حجت‌الاسلام صدیقی در نماز جمعه تهران: یک شبکه لعنتی جهانی علیه استقلال و بیداری کشورها تشکیل شده/ ریشه‌های ظلم و ستم جهانی در مدارس و دانشگاه‌ها بازگو شود

حجت‌الاسلام صدیقی در نماز جمعه تهران: یک شبکه لعنتی جهانی علیه استقلال و بیداری کشورها تشکیل شده/ ریشه‌های ظلم و ستم جهانی در مدارس و دانشگاه‌ها بازگو شود

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی خطیب موقت نماز عبادی سیاسی جمعه تهران در نمازجمعه این هفته ضمن تبریک عید غدیر و تشکر از مردم برای بزرگداشت این روز در سراسر کشور و خارج اظهار داشت: روز غدیر روز تعیین سرنوشت بشریت تا دامنه قیامت از جانب پروردگار است و درواقع روز ارائه مدل، شکل و محتوای حکومت برای جوامع توحیدی است.

دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر، عید غدیر را روز انتصاب امیرالمومنین (ع) و روز بیعت حاجیان به نیابت از امت‌های خود با ایشان به عنوان وصی پیامبر آخرالزمان عنوان کرد و ادامه داد: الحمدالله مردم بهتر از سال‌های قبل در خلق مجالس پرشکوه تعظیم شعائر اسلامی حضور داشتند.

وی با اشاره به تاسیس و تشکیل کارگاه‌های آموزشی و معرفت‌افزایی برای آشنایی با ریشه های ولایت و امامت گفت: این کارگاه‌ها در استان‌ها و در تهران به خوبی برگزار شد و ما از برخی مسئولان اجرایی که آنها نیز قول همکاری داده‌اند خواسته‌ایم که این کارگاه‌های معرفتی در ادارات هم تشکیل شود.

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه امیدواریم آموزش و پرورش در این راستا قدم‌های برجسته‌ای بردارد و ما شاهد شکل‌گیری این موضوع از دوره مهدکودک تا دبستان و دبیرستان باشیم، افزود: جوان‌های ما باید همانگونه که اعتکاف را راه انداختند و مراسم عاشورا را به داخل دانشگاه‌ها کشاندند، جریان غدیر را هم برگزار کنند.

خطیب موقت تهران یادآور شد: بنده به وزیر آموزش و پرورش به صورت خصوصی گفتم که هنر شما این است که در دوران وزارت‌تان بچه مدرسه‌ای‌ها را مسجدی کنید و اگر غیر از این باشد کار زیادی انجام نشده است.

وی به نقل قولی از آیت‌الله بهجت اشاره کرد و گفت: برخی از صلحا گفته بودند که امیرالمومنین را دیده و ایشان گفته‌اند که ایران خانه ماست و ما هوای این خانه را داریم.

حجت‌الاسلام صدیقی با اشاره به هفته دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس حضور عینی آرمان‌ها و اعتقادات اسلامی در صحنه رویارویی بود و تمام کفر در مقابل تمام اسلام قرار گرفت؛ دفاع مقدس ما مقابله فرهنگی، سیاسی و فکری بود که جزئی از آن مقابله نظامی است و این مقابله نظامی هم جهاد اصغر بود که پشتوانه آن جهاد اکبر است.

خطیب موقت تهران با تاکید براینکه رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس جنگ بدر را تداعی و نصرت الهی را محسوس کردند خاطرنشان کرد: دوران دفاع مقدس نشان داد که می‌توان با اتکا به ایمان و امداد غیبی از قدرت‌های بزرگ نترسید

وی 8 سال دفاع مقدس را طلوع اعتقادات دینی مردم ایران توصیف کرد و گفت: دفاع مقدس ما نشان داد که می‌شود با شوروی، آمریکا، انگلیس، آلمان و همه قدرت‌های مرتجع پنجه در پنجه شد و با پیروزی بیرون آمد لذا 8 سال دفاع مقدس کانون عرفان، تعبد، ایثار و صبر بود و امام به درستی فرمودند که ما در یک دست‌مان سلاح و در یک دستمان قرآن بود.

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه روح بلند امام در کالبد ملت ما اشراف داشت و انگار همه امام بودند و روح امام داشتند یادآور شد: ملت ایران با این روحیه ثابت کردند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و به همه قدرت‌ها پوزخند زدند و از این رو عمده‌ترین پیروزی ما در دوران دفاع مقدس پیروزی مکتب، ولایت و زعامت غدیری بود.

خطیب موقت تهران با اشاره به لزوم ادامه راه دفاع مقدس و اطاعت محض از ولایت در دوران فعلی خاطرنشان کرد: ملت ایران نشان داده‌اند اهل تجاوز به کشوری نیستند و ایران لنگر ثبات در منطقه است، اگر کشوری به ما تجاوز کند باید بداند که دستی برتر، نیرویی بالاتر و اقتداری عمیق‌تر از دوران دفاع مقدس در انتظار آنها خواهد بود و جوابی که ایران به متجاوز می‌دهد پشیمان‌کننده خواهد بود.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس به سه اصلی که همواره مورد تاکید رهبر انقلاب قرار دارد اشاره کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی عرصه فرهنگ و فناوری علم بسیار مهم است و ملت ما توقع دارند بدل‌های سیاسی و گروهی به مدارس کشیده نشود. البته مدارس و دانشگاه‌های ما باید سیاست علوی داشته باشند و دشمنان را که در راس آنها آمریکا است بشناسند.

حجت‌الاسلام صدیقی افزود: باید در مدارس و دانشگاه‌ها ریشه‌های ظلم و ستم جهانی بازگو شود چراکه قرآن مردم را در مقابل دشمنان و مشرکین حساس کرده است، ما باید بدانیم که مسئله ولایت ما را از چنگ سلطه استکبار نجات داد و کسانی که صاحب قلم، هنر و برخوردار از عرصه فرهنگی هستند باید این موضوعات را تبیین کنند.

خطیب موقت تهران با اشاره به حمله آمریکا به پایگاه سوریه و شهادت 90 نفر از سربازان و مجروح شدن آنها یادآور شد: آنها در عراق و قنیطره هم این بمباران را انجام دادند و ما شاهد حمایت اسرائیل و عربستان بودیم.

وی بر همین مبنا یادآور شد: این مسئله نشان می‌دهد یک شبکه لعنتی جهانی علیه استقلال و بیداری کشورها تشکیل شده و مبارزه با ترور از زبان آنها فریب است چراکه خودشان تروریسم را خلق کرده‌اند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید