چند راه بی دردسر برای کاهش وزن

چند راه بی دردسر برای کاهش وزن

امروزه یکی از مهمترین تجارت ها، ارائه ی راهکارهایی برای کاهش وزن است. رژیم غذایی سالم و رژیم غذایی خطرناک چیست؟ یک رژیم غذایی عملی چه تفاوتی با رژیمی دارد که در آن مجبوریم از هر آنچه دوست می داریم روی برگردانیم؟
اگر از افرادی هستید که فقط با مقداری کاهش وزن و تغییر روش زندگی و تغذیه، می توانید به تناسب اندام دست پیدا کنید و لباس هایی را که مدت ها در آرزوی پوشیدن آن هستید بر تن کنید، با خواندن ادامه متن همراه ما باشید. این نوشته ها، صحبت های 7 کارشناس تغذیه و رژیم غذایی از کشور هندوستان است. با اجرای این دستورالعمل ها می توانید از شر چند کیلوگرم اضافه وزنی که دارید رهایی پیدا کنید. به کارگیری این روش ها آسان است و شما می توانید در تمام عمر از آن بهره مند شوید؛ چرا که به گونه ای نیست که شما را مجبور کند که خیلی کم خوری کنید و احساس گرسنگی نمایید.

چینو پراشار پزشک متخصص رژیم درمانی می گوید:

1-من هیچگاه از وعده ی صبحانه صرف نظر نمی کنم؛ زیرا خوردن صبحانه علاوه بر رفع احساس گرسنگی و خستگی باعث می شود که در طول روز پرخوری نکنم.
صبحانه ام شامل موادی متشکل از فیبر زیاد و چربی کم مانند فرنی، صبحانه های آماده و البته از نوع مغذی (مانند ترکیبات غلات و میوه های خشک)، جوی دوسر، نان سبوس دار و جوانه هاست.
2-دلیل دیگری که از خوردن صبحانه نمی گذرم این است که خوردن صبحانه از ابتلاء به سوء هاضمه جلوگیری می کند؛ همچنین مصرف یک نوشیدنی خیلی ملایم از لیموی تازه، آن هم بعد از خوردن غذا، به هضم بهتر مواد غذایی کمک می کند.
3-همیشه به دنبال راه هایی هستم که بتوانم تحرک و پیاده روی داشته باشم. بیشتر مواقع از پله به جای آسانسور استفاده می کنم و سعی می کنم اتومبیل خود را کمی دورتر از مقصد پارک کنم. نوشیدن آب هم به فعال بودن شما کمک می کند.

ساهنی متخصص تغذیه می گوید:

1-مقاومت و داشتن عزم راسخ در دنبال کردن و رعایت یک روش تغذیه ی منظم، بسیار مهم است. اگر غذا خوردن مان را کم و محدود کنیم و بعد از مدتی مجدداً به روش های قبلیمان برگردیم، در واقع ریتم بدن مان را به هم زده ایم. سعی کنید که همیشه یک روال منظم و البته صحیحی را در پیش بگیرید.
2-برنامه های ورزشی متنوعی را برای خود در نظر بگیرید. یک روز پیاده روی، روز دیگر اروبیک، یک روز شنا و روز دیگر نرمش های کششی؛ با چنین شیوه ای شما خسته و دلزده نمی شوید.

ریتا شانکار متخصص رژیم درمانی می گوید:

1-روزتان را با خوردن غذاهای پروتئینی آغاز کنید. غذاهایی که هم پروتئین داشته باشند و هم شیرین نباشند، مانند: سفیده ی تخم مرغ، شیر، جوانه ها، پنیر، جوی دو سر و سبوس گندم.
2-این غذاها مدت بیشتری در معده ی شما باقی می مانند و تمایل شما را برای صرف غذای زیاد و میان وعده ها کم می کنند؛ حتی می توانید آردهای مصرفی خود را با حبوبات پودر شده مخلوط کنید و ارزش غذایی آن ها را بالا ببرید.
3-وعده ی شام باید سبک باشد؛ مقداری گوشت مرغ کباب شده و یا مقداری سوپ مناسب است؛ ولی مصرف سبزیجات به هر میزان ایرادی ندارد؛ چون هم سبک و هم طبیعی است.

دکتر شارما متخصص رژیم درمانی می گوید:

1-ترک کردن نوشیدنی های الکلی یکی از راه های سلامتی و تناسب اندام است. الکل دارای کالری بی فایده است و ماده ی غذایی سودمندی در آن وجود ندارد. الکل اشتها را تحریک می کند و باعث بی خوابی می شود.
2-به جای نوشیدنی ها و دسرهای شیرینی که ممکن است بعد از صرف غذایتان به آن تمایل داشته باشید، از میوه استفاده کنید. همان احساس نیاز به شیرینی جات را که یک تکه کیک می تواند برطرف کند، میوه نیز می تواند برطرف کند و در ضمن سالم تر است.
3- خوردن غذاهای مایع مانند سوپ ها، راهی برای کاهش وزن است؛ اما این گونه غذاها برای تمام افراد توصیه نمی شوند. قبل از رعایت چنین رژیمی که حاوی غذاهای مایع فراوانی است، حتماً با پزشک مشورت کنید.

آیشی خوسلا متخصص رژیم درمانی می گوید:

1-من معمولاً از شکر در نوشیدنی هایم استفاده نمی کنم و یا این که مصرف آن را به یک قاشق کوچک در چایی که صبح ها مصرف می کنم، محدود می نمایم. شکر از دسته ی کالری های بی منفعت محسوب می شود و از مصرف زیاد آن باید اجتناب کرد.
2-در اواخر روز متابولیسم بدن کند می شود؛ بنابراین شب ها غذای زیاد و سنگین میل نکنید.
3-به جای غذاهای نشاسته دار، بشقاب خود را با سبزیجات پر کنید تا احساس سیری کنید. تا جایی که می توانید از غذاهای طبیعی استفاده کنید.

راچنا ستی متخصص تغذیه می گوید:

1-با خوردن غذاهای کامل، فیبر مصرفی خود را افزایش دهید؛ به عنوان مثال از غلات سبوس دار استفاده کنید و فیبر خوبی که در سبوس ها موجود است را از دست ندهید.
2-غذاها و میان وعده های خانگی را جایگزین غذاهای مانده و بی فایده کنید. شما می توانید همبرگر و پیتزا را در خانه بپزید تا بتوانید آن را بدون اسیدهای چرب ترانس آماده کنید. بسته به شرایط اقلیمی شما، غذاهای فراوانی موجود است که در آن ها از سبزیجات زیادی استفاده می شود؛ حتماً از این نوع غذاها در وعده های غذایی خود بگنجانید.
3-دانه های سویا را به رژیم غذایی خود اضافه کنید و در هفته، دست کم یک بار از این دانه ها در برنامه غذایی تان قرار دهید. دانه های سویا باعث استحکام استخوان ها می شوند. شما می توانید این دانه ها را به صورت آب پز یا اضافه کردن آن به خمیرهای نان و یا با اضافه کردن آن به غذا و حتی به صورت شیر سویا استفاده کنید..

کجال پاندیا متخصص تغذیه می گوید:

1-مقدار زیادی سالاد و میوه مصرف کنید. میوه جات و سبزیجات آنتی اکسیدان و مینرال دارند و بدن شما را تقویت می کنند؛ به علاوه چربی و کالری کمی دارند و میل به خوردن شیرینی جات را کاهش می دهند.
2-نوشیدن مقدار زیاد مایعات، مواد سمی را از بدن می زداید و از شدت استهلاک مفاصل می کاهد؛ همچنین مطالعات نشان می دهد که کم نوشیدن آب، سبب می شود که چربی ها به جای این که به انرژی تبدیل شوند، ذخیره شوند.
3-دانشمندان دریافته اند که داشتن استرس زیاد می تواند موجب اضافه شدن وزن شود. آرام بودن، کلید رفع بسیاری از مشکلاتی است که در مورد سلامتی پیش می آید؛ بنابراین سعی کنید هر روز مدتی را به مدیتیشن بپردازید و بدن خود را شل یا در اصطلاح “Relax” کنید.
منبع: نشریه بانو شماره 32

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید