هنرمندترین زن

هنرمندترین زن

به شوهر خود اطمینان کنید
آیا می خواهید برای شوهرتان همسر خوبی باشید؟ چند نکته ساده دارم که برایتان شرح می دهم. به شوهرتان اطمینان کنید، اگر شما به او اطیمنان نکنید، چه کسی به او اطمینان خواهد کرد؟ دیر یا زود به زحمت می افتید وقتی به او اطمینان می کنید به او قدرت می دهید. پشتیبان و مشوق او باشید.
وقتی به شوهر تان اطمینان می کنید، به او قوت قلب می دهید.
قبل از این که تشنه شوید چاه آبی حفر کنید.
ممکن است روزی شوهرتان کارش را از دست بدهد، ممکن است روزی برسد که نتواند کار کند. به او کمک کنید تا وقتی جوانتر است و نیروی بیشتری دارد، بیشتر کار کند. او را تشویق کنید که از هدف هایش جلوتر برود. البته گفتم تشویق کنید، غرولند نکنید. تکرار می کنم تشویق کنید، نق نزنید.
خدا را شکر کنید که به شما شوهر رمانتیکی داده است.
اگر احساس کردید هر سالی که می گذرد رفتار شوهرتان با شما رمانیتک تر و عاشقانه تر می شود تعجب نکنید. ممکن است تحت تأثیر تماشای فیلم ها، خواندن کتاب و یا داشتن دوستان و یا هر چیز دیگری باشد. از او در همه زمینه ها و همه شئونات زندگی یک قهرمان بسازید.
با او همراه شوید. یار و یاور و شریک رؤیاهای او باشید. اجازه ندهید موانع روانی و سد و بندها بر سر راه شما سبز شوند. با هم حرف بزنید، باتفاق راه بروید. فکر کنید. بفهمید، بیندیشید و استدلال کنید.
دوست او شوید. بگذارید تا دنیای شما شود. هوشمندانه با او حرف بزنید. از او سؤال کنید، باز هم بپرسید. کاری کنید که فکر کند.
بر مهارت های گوش دادن خود بیافزائید. گوش شنوا پیدا کنید. مشاور او شوید، «مادر» او شوید.
حقیقت ساده ای درباره ازدواج
همه ما در زندگی هدفی را جستجو می کنیم تا به شادی برسیم. من با اطمینان می گویم که خوشبختی شما بدست خود شماست. اگر جز این فکر کنید هرگز به خوشبختی نمی رسید.
اگر می خواهید شوهرتان را خوشبخت تر کنید. ابتدا خودتان را شاد کنید. اگر زن خانه دار هستید از کارکردنتان در منزل لذت ببرید. اگر در بیرون از منزل کار می کنید از کار بیرون خود لذت ببرید. دقت کنید که شوهرتان کارش را دوست داشته باشد.
اگر می خواهید شوهرتان را شاد کنید، ابتدا باید خودتان شاد باشید.
علاقه ای که به کار او نشان می دهید بسیار مهم و تعیین کننده است. وقتی به کار او علاقه نشان می دهید، خود به خود خوشحال می شوید. شوهرتان هم از کارش خوشحال می شود. از داشتن همچون زنی مثل شما هم شاد می شود. توجه داشته باشید وقتی کسی از کاری که می کند راضی باشد، کار، دیگر تنها کار باقی نمی ماند. کار، مفرّح و شادی بخش می شود.
به این موضوع فکر کنید و درباره اش با هم حرف بزنید. در پایان بر میزان شادی خود می افزائید. زوج خوشبخت تری می شوید.
می توانید از شوهرتان یک شیر یا یک موش بسازید.
اگر شوهرتان را دست کم بگیرید بدانید که بعد از مدتی به یک موجود بی دست و پا تبدیل می شود. برداشتی که از شوهرتان دارید روی رفتار او، به خصوص در حضور شما اثر می گذارد.
شوهر شما یک شیر است یا یک موش؟
اگر فکر می کنید شوهر شما یک شیر است، بدانید که یک شیر خواهد شد. و اگر فکر می کنید او یک موش است، بدانید که یک موش می شود. انتخابش بر عهده شماست. شیر و موش کدام را ترجیح می دهید؟
کارهای کوچک می توانند نتایج و عواقب بزرگ داشته باشند.
وقتی شوهرتان به شما گل می دهد
شوهری را می شناسم که به محض این که از خواب بیدار می شود، به زنش گل می دهد. زنش به او می گوید «این چه کاری است که با این سن و سال می کنی؟ فرزندانت چه فکر می کنند؟»
اگر شما زنی از این قبیل هستید. دوباره فکر کنید. این نوار ذهنی را از مغزتان پاک کنید. از او به گرمی تشکر کنید. بعد خداوند را شکر کنید که به شما چنین شوهری داده است. هر اقدامی از این قبیل از ناحیه شوهرتان را گرامی بدارید. این ها را به حساب پاداش زندگی به خود در نظر بگیرید. این گونه، شوهرتان از این حدّ هم بهتر می شود.
وقتی شوهرتان به منزل می آید
وقتی شوهرتان از سرکار به خانه می آید، به خاطر شادی خودتان هم که شده بدخلقی را کنار بگذارید. چیزی از این مهم تر نیست که با تبسّمی از او استقبال کنید، فنجان قهوه ای به او بدهید و در دل خدا را شکر کنید که او به خانه برگشته است. به جای طرح مسایل جزیی و بی اهمیت و به جای این که از مشکلات روز خود شکایت کنید بکوشیدکه این مسایل را شخصاً حل و فصل نمائید.
زن خوب کسی است که پشه ها را شخصاً بکشد، مسایل جزیی و بی اهمیت را حل و فصل کند و بعد از شوهرش بخواهد که به جنگ ببرها برود و آن هم تنها بعد از زمانی که به قدر کافی استراحت کرده است.
تا نود دقیقه بعد از ورودش به منزل هیچ حرف ناخوشایندی به او نزنید. به این رسم عادت کنید. بدانید که زمین و آسمان زیر و رو نمی شوند.
وسوسه نشوید
خانم های عزیز، تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید زندگی کنید. آیا می خواهید نیاز هایتان را برطرف سازید یا حرص بزنید؟ می توانید نیاز ها را برآورده سازید، امّا حرص و آز برطرف شدنی نیستند.
اولویت ها را مشخّص کنید
نقش شما باید این باشد که به شوهرتان کمک کنید تا به آسایش خاطر برسد. نه این که فرار را بر قرار ترجیح دهد. باید به او بگوئید که آرام بگیرد و از آن چه دارید لذت ببرد. شوهرتان را تشویق کنید تا ناراحتی هایش را با شما در میان بگذارد.
هر دوی شما هدف مشترکی دارید و می خواهید در زندگی خوشبخت شوید. این بدان معنا نیست که باید از مسیر واحدی عبور کنید. مجبور نیستید برای رسیدن به هدفتان به سرعت یکسان حرکت کنید. می توانید در کنار هم راه بروید. می توانید به هر سرعتی که می خواهید قدم بردارید.
بر سر شوهرتان فریاد نکشید
شوهر شما می تواند با همه ناملایمات زندگی کنار آید، می تواند با همه مخالفانش بجنگد، امّا با فریاد و جیغ و هوار شما نمی تواند کنار بیاید. وقتی شما شروع به فریاد می کنید او در می ماند که با شما چکار کند. وقتی شوهرتان به منزل می آید مترصد آرامش است و به همین دلیل در مقام جبران و تلافی یا جیغ و داد شما کاری صورت نمی دهد. ترجیح می دهد توهین ها و تحقیر شدن ها را بپذیرد و حرفی در مقام اعتراض نزند. چه بهتر که ساعت 11 صبح روز تعطیل آخر هفته لحظاتی با خود خلوت کنید و ببینید که هفته را چگونه گذرانده اید. سعی کنید از صبح روز بعد اصلاحاتی به کار خود بدهید. توجه داشته باشید که انسان خطا می کند، مرتکب اشتباه می شود، امّا بخشودن هم یک اقدام ویژه انسان هاست.
تعطیل آخر هفته را به شوهرتان اختصاص بدهید
تعطیل آخر هفته را به کاری که مورد علاقه هر دو شماست اختصاص دهید… با هم باشید. ابتکار عمل را شما بدست بگیرید. رئیس شما هستید. بیاموزید که از اتفاقات ساده زندگی لذت ببرید. روز تعطیل آخر هفته، ساعت 11 صبح، کیفیت هفته ای را که پشت سر گذاشته بودید مرور کنید. حالا موضوع را با او در میان بگذارید. سوء تفاهم ها را از میان بردارید. آفرین بر شما.
اگر شوهر تنبلی دارید، لبخند بزنید
اگر شوهر تنبلی دارید، باز هم تبسم کنید. شاد باشید. از زندگیتان لذت ببرید. شوهرتان را با شوهر های دیگر مقایسه نکنید. هیچ کمکی نمی کند. در نهایت بر ناخشنودی شما می افزاید.
آدم های تنبل به کسی لطمه نمی زنند. در واقع این کار از آن ها ساخته نیست. برای شان بسیار دشوار است.
اگر شوهر شما مسئله دار است
شوهران مسئله دار… تعدادشان زیاد است. یکی از بهترین کارهایی که می توانید بکنید این است که با یکی از دوستان نزدیک و صمیمی خود صحبت کنید و به جای گله و شکایت راه حلّی پیدا کنید.
زن بی تدبیر نباشید
آیا شوهری دارید که اعصابش به هم ریخته؟ آیا شوهرتان حسود است؟ آیا استرس زده و زیر فشار است؟
در این صورت کاری بکنید. تسلیم نشوید. شصت درصد تقصیر به گردن شماست.
بسیاری از شوهرها به این نتیجه می رسند که زندگی در حق آن ها بی انصافی کرده است، نگرانند، خودشان را تحت فشار احساس می کنند، هراسیده و عصبی هستند. گرفتار وحشت بی مورد از چیزی می شوند. می ترسند که بیمار شوند. می ترسند کسی بر ضد آن ها تبعیض قایل شود. مطمئن هستند که همه بر ضد آن ها فعالیت می کنند. به همه و از جمله به شما ظنین می شوند.
می پرسید چه کاری از شما ساخته است؟ خیلی از کارها. از اشخاص کارشناس و کاردان کمک بگیرید. به دوستان و نزدیکان و عزیزانتان فکر کنید. با آن ها حرف بزنید. آن ها هم می توانند با شوهر شما حرف بزنند. شما هم می توانید با او حرف بزنید.
اگر شوهر شما در چنین شرایطی قرار دارد، بدون تردید بیشتر و بهتر از هر کس، شما هستید که می توانید با او حرف بزنید.
نیازی به این نیست که برای کمک به شوهرتان یک روان پزشک یا یک روان شناس باشید.
هر آینه با مشکلی رو برو شدید به آن فکر کنید. با اشخاص و آشنایان درباره آن حرف بزنید. کتاب و مجله بخوانید و مطمئن باشید که موفقیت سرانجام از آن شما خواهد شد. این را هم بدانیدکه تنومندترین درخت ها اگر با یک صد ضربه تبر به زمین سقوط کند، بدان معنا نیست که نود و نه ضربه قبلی بیهوده بوده و کاری صورت نداده است.
در پس هر موفقیت به ظاهر یک شبه بیست سال تلاش و زحمت وجود داشته است. با این حساب ممکن است برای رسیدن به موفقیت قطعی بیش از چند ساعت، چند روز، چند هفته یا چند ماه فاصله نداشته باشید.
زن ها باید بدانند که در مواردی از مردها باهوش ترند. اگر می خواهید زندگی زناشویی خوب و شادی داشته باشید همیشه حقیقت را بگوئید و همیشه به شوهرتان کمک کنید که صادق و امین باقی بماند، حتی اگر به خاطر این صداقت مجبور شوید که با تجمّل کمتری زندگی کنید.
به هم محبت کنید
قبل از هر چیزی که شما برای یکدیگر ساخته شده اید. بعضی وقت ها موضوعات کوچک و بی اهمیت ابعاد بزرگ پیدا می کنند. وظیفه زن و شوهر این است که از بروز این اتفاقات جلوگیری کنند و اگر مشکلی پیش آمد کرد از شدّت آن بکاهند.
موفق شدن در ازدواج مهم تر از موفقیت در شغل و کار و حرفه است. فراموش نکنید که وقتی دوران زندگی مان به سر می رسد غالباً افسوس می خوریم که چرا با هم به آن شکل که باید و شاید خوب نبودیم.
سهم زن در خوشبخت کردن خانواده 60 درصد است. روزهای تولد و سالگردها را فراموش نکنید. ایام خاص مربوط به افراد خانواده را جایی یادداشت کنید. می توانید منشی شوهرتان بشوید. می توانید برنامه ریز همسرتان باشید.
زن ها و شوهرها بعد از مدتی بر اسب های جداگانه سوار می شوند. امّا اگر هر کدام در جاده ای جداگانه به حرکت در آیند، اینجاست که کار دشوار می شود. نفستان را بکشید و در کنار شوهرتان به حرکت درآئید. مطمئن باشید که در پایان متأسف نخواهید شد.
دوستانتان را ویرایش کنید
دوستان شما چه کسانی هستند؟ مشاوران شما چه کسانی هستند؟ راهنمایان شما چه کسانی هستند؟ همه ما در مواقعی از زندگی و یا در کار خود گیج و سردرگم می شویم.
دوست و کتاب باید محدود اما خوب باشند.
چه باید کرد؟ به دوستان تان توجه کنید و آنها را در ذهنتان آزمون نمائید. یافتن دوستان خوب و صدیق دشوار است. امّا به هر صورت اسرار و مکنونات قلبی خود را جز با معدودی دوست که آن ها را می شناسید در میان نگذارید.
اگر شوهر شما عصبی و استرس زده است
مسلماً می توانید به شوهرتان کمک کنید تا فشارهای عصبی اش را تخفیف دهد. می توانید از شدت نگرانی او بکاهید. البته این کار یک شبه امکان پذیر نیست. در یک فصل و حتی در یک سال هم شدنی نیست. لاک پشت کندتر از خرگوش راه می رود امّا پیروز میدان می شود.
در زندگی حقیقی راه حل های فوری وجود خارجی ندارند. بنابر این بررسی کنید و ببینید چه عواملی شوهر شما را ناراحت می کنند. در این مرحله ممکن است شوهر شما مانند پیاز باشد. در نتیجه لازم است که پوسته های فشار را یکی یکی از تن او بر کنید و به تدریج از سنگینی بارش بکاهید. به جان مسئله برسید، مشکل اصلی را پیدا کنید. توجه داشته باشید که حتی یک شیر باید از خود در برابر مگس ها و پشه ها حراست کند.
ممکن است شوهر شما با سوء تفاهم هایی رو برو باشد. ممکن است به دلایل واهی هراسان باشد. وقت صرف کنید و او را بشناسید. از گذشته و از حال و از برنامه های آینده اش باخبر شوید. وقتی این را دانستید 90 درصد موفق شده اید. به احتمال زیاد با شکست ها و ناکامی هایش آشنا می شوید. به احتمال زیاد به موضوعاتی بر می خورید که او آن ها را درشت نمایی کرده است.
وقتی عصبانی هستید کاری صورت ندهید.
راه حل ساده است. او را تشویق کنید که کاری صورت دهد، اندک، اندک، دوباره و چند باره.
اگر شوهر شما شیفته خوردن است
اگر خدا به شما یک شوهر شکمو داده است به عبارات زیر توجه کنید:
خداوندا، به من صبر و تحملی بده تا آن چه را نمی توانم تغییر بدهم، بپذیرم. به من شجاعتی بده تا آنچه را که می توانم، تغییر دهم. به من درایتی عطا فرما، که این دو را از هم تمیز دهم.
بگذارید تا شوهرتان شاد باشد. بگذارید هر قدر دلش می خواهد بخورد. بله ممکن است برایش خوب نباشد امّا رفتار شما و طرز برخوردتان او را به مراتب بدحال تر می کند.
به جای این که نق بزنید و غرولند کنید راه هایی ابتکاری برای بهبود عادات غذایی او پیدا کنید.
اگر شوهرتان سیگار می کشد
سیگار کشیدن کار بد، بد و باز هم بدی است. به یاد یک مثلی افتادم که می گفت آب که از سر گذشت چه یک وجب چه صد وجب.
خوب چه باید کرد؟ ذهنتان را تغییر دهید. به جای این که مستقیم فکر کنید. به شکل دایره بیندیشید. وقتی می گوئید سیگار کشیدن بد است مستقیم می اندیشید و این گونه، از مسئله دور می شوید.
استرس، نوشیدن الکل، پرخوری و کشیدن سیگار چرخه های معیوب هستند. به جای این که به موضوع کشیدن سیگار توجه کنید به دلایل آن بیندیشید. به ریشه ها فکر کنید و آن ها را یکی یکی از میان بردارید.
بسیاری از سیگاری ها را دیده ام که عمر طولانی کرده اند و بسیاری از غیر سیگاری ها را دیده ام که عمرشان کوتاه بوده است. نمی گویم کشیدن سیگار کار خوبی است امّا می گویم اهریمنی به آن حد بزرگ که فکر می کنید، نیست.
از سیگار کشیدن شوهرتان به این نتیجه برسید که جایی در زندگی او مشکلاتی وجود دارد. برای برخورد با مشکلات به جای مستقیم اندیشی دایره ای فکر کنید.
اگر شوهرتان الکل می نوشد
وقتی صحبت از نوشیدن مشروب می شود به فکر الکلیسم می افتیم. نوشیدن الکل معمولاً با یک جلسه نوشیدن در یک جلسه میهمانی شروع می شود و بعد تحت تأثیر حرمت نفس اندک و سایر فشارهای مرتبط با خانه به یک بیماری تبدیل می شود.
چه بهتر که در زندگی دنبال علل اصلی مسایل و مشکلات بگردیم و بعد برای آن راه حل های ساده پیدا کنیم. راه حل های مسلّم را ندیده بگیرید. به هر صورت اگر جواب مسئله خیلی ساده باشد، راه حلش پیدا می شود.
مسلماً نوشیدن الکل کار خوبی نیست، امّا برخورد سنجیده بکنید. کاری نکنید که حرمت نفس شوهرتان از آن مقدار که هست پایین تر بیاید.
از نق زدن و غرولند کردن کاری ساخته نیست
به او فرصتی بدهید. بدون شک خیلی زود به این نتیجه می رسد که راه را اشتباه می رود. به او کمک کنید تا اعتماد به نفس از دست رفته خود را باز یابد. از اعتراض کردن همه روزه شما کاری ساخته نیست.
به خانواده شوهر خود احترام بگذارید
در بسیاری از جوامع زن ها به خانواده شوهرشان اعتنا نمی کنند. این عین بی ادبی است. سعی کنید به خانواده همسرتان احترام بگذارید. از هر صد زن تنها یک زن می تواند به واقع و به طیب خاطر به خانواده همسرش احترام بگذارد.
به افراد خانواده شوهرتان احترام بگذارید
از سوی دیگر مردها باید از این که می بینند زنانشان به افراد خانواده آن ها احترام می گذارند خوشحال می باشند. شکر خدا را بگذارند و قدر این نعمت را بدانند.
به شوهرتان در کار تربیت فرزندانتان کمک کنید
شوهر شما پدر بی تجربه ای است. سردرگم و گیج است. نمی داند وقتی پسر کوچک تان بدخلقی می کند چه واکنشی باید نشان دهد. به او در کار تربیت فرزندانتان کمک کنید. به او بیاموزید که با سیلی زدن به صورت کودک مشکلی حلّ نمی شود. حتی اگر ساعت های طولانی کار کرده دلیلی نمی شود که با فرزندتان برخورد ناصواب بکند. به شوهرتان بیاموزید و به او بگوئید که باید میان کار و رسیدگی به امور خانه تعادلی ایجاد شود.
توجه داشته باشید که ما جز یک زندگی نداریم. زندگی دوگانه که بتوان اسمش را زندگی کاری و زندگی خانوادگی گذاشت مطرح نیست. بنابر این راه تقسیم بندی ساعات زندگی را به همسرتان آموزش دهید. برای او هدف گذاری کنید. مشخص کنید که هفته ای چند شب باید با شما و فرزندتان در منزل باشد. چه روزهایی باید بچه ها را به پارک ببرد؟ این گونه، مسایل فردای خود را حل می کنید.
با شوهرتان مانند یک مهاراجه رفتار کنید
وقتی با شوهرتان مانند یک پادشاه رفتار می کنید، به احتمال زیاد او هم با شما مانند یک ملکه رفتار خواهد کرد. حتی اگر به خاطر خوشی و شادی خودتان هم که شده سعی کنید که شوهرتان را شاد و خوشبخت کنید. کاری کنید که بتواند با اطمینان خاطر با دنیا و مسائلش رو برو شود. این باور همه جا متداول را فراموش نکنید که پشت سر هر مرد موفق یک زن حمایتگر ایستاده است.
پشت سر مرد موفق، یک زن حمایت گر ایستاده است.
خانواده خود را سالم نگه دارید
هم به سلامتی خود و هم به سلامتی شوهر و فرزندانتان بها بدهید. بیماری و نبود سلامتی به شما، به نزدیکان و به عزیزانتان لطمه می زند. خوشبختی را از شما دور می کند.
بیماری، خوشبختی را از شما و عزیزانتان دور می کند.
همه روز صبح ها با شوهرتان پیاده روی کنید.
شوهرتان را به طور منظم به نزد پزشک ببرید.
بدانید که ممکن است هر دو عمری طولانی داشته باشید. چه بهتر که برای بهتر سپری کردن دوران پیری بکوشید.
راه بهتری برای اطلاع از غذاهای مورد علاقه شوهرتان
از دیرباز زن ها همیشه خواسته اند که غذای مورد علاقه همسرشان را تهیه کنند. زن ها همیشه می خواهند با پختن غذاهای خوب شوهرشان را شاد کنند.
توجه داشته باشید که برای شنیدن نظر شوهرتان هرگز دیر نیست.
به شوهرتان بی اعتنایی نکنید
به رابطه ای که با شوهرتان دارید بی اعتنا نشوید. به یاد ایام خوشی بیفتید که با شوهرتان سپری کرده اید. هرگز اجازه ندهید شوهرتان به این نتیجه برسد که شما فرصتی برای پرداختن به او را ندارید. اجازه ندهید حالا که صاحب اولاد هستید شوهرتان گمان کند که فرصتی را برای این که صرف او کنید ندارید.
به شوهر تان نق نزنید. بر سرش فریاد نکشید. در حالی که برای انجام دادن کاری عجله دارد، هزاران کار خود را بر سرش نریزید.
از موسیقی ملایم، از نور ملایم و از گل استفاده کنید. از او درباره زندگیش سؤال کنید، از مشکلاتش بپرسید، از موفقیت هایش سؤال کنید. بگذارید تا آرامش را احساس کند. بگذارید او حرف بزند و شما گوش بدهید.
تنها شما هستید که می توانید به شوهرتان احساسی عالی بدهید.
ترجمه مهدی قراچه داغی – راههای ساده برای زندگی سعادتمند

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید