه های آسان شما می توانید آغازگر تلاش و تحقیق بر رویه تغذیه خود باشید.

1- به جای نوشابه، آب بنوشید.
اگر شما آماده گرفتن یک قوطی یا بطری از نوشابه های شیرین هستید، بیخیال آن شوید و لیوانی آب برای خود تهیه کنید. بیدرنگ شما مقداری جذب کالری نیز با اجتناب از شکر ذخیره خواهید کرد. نوشیدن آب یک عادت خوب رفتاری برای شکل گیری است. اگر شما طرفدار آب ساده نیستید، می توانید آن را با تکه های کوچک خرد شده میوه مزین کنید.
دلتان برای نوشابه گازدار تنگ شده است؟ به مغازه بروید، چند بطری آب معدنی بردارید. به دنبال مارک هایی بگردید که کمی به آنها طعم میوه افزوده شده است. اما مراقب آب های طعم دار باشید که با شکر و یا شربت های ذرت با فروکتوز بالا طعم داده می شوند. میزان کالری آنها به اندازه نوشابه ها بالاست.
آنها متناوباً شربت های شیرین شده با شیرین کننده های غیرخوراکی بدون هیچ کالری ای هستند.

2- از خوراکی های بیهوده چشم پوشی کنید و به میوه روی بیاورید.
اگر در یک نگاه ساده، شما کیسه ای پر از بیسکویت، آبنبات و سایر خوراکی های بیهوده را دارید، آنها را به تمام معنا کنار بگذارید. دور از دید، دور از ذهن! این به آن معنا نیست که شما نمی توانید گاه به گاه این نوع خوراکی ها را بخورید اما اگر آنها دور باشند، کمتر احتمالش وجود دارد که شما برای گرفتن یکی از آنها به هنگام قدم زدن وسوسه شوید.
با همین ایده در ذهن، اگر شما میوه های تازه مثل سیب، موز، پرتقال و گلابی در یخچال یا قفسه های خانه دارید که به انتظار شما نشسته اند، آنها را بیرون بیاورید. درون یک ظرف جذاب روی پیشخوان یا میز بگذارید. اگر میوه تازه ندارید، آن را به لیست خرید خود بیفزایید.

3- به وعده غذایی بعدی خود میوه و سبزیجات رنگارنگ اضافه کنید.
در واقع، فکر می کنم که بهترین راه برای بهبود فوری هر روش تغذیه ای، شروع کردن به خوردن سبزیجات (سیب زمینی سرخ کرده به حساب نمی آید) است. مسئله عالی درباره اکثر سبزیجات و میوه ها این است که آنها انبوهی از مواد مغذی هستند و اغلب در قیاس با سایر غذاها میزان کمتری کالری دارند. لوبیای سبز یا بروکلی برای وعده سرو کردنی کنار غذا بسیار خوشمزه هستند یا اینکه کمی برگ های اسفناج به ساندویچ خود اضافه کنید. یا که سالاد و یا سبزیجات پخته بخورید.

4- به جای نوشیدنی های قبل خواب متداول خود، چای گیاهی بنوشید.
اگر مصرف نوشیدنی های الکلی جزء عادات شبانه شما قبل از خواب است، یک نوشیدنی آرامبخش مطلوب مثل چای گیاهی از جمله گیاهان معطر مثل بابونه و یا یک نوشیدنی ترکیبی را امتحان کنید. چای سبز بدون کافئین را که حاوی پلی فنل (دارای خاصیت کشندگی بر روی سلولهای سرطانی) است امتحان کنید که مثل آنتی اکسیدانت ها عمل می کند و ممکن است فواید سلامت بسیاری را ایجادکند. نوشیدنی های بدون الکل هم گزینه های بعدی هستند.

5- برای فردا آماده باشید.
آیا شما صبحانه را از قلم می اندازید؟ بطورکلی این ایده خوبی نیست. شروع روز با یک صبحانه سالم می تواند صبح جدید را برای شما آسان تر کند. بعلاوه این مرحله ای برای عادات بهتر غذایی در نظر گرفته شده است.
صبح فردایتان را همین امشب با آماده کردن صبحانه تان کمی آسان تر کنید. کمی تخم مرغ بجوشانید تا سفت شود و آنها را در یخچال نگه دارید. صبحانه می تواند نان تست (ترجیحاً از گندم)، کره بادام زمینی و یک تخم مرغ باشد. کمی جو بپزید حتی غلات سرد شده با شیر می تواند یک صبحانه خوب باشد، بخصوص که این غلات شامل جو باشد و از قبل شیرین شده نباشد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید