13 ماده خوراکی برای داشتن شکمی تخت

13 ماده خوراکی برای داشتن شکمی تخت

اگر می خواهید همیشه اندامی متناسب و شکمی تخت داشته باشید خوردن این مواد غذایی را از یاد نبرید. با خوردن این مواد غذایی تناسب اندام خود را حفظ کنید و به جنگ نفخ و ورم بروید.

1- فلفل دلمه ای قرمز
این سبزی با رنگ زیبا سرشار از آنتی اکسیدان ( به ویژه ویتامین C و بتاکاروتن ) است. علاوه بر این فلفل دلمه ای قرمز محرک سیستم گوارش است، متابولیسم بدن را سرعت می بخشد و به کاهش وزن اضافه کمک می کند. این ماده غذایی برای افرادی که رژیم غذایی لاغری دارند اگر به صورت خام یا به صورت معجون مصرف شود بسیار خوب است.

2. سوسن عنبر ( نعنا اهوازی )
این سبزی نفخ و سوء هاضمه را برطرف می کند و دردهای دستگاه گوارش انسان را تسکین می بخشد. بدین منظور می توانید از آیس تی با طعم نعنا استفاده کرده یا اینکه چند برگ نعنا را به آب نوشیدنی خود اضافه کنید.

3- سبزیجات با برگ های سبز
مصرف سبزیجات با برگ های سبز نه تنها راه خوبی برای افزایش حجم وعده های غذایی است ( بی آنکه میزان کالری دریافتی تغییر یابد ) بلکه این مواد سرشار از مواد مغذی چون ویتامین A, C, K, فولات، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و فیبر هستند. توصیه می شود که از این سبزیجات در سالاد و سوپ ها استفاده شود یا به صورت خام در کنار بشقاب غذایتان بگذارید و میل کنید.

4- ماست
مصرف ماست بسیار توصیه می شود چرا که باکتری های پروبیوتیک موجود در ماست باعث سالم ماندن دستگاه گوارش می شود و کمتر گاز و نفخ و یبوست ایجاد می کند هر چه نفخ، کمتر باشد شکم تان صاف تر دیده می شود. بهتر است به دنبال ماست های طعم دار نروید چرا که بیشتر آنها دارای شکر هستند.

5- غلات کامل:
در مقایسه با کربوهیدرات های تصفیه شده مثل برنج و نان سفید، وقتی از غلات کامل استفاده می کنیم بدن انسولین کمتری ترشح می کند اگر می خواهید کمر باریک تری داشته باشید، غلات کامل مثل عدس، برنج قهوه ای، نان جو کامل را جایگزین نان سفید و برنج کنید.

6- کلم ها:
سبزیجات این گروه شامل کلم بروکلی، کلم دکمه ای، مارچوبه، لوبیاها هستند. این گروه، حاوی مواد مغذی چون ویتامین A, C, K فولات، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و فیبر است.

7- روغن زیتون:
چربی های غیر اشباع که در روغن هایی همچون روغن زیتون یافت می شوند، چربی های شکم را کاهش می دهند و در عین حال میزان کالری دریافتی را افزایش نمی دهند.

8- سرکه سیب:
تحقیقات جدید نشان از آن دارند که مصرف روزانه دو قاشق غذا خوری سرکه سیب به مدت 12 هفته ( که بهتر است با یک لیوان آب مخلوط شود ) موجب کاهش وزن و چربی های شکم می شود. این خاصیت سرکه سیب به دلیل اسید استیک آن است. گفته می شود اسید استیک موجب تولید پروتئین هایی می شود که منجر به شکستن چربی های شکم می شوند.

9- چای سبز
چای سبز حاوی مواد شیمیایی خاصی به نام پلی فنول و کاتچین است که موجب افزایش سرعت متابولیسم بدن و سوختن چربی ها می شوند. نوشیدن دو تا سه فنجان چای سبز در روز موجب کاهش دور کمر و بهره بردن از دیگر مزایای آن می شود.

10- سیب ها
سیب ها جزو مجبوب ترین میوه های دارای کالری منفی هستند. سبزیجات یا میوه های دارای کالری منفی دسته ای از مواد هستند که بدن برای هضم آنها بیش از کالری دریافتی از خود آنها انرژی صرف می کند. می توانید از سیب ها، اسن کها و میان وعده های خوشمزه ای درست کنید که چیزی به چربی بدن اضافه نمی کنند.

11- تخم مرغ
تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین است و حاوی آمینو اسیدهایی است که بدن برای ساختن همه چیز از فیبرهای مولکولی تا مواد شیمیایی مغز به آنها نیاز دارد. تخم مرغ غذای خیلی خوبی برای وعده صبحانه است و موجب می شود در طول روز کمتر احساس گرسنگی کنید در نتیجه نیازتان به خوردن میان وعده را کاهش می دهد.

12- بادام
بادام نیاز بدن به مواد معدنی مثل منیزیم را برآورده می سازد. و سطح قند خون را تنظیم می کند برای جلوگیری از ایجاد میل شدید خوردن که منجر به پرخوری می شود، ثابت ماندن سطح قند خون بسیار مهم است.

13- ماهی سالمون
ماهی ها علاوه بر اینکه منبع بسیار غنی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند با بهبود واکنش بدن نسبت به انسولین، متابولیسم بدن را بهبود می بخشند و به سوختن چربی ها کمک می کنند.
منبع مقاله :
نشریه بهداشت زنان، شماره 48

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید