طب سوزنی برای رها شدن از آکنه

طب سوزنی برای رها شدن از آکنه

آیا تا به حال در مورد استفاده از یک روش درمانی دیگر مثل طب سوزنی برای درمان آکنه فکر کرده‌اید؟ طب سوزنی یک روش ایمن تلقی می‌شود و سبب می‌شود که فرد به دنبال یک متخصص باتجربه در این زمینه بگردد. اگر می‌خواهید که این روش درمانی باستانی را امتحان بکنید به دنبال فرد متخصص مجوزدار و یا باتجربه در این زمینه بگردید.
آکنه یک بیماری پوستی است که با رشد برآمدگی، جوش‌های نوک تیز، کیست، جوش‌های سر سیاه و یا سر سفید مشخص می‌شود. آن معمولاً در نوجوانان و افراد بالغ جوان ظاهر می‌شود و اغلب موجب نگرانی زیبایی در آن افراد می‌شود.
ظهور آکنه به تولید اضافی چربی توسط غده‌های چرب نسبت داده می‌شود که ناشی از عدم تعادل هورمونی است. علایم مشخصه‌ی آکنه وقتی ظاهر می‌شود که تخلخل‌های پوستی و یا فولیکول‌های مو توسط چربی مسدود ‌شوند.
با این که متخصصان امراض پوستی اغلب استفاده از کرم‌های پزشکی را برای درمان آکنه توصیه می‌کنند اما فرد می‌تواند به دنبال روش‌های درمانی دیگری نیز برای درمان این بیماری پوستی آزار دهنده باشد. طب سوزنی یکی از این روش‌های درمانی دیگر است که معتقدند در درمان بسیاری از مشکلات مربوط به سلامتی مفید است.

طب سوزنی چیست؟
طب سوزنی یک روش درمانی دیگر است که در چین نشأت یافته و به مدت زیادی برای درمان ناخوشی‌های مختلف به کار رفته است. طب سوزنی شامل فرو بردن سوزن‌های نازک در بخش‌های ویژه‌ای از بدن است تا کانال جریان انرژی را در بدن باز کند.
طرفداران طب سوزنی اعلام می‌کنند که چی و یا انرژی زندگی درون بدن، باید به طور آزادانه در کانال‌ها و یا مسیرهای ویژه‌ای درون بدن جریان یابد. هر وقت کانال‌ها مسدود شوند و جریان گردش انرژی حیاتی مختل شود، فرد مستعد ناخوشی‌های مختلفی می‌شود.
طبق پزشکی باستانی چینی، شش نابود کننده اثر گذار وجود دارند که معتقدند در ناخوشی‌ها سهم دارند که عبارتند از : باد، سرما، رطوبت، حرارت، گرمای تابستان و خشکی. عمدتاً این موضوع به آب و هوای درونی بدن اشاره می‌کند. هر یک از اینها بر بخش‌های ویژه‌ای از بدن تأثیر می‌گذارند.
هدف اصلی طب سوزنی اصلاح عدم تعادل و ایجاد تعادل هماهنگ بین نیروهای مخالف به نام “یین” و “یانگ” است. در نتیجه طب سوزنی یک روش جامع است که در اصل متوجه علت اصلی و اساسی است.
متخصص طب سوزنی با پرسیدن یک سری سوالات، اطلاعاتی را در مورد سلامت کلی بیمار و یا آب و هوای درونی او جمع آوری می‌کند. این کار به متخصص طب سوزنی کمک می‌کند که معلوم کند کدام نقاط طب سوزنی باید تحریک شوند. معاینه زبان و نبض نیز اطلاعات با ارزشی را در مورد سلامتی بیمار و یا مراجعه کننده می‌دهد. بعد از آن، سوزن‌های نازکی در بخش‌های ویژه‌ای از بدن فرو برده می‌شوند تا نقاط طب سوزنی را تحریک کنند.
آیا طب سوزنی می‌تواند به درمان آکنه و کاهش ظهور آکنه کمک کند؟ آیا طب سوزنی یک روش ماندنی برای کنترل آکنه است؟ آیا استفاده از طب سوزنی برای کنترل آکنه ایمن است؟ خوب، چنین سوالاتی به ذهن کسانی که می‌خواهند برای درمان آکنه به جلسات طب سوزنی بروند، خواهند رسید. بگذارید ابتدا دلیل اساسی و اصلی آکنه را طبق پزشکی باستانی چینی به شما بگوییم.

دلایل آکنه :
در آکنه، گرما و رطوبت دو تأثیر گذار نابود کننده هستند. با این که معتقدند گرما اثر التهابی دارد اما رطوبت موجب کسادی می‌شود. معتقدند انباشتگی گرما یا حرارت مرطوب است که باعث آکنه می‌شود.
انباشتگی گرما در معبرهای شکم موجب آکنه روی پیشانی و اطراف بینی می‌شود و گرما در گذرگاه‌های شکم باعث آکنه اطراف دهان می‌شود. از طرفی معتقدند حرارت مرطوب موجب برآمدگی پر از چرک می‌شود.
معتقدند که ظهور آکنه ممکن است وقتی که فرد مرحله‌ی آشفتگی عاطفی را تجربه می‌کند نیز اتفاق بیفتد. مصرف غذاهای چربی و یا ادویه دار و تند نیز ممکن است باعث رطوبت و ظهور آکنه شود.

طب سوزنی برای درمان آکنه :
معتقدند که طب سوزنی سماعی، موثرترین درمان طب سوزنی برای آکنه است. این شامل تحریک نقاط طب سوزنی بر روی گوش است. بر این باورند که فرو بردن سوزن‌ها در این نقاط به پراکندن گرما، رطوبت و یا باد و در نتیجه رفع انسدادها در جریان انرژی کمک می‌کند.
با این که بسیاری از مردم، طب سوزنی را به عنوان یک روش درمانی عالی برای ناخوشی‌های مختلف تضمین می‌کنند، اما کمبود مدرک علمی برای تأیید و اثبات تأثیر طب سوزنی به عنوان یک روش درمانی برای آکنه وجود دارد. اما کسانی که می‌خواهند از طب سنتی استفاده بکنند باید حتماً به دنبال متخصص مجوزدار در این زمینه که تجربه‌ی کافی دارد بروند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید