آیت الله مهدوی: رضایت دشمنان در گرو نابودی تشیع است/ چراغ سبز دشمن نسبت به برجام در انتخابات روشن می شود

آیت الله مهدوی: رضایت دشمنان در گرو نابودی تشیع است/ چراغ سبز دشمن نسبت به برجام در انتخابات روشن می شود

آیت الله سید ابوالحسن مهدوی شب گذشته در خیمه حسینی واقع در خیابان حافظ، گفت: عربستان سعودی مانند یک برده از دستورات آمریکا پیروی می کند.

وی در ابتدا به انواع جهاد اشاره کرد و افزود: جهاد سلبی یعنی جهادی که انسان به واسطه ترک یک عمل، عملی را انجام می دهد، جهاد فرهنگی یعنی جهادی که منجر به اغنای فکر دیگران می شود و جهاد فعلی که به معنای دست به اسلحه شدن است.

آیت الله مهدوی ادامه داد: جهاد سلبی در اصل به معنای اطاعت نکردن از دشمن است، مثلاً دشمن دوست دارد که ما در انتخابات شرکت نکنیم، یا دوست دارد در راهپیماییهای روز 22 بهمن و روز قدس حضور نداشته باشیم، ولی ما عمداً برای عدم پیروی از دشمن هم در انتخابات شرکت می کنیم و هم در راهپیماییها حضور پیدا می کنیم، به طور کلی درک خواسته دشمن و برخلاف آن خواسته عمل کردن، جهاد سلبی نام دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: جهاد فرهنگی که در آیه پنجاه و دوم سوره فرقان تحت عنوان جهاد کبیر از آن یاد شده است به معنای استدلال آوردن برای مخالفان است تا اگر شک و شبهه ای در ذهنش وجود دارد برطرف شود، البته بر اساس نظر رهبر معظم انقلاب جهاد کبیر در یک معنا جهاد سلبی را نیز در برمی گیرد.

امام جمعه موقت اصفهان جهاد فعلی را این گونه تشریح کرد: جهادی که در حال حاضر نیازی به آن نیست جهادی فعلی است، ما در مقابل هجوم دشمن در اصل از خودمان دفاع می کنیم، این دفاع در اصل جهاد است و جهاد فعلی نام دارد.

آیت الله مهدوی ادامه داد: یکی از میدانهایی که هر سه نوع جهاد در آن وجود داشت، میدان کربلا بود، امام حسین(ع) به واسطه ترک بیعت با یزید جهاد سلبی انجام دادند، به واسطه موعظه کردن جهاد فرهنگی کردند و برای دفاع از دین دست به اسلحه بردند.

همه جای دین اسلام با دلایل عقلی اثبات می شود

استاد اخلاق حوزه علمیه جهاد فرهنگی را بسیار مهم دانست و ابراز کرد: در حال حاضر باید در چهار چوب منطق با آوردن استدلالهای عقلی به اغنای فکری افراد در مسائل فرهنگی پرداخته شود، چیزی که دشمنان به شدت در آن عاجز هستند، این که میلیونها دلار خرج می کنند تا مقاومت جمهوری اسلامی ایران را در هم بشکنند، قرآن را آتش می زنند و هزاران عمل پست دیگر را مرتکب می شوند همه و همه به خاطر عجز آنها در آوردن استدلال برای رد کردن اسلام است، بنده همین جا اعلام می کنم اگر کسی بتواند با آوردن استدلال عقلی دین اسلام را رد کند بنده به دین او گرایش پیدا می کنم.

وی توضیح داد: حق دو ویژگی دارد، اولاً این که پشتوانه عقلی دارد و ثانیاً برخلاف باطل که می توانند متعدد باشد، یکی بیشتر نیست، افرادی که به دنبال یافتن حق هستند را می توان با آوردن استدلالهای عقلی هدایت کرد ولی افراد متعصب شایسته انحراف و عذاب الهی در قیامت هستند، به همین دلیل قرآن می فرماید «لا اِکراهَ فِی الدِینِ» جایی سراغ نداریم که اهل بیت(ع) کسی را به زور به دین اسلام گرایش داده باشند، همه جای دین اسلام با دلایل عقلی ثابت می شود و نیازی نیست کسی را به زور مسلمان کرد.

آیت الله مهدوی در این زمینه داستانی تعریف کرد: روزی یکی از دوستان بنده فرد بهائی را برای این که با بنده بحث کند به خانه ما آورد، وقتی آن بهائی را دیدم به او گفتم اگر با آوردن دلایل عقلی دین بهائیت را اثبات کردی بنده مرید شما می شوم، آن بهائی بسیار خوشحال شد و رنگ چهره اش تغییر کرد، وقتی نشستیم قبل از این که جمله ای بگوید به او گفتم این حرفی را که به تو زدم حاضری تو هم به من بزنی یعنی اگر من دین بهائیت را رد کردم حاضری مسلمان شوی، وقتی این جمله را از من شنید به شدت ناراحت شد و بدون این که خداحافظی کند از خانه بیرون رفت.

ما باید دشمن را عصبانی کنیم

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به مسأله جهاد سلبی اشاره کرد و بیان داشت: آیات صدم و صد و چهل و نهم سوره آل عمران تشریح کننده دشمنی همیشگی دشمنان با دین اسلام است، چرا که دین اسلام با منافع آنها مقابله می کند و آنها از این مسأله ناراضی هستند.

امام جمعه موقت اصفهان اظهار کرد: ما طبق موازین دینی خود دستور داریم خواسته دشمن را درک کنیم و صد در صد برخلاف آن عمل کنیم، چرا که دشمن تا زمانی که دین ما را نگیرد از ما راضی نمی شود، ما باید ببنیم چه رفتاری دشمن را عصبانی می کند دقیق همان رفتار را انجام دهیم.

عربستان سعودی مانند یک حیوان از دستورات آمریکا پیروی می کند

نماینده ولی فقیه در هلال احمر اصفهان وضعیت عربستان سعودی را بسیار تأسف برانگیز دانست و افزود: دشمن انتظار دارد جمهوری اسلامی ایران مانند عربستانی که خودش را مانند یک الاغ در اختیار آمریکا گذاشته است، خودش را در اختیار آمریکا بگذارد، چنین چیزی امکان ندارد.

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: نگاه کنید آمریکا چگونه با راه اندازی یک جنگ نیابتی بدون این که یک ریال خرج کند به واسطه تحریک عربستان بمب هایش را بر سر مردم مظلوم یمن فرود می آورد.

نزدیک انتخابات دشمن چراغ سبز نشان می دهد تا رأی مردم را به سمت فرد مطلوبش سوق داده شود

وی با توجه به حساسیت انتخابات سال آینده، گفت: این را بدانید که احتمالاً نزدیک انتخابات که می شود دشمن چراغ سبزهایی را از خودش نشان می دهد تا رأی مردم را به سمت فرد مورد نظرش سوق دهد، مثلاً چندین میلیارد از پولهای ما را آزاد می کند تا بگوید برجام چنین فوایدی را داشته است و مردم به فرد مورد نظرش رأی دهند.

آیت الله مهدوی در پایان خاطرنشان کرد: طبق فرمایش رهبر کبیر انقلاب اگر دشمن از دست ما راضی باشد باید به رفتارمان شک کنیم ولی اگر از دست ما ناراحت بود باید محکم در موضع خود بایستیم.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید