آیت‌الله علم‌الهدی : هیچ شبهه‌ای نیست که دشمن لابی‌هایی را با برخی مدیران داخلی انجام می‌دهد / اگر برجام برای رفع تحریم‌ها نبود پس شما سر مردم را کلاه گذاشتید؟ / قرارداد FATF کار را به مرحله خودتحریمی رسانده است

آیت‌الله علم‌الهدی :  هیچ شبهه‌ای نیست که دشمن لابی‌هایی را با برخی مدیران داخلی انجام می‌دهد / اگر برجام برای رفع تحریم‌ها نبود پس شما سر مردم را کلاه گذاشتید؟ / قرارداد FATF کار را به مرحله خودتحریمی رسانده است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت : جای هیچ شبهه‌ای نیست که دشمن لابی‌هایی را با برخی مدیران داخلی انجام می‌دهد و این برای ما بحران ایجاد می‌کند.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امروز در نشست فصلی ائمه جمعه خراسان رضوی در محل دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان بابیان اینکه در هر مقطعی جامعه ما با بحران خاصی روبه‌رو است، گفت: مدیریت این بحران بر اساس موقعیتی که ائمه جمعه در ارتباطات اجتماعی با مردم دارند، به عهده آن‌ها است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی افزود: اگر ما وظیفه خود را در این بحران‌ها به‌درستی انجام دهیم اصل بحران در کشور مدیریت می‌شود، اما اگر ما کوتاهی صورت گیرد این بحران‌ها شاید توسط دستگاه‌های اجرایی و قضایی نیز قابل مدیریت نباشد.

علم‌الهدی بابیان اینکه برخورد استکبار جهانی با نظام اسلامی هرروز شکل تازه‌ای به خود می‌گیرد، اظهار داشت: اگر روند ثابتی را در حوزه کارگزاری نظام‌ با استکبار داشته باشیم، این فرصت را به مستکبران می‌دهیم که در هر موقعیتی با یک شگرد تازه با ما تقابل داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در ادامه خط امام راحل مسیری را در استکبارستیزی پیش گرفتند و همچنان در آن خط جلو می‌روند، اما متأسفانه در عرصه‌های مختلف مدیریت نظام این خط آن‌طور که بایدوشاید با آن قاطعیت رهبری پیگیری نمی‌شود و به همین دلیل روزنه امیدی برای دشمن ایجاد شده است.

وی بابیان اینکه لابی‌های سیاسی استکبار با یک عتاب رهبر معظم انقلاب و با تدبیر ایشان خنثی می‌شود، گفت: دشمن همه‌چیز را می‌تواند پیش‌بینی کند اما این‌که بصیرت نافذ و حکمت رهبر معظم انقلاب قصه شگرد آن‌ها را به کجا می‌کشاند، برای آن‌ها نامعلوم است.

علم‌الهدی تصریح کرد: جای هیچ شبهه‌ای نیست که دشمن لابی‌هایی را با برخی مدیران داخلی انجام می‌دهد و این برای ما بحران ایجاد می‌کند، به همین دلیل ائمه جمعه باید سطح بصیرت خود را نسبت به خط ولایت بررسی کرده و این خط را در جامعه ترسیم کنند.

امام‌جمعه مشهد اذعان کرد: ائمه جمعه به‌عنوان کسانی که در موقعیت خاصی از ارتباطات اجتماعی نظام قرار دارند، باید حوزه بصیرتشان به‌جایی برسد که ذوب ولایت شوند و راهبردهای ایشان کاملاً برای آن‌ها مشخص باشد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب خط را مشخص کرده‌اند، گفت: باید حواسمان باشد که از مسائل روز کشور عقب نیفتیم و این خطری است که متوجه ائمه جمعه ما بوده که اگر عقب‌نشینی صورت گیرد، دشمن چند برابر پیشروی می‌کند.

وی بابیان اینکه عقب‌نشینی در برابر دشمن هزینه‌های زیادی را به ‌نظام اسلامی تحمیل می‌کند، افزود: ضربه مهلک را در دفاع مقدس در جریان فرماندهی بنی‌صدر ملعون خوردیم که دشمن خیلی از موقعیت‌های استراتژیک ما را گرفت و وقتی ما ‌خواستیم این مناطق را پس بگیریم، شهدای زیادی دادیم.

علم‌الهدی تأکید کرد: در جنگ نرم هم اگر کوچک‌ترین کوتاهی یا تعمدی داشته باشیم، دشمن موقعیت‌ها را از ما می‌گیرد، بنابراین به هر قیمتی باید جلوی دشمن بایستیم و به‌طرف آن‌ها حمله کنیم تا موقعیت‌های فرهنگی نظام را از دست ندهیم.

امام‌جمعه مشهد با اشاره به اینکه دشمن به دنبال ضربه زدن به دین و معنویت جوانان ما است، تصریح کرد: امروز دشمن مراکز فسق و فجور را به مناطق کوچک و روستاها کشانده است و اگر مراقبت‌های معنوی از جوانانمان صورت نگیرد، باید هزینه زیادی بکنیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی بابیان اینکه امروز در یک مثلث شوم در حال از دست دادن اقتصادمان هستیم، گفت: یکی از اضلاع این مثلث شوم برجام است.

امام‌جمعه مشهد تصریح کرد: از روز اول گفتند تا تحریم‌ها برداشته نشود، مشکلات اقتصادی پابرجا است، اصلاً اصل مذاکرات به‌عنوان خط دولت فعلی برای حل مشکلات اقتصادی و رفع تحریم‌ها بود و مسئولان می‌گفتند تحریم‌ها برداشته می‌شود اما امروز می‌گویند اصلاً ما برای رفع تحریم‌ها برجام را امضا نکردیم، پس شما سر مردم را کلاه گذاشتید و این حرف‌هایی که زدید، دروغ بود؟

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: قرارداد FATF نمونه دیگری است که کار را به مرحله خود تحریمی رسانده است و یکی از شعبات بانک ملت به قرارگاه خاتم‌الانبیاء می‌گوید شما در لیست تحریمی هستید و ما نمی‌توانیم با شما رابطه اقتصادی داشته باشیم و پشت سرش هم بانک سپه به برخی نهادهای نظام گفته ما با شما ارتباط نخواهیم داشت؛ بانک‌های ما دارند خودمان را تحریم می‌کنند.

وی قراردادهای نفتی را بدتر از قرارداد FATF دانست و اظهار داشت: شاه ملعون وقتی نفت 20 سال ایران را به آمریکا فروخت، ما اعتراض کردیم، اما امروز دارند با شرکت‌های آمریکایی و فرانسوی قرارداد می‌بندند که آن‌ها مالکیت چاه نفتمان را در اختیار بگیرند؛ چنین کاری جز در عربستان سعودی اتفاق نیفتاده است.

علم‌الهدی بابیان اینکه امیدواریم خداوند به نمایندگان مجلس انصاف بدهد، گفت: عده‌ای دقیقاً کاری که در قبال برجام انجام دادند، همان شگرد را دارند در این مسئله به کار می‌گیرند، معترضان را ساکت کرده و همان توطئه برجام را پیاده می‌کنند.

امام‌جمعه مشهد تریبون نماز جمعه را تریبون خدمت و دفاع از دین عنوان کرد و بیان داشت: تریبون نماز جمعه را نباید برای خودمان استخدام کنیم؛ در همه حملاتی که در مطبوعات و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی علیه ما شروع کردند، آیا درست است که بخواهیم از تریبون نماز جمعه برای خودمان استفاده کنیم؟ ما در جنگ قرار داریم و اگر نابود هم شویم از تریبون نماز جمعه برای دفاع از خود استفاده نمی‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: کار دشمن این است که یک حرف فرهنگی را به اسم شخصی بزند و با سرکوب آن شخص، موضوع فرهنگی را هم سرکوب کند، بنابراین نباید آب به آسیاب دشمن بریزیم چون او می‌خواهد از دوقطبی کردن جامعه بهره‌برداری کند.

وی با تأکید بر اینکه هر لفظی بار فرهنگی خودش را دارد، تصریح کرد: بار فرهنگی لفظ «گردشگری» با «زیارت» متفاوت است و مشهد مقدس هم شهر زیارت است و این اصل حرف ما بود، چون زیارت هم شئونی دارد.

علم‌الهدی گفت: مسئله کنسرت را به‌عنوان یکی از مصادیق گردشگری مطرح کردیم اما عده‌ای به این مصداق پروبال دادند و نتیجه‌اش این بود که قشر لائیک بی‌بندوبار کشور را منسجم کنند و به دنبال خودشان راه بیندازند؛ می‌خواهند کسی که در برابر هدفشان ایستادگی می‌کند را مورد حمله قرار دهند و روزی که بنده این حرف را زدم، اول رسانه‌های خارجی شروع به حمله کردند.

امام‌جمعه مشهد در پایان اظهار داشت: کسانی که خود را پاسدار اخلاق می‌دانند، در این قضیه ساکت شدند و اصل قضیه را پیگیری نکردند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید