آیت‌الله علم‌الهدی : ایجاد شبهه در هزینه عزاداری سیدالشهداء حرف کمونیست هاست

آیت‌الله علم‌الهدی : ایجاد شبهه در هزینه عزاداری سیدالشهداء حرف کمونیست هاست

آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه دوم نماز جمعه امروز، نهم مهرماه 95 که در حرم امام رضا(ع) برگزار شد، به فرارسیدن ایام عزاداری سید و سالار شهیدان اشاره و اظهار کرد: با تشکر از همه فعالیت ها و زحماتی که آحاد این نیرو در حفظ امنیت این کشور و توسعه ارزش‌ها و اقامه حدود الهی و توسعه فرهنگ دینی در جامعه بر می‌دارند. ان‌شاءالله خدمات نیروی مؤمن انتظامی ما به عنوان سپاه با اخلاص امام زمان(ع) مورد تقدیر و توجه آن حضرت قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: هفته آخر ماه ذی حجه و هفته استقبال از محرم است. از قدیم الأیام رسم بود، دو سه روز مانده بود به محرم، هیئات مراسم استقبال از محرم را برگزار می‌کردند و در مراسم استقبال، چاووشی می‌خواندند. می‌خواندند «هر که دارد هوس کرب‌و‌بلا بسم‌الله» محرم دارد می‌آید. هر که دارد هوس کرب‌و‌بلا بسم‌الله.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: این‌که اول می‌خواندند «هرکه دارد هوس کرب‌و‌بلا بسم‌الله»، به چه معنا بود؟ محرم که در کربلا نبود؛ در محرم هرکسی در شهر و دیار و محل خودش محرم را اقامه می‌کرد. (پس) چرا می‌خواندند «هر که دارد هوس کرب‌و‌بلا بسم‌الله»؟ چون محرم یک کربلاسازی و تجدید کربلا است. این مراسم عزاداری و شعائر عزاداری، عینی کردن کربلا است.

وی یادآور شد: امام بزرگوار ما فرمودند «محرم و صفر اسلام را زنده نگه داشته است.» یعنی هر سال در محرم و صفر، یک کربلا می‌آید در زندگی مردم خودش را نشان می‌دهد. از آن افرادی که در دورترین نقاط و روستاها دارند زندگی می‌کنند، تا آن کسانی‌که در مراکز معنوی عتبات عالیات دارند زندگی می‌کنند. محرم خودش را برای همه به عنوان کربلا نشان می‌دهد و محرم نمایش‌گر کربلا است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به تأکید امام راحل بر برگزاری شعائر حسینی به شکل مرسوم از قدیم، گفت: امام بزرگوار فرمودند «به همان سبکی که از قدیم‌الایام وجود داشته است»؛ به همان سبک عزاداری، همان پرچم، همان کتل، همان سینه زدن، همان یاحسین گفتن، همان اشک باریدن، همان عاشورای پر هیجان و تاسوعای پرشور؛ این نمایش کربلاست.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به برخی نظریات مردود در فضای مجازی پیرامون مسئله عزاداری سیدالشهدا(ع)، تصریح کرد: یک حرف نخ‌نمای کهنه مندرس به‌کار نیامده که توده‌ای‌های کافر 70 سال پیش در این کشور مطرح می‌کردند و این خوراک قی کرده کمونیست‌های ضد خدا بوده است، اخیرا این مراکز اطلاعاتی ضد انقلاب در فضای مجازی این خوراک قی کرده کمونیست‌ها را سر دست گرفته و می‌گوید «چرا در محرم و صفر این‌قدر هزینه مصرف می‌شود، این‌قدر بودجه به عنوان عزاداری مصرف می‌شود؟ با این بودجه و هزینه بروید شغل ایجاد کنید، کارخانه بسازید، محرومین و جوانان را به سر و سامان برسانید. این همان حرف‌هایی است که توده‌ای‌ها 70 سال پیش در این مملکت زدند و کهنه شده و این همان مسائلی است که کمونیست‌ها قی کردند؛ الآن ضد انقلاب، کثافتِ قی کرده آن‌ها را برداشته در فضای مجازی و بعضی از پایگاه‌ها دارد این مطلب را مطرح می‌کند که «بروید شغل ایجاد کنید. چرا این‌همه هزینه صرف عزاداری محرم شود؟»

وی در پاسخ به این نظریه مردود، اظهار داشت: اولا این هزینه از ثروت عمومی و اموال و بودجه‌های دولتی و عمومی نیست. این هزینه مال مردم است. از جان و دل مردم است؛ مردم عاشق حسین‌اند؛ مردم دل‌داده حسین‌اند؛ مردم همه‌چیزشان را برای امام حسین(ع) می‌دهند. این مردم‌اند که ظهر عاشورا اطعام کرده؛ هیئت سر پا می‌کنند؛ این مردم‌اند که دارند عزاداری می‌کنند و عاشق و دل‌داده ابی‌عبدالله و کربلا هستند. این بودجه عمومی نیست که بگویید «بروید با این برای افراد شغل ایجاد کنید.» این مردم‌اند. اگر بناست مردم به جای عزاداری‌ها بیایند این کار را بکنند، خب بی مروت‌ها، این اشکال که به شما بیش‌تر وارد است. چرا شما از هزینه‌های جشن‌ها، پایکوبی‌ها، عیاشی و فسق و فجور، هزینه اتومبیل‌های آخرین سیستم چند میلیاردی و زندگانی‌های متجملانه کاخ‌نشینی‌تان مصرف نمی‌کنید که کارخانه بسازید و برای جوانان  شغل ایجاد کنید؟ از ناهار ظهر عاشورا و تاسوعا بیایند کارخانه بسازند؟

امام جمعه مشهد مقدس گفت: این حرف‌های نخ‌نمای توده‌ای‌های 70 سال پیش را الآن در بعضی از سایت‌ها و پایگاه‌های اطلاعاتی فضای مجازی می‌گویند و یک جریان‌های سیاسی فرصت‌طلب قدرت‌یابی هم که این‌ها پایبند به هیچ چیز نیستند، اگر روزی از امام حسین(ع) دم می‌زنند، امام حسین(ع) برای آن‌ها دکان است. اگر روزی از قرآن و دین حرف می‌زنند، قرآن و دین را پلکان قرار دادند. اگر روزی ادعای حمایت از رهبری می‌کنند، برای این است که می‌خواهند به اوج قدرت برسند و امروز هم که وقتی ببینند این حرف‌های پوسیده نخ‌نمای کمونیست‌های 70 سال پیش ممکن است در عرصه‌هایی به دردشان بخورد؛ منبرها، سخنرانی‌ها و عزاداری‌ها و اقامه شعائر، فرصت را از دست آن‌ها می‌گیرد و مردم را به طرف دین هدایت می‌کند و مردم در انتخابات به دنبال دین‌دار و مسلمان و کربلایی حسینی می‌روند، لذا آن‌ها هم می‌آیند همین حرف‌ها را می‌زنند و همین حرف‌ها را تأیید می‌کنند ولی مردم ما بصیرت‌شان مافوق آن‌هاست. سال امام و مقام معظم رهبری، فرد فرد از عناصر مردمی این کشور را در خط اهلبیت تربیت کردند.(تکبیر)

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید