سردار جلالی مطرح کرد؛ فلسفه ایجاد شهرک های موشکی در اعماق زمین

سردار جلالی مطرح کرد؛ فلسفه ایجاد شهرک های موشکی در اعماق زمین

سردار غلامرضا جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور به همراه جمعی از معاونان این سازمان پیش از ظهر امروز با حضور در بیت آیت الله محمد مؤمن قمی با این عضو فقیه شورای نگهبان و نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفت‌وگو کردند.

پایش تهدیدات در سازمان پدافند غیرعامل

سردار جلالی در این دیدار با بیان این که سازمان پدافند غیرعامل بنابر فرمان رهبری از سال 82 ذیل ستاد کل نیروهای مسلح تأسیس شده است، اظهار داشت: ما در این سازمان موضوع پایش تهدیدات با تأکید بر حوزه نظامی و غیر نظامی را دنبال می کنیم تا بتوانیم اثر تهدید را کنترل کنیم.

وی ادامه داد: در گذشته بیشتر تهدیدات نظامی بود و ما نیز در همان حوزه فعالیت می کردیم، شهرک های موشکی تأسیس کردیم و برابر تدابیر دفاعی مناطقی که احتمال می دهیم دچار مشکل شود در یک بازه 7 ساله مستحکم کنیم و در همین راستا بود که در اعماق زمین در جای جای کشورمان میادین موشکی را ساخته ایم و توانستیم به شکر خدا از همین راه به دشمنان خود تفهیم قدرت کرده و در بخش های مختلف نظامی کشور بازدارندگی تولید کنیم.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان این که موضوع پدافند غیرعامل مورد تأکید رهبری معظم است، ابراز داشت: دولت های مختلف به ویژه دولت اخیر به دنبال استنکاف از این موضوع هستند و آن را عنصری مزاحم می دانند، اما ما تلاش کردیم تعامل خوبی با دولت داشته باشیم تا اگر تهدیدی شکل گرفت بتوانیم با آمادگی کامل با آن مقابله کنیم و در همین راستا در حوزه هسته ای اصفهان و فردو و همچنین بخش های نیروگاه های برق اقدامات خوبی داشته ایم.

وی تصریح کرد: امروز موضوعات تهدیدات تغیر ماهیت داده اند و درون زندگی مردم و اقدامات جاری دولت رسوخ کرده اند؛ امروز دیگر فعالیت های ما صرفا نظامی نیست بلکه در بخش بیولوژیک، زیستی، سایبری و دیگر بخش های فرهنگی نیز لازم است تا ورود جدی داشته باشیم.

فرصت ها و تهدیدات فناوری های روز

سردار جلالی با اشاره به رشد چشم گیر فناوری های مختلف در جامعه امروز خاطرنشان ساخت: این مجموعه فناوری ها همچون فضای سایبری و مجازی و یا تلفن های همراه می تواند هم فرصت هایی داشته باشد و هم تهدید ایجاد کند؛ ما برای مقابله با تهدیدهای این جریانات باید فعالیت هایی را داشته باشیم که بخشی اقدامات عملیاتی و اجرایی است، بخشی فنی و مهندسی و بخشی هم راهبردی است که در رأس آنها قوانین قرار دارد که می تواند نقش بازدارندگی خوبی از تهدیدهای پیش رو داشته باشد.

وی با اشاره به نقش حساس شورای نگهبان در تصویب قوانین مناسب تأکید کرد: فناوری مثل موبایل هم کاردهای مثبت دارد و هم منفی و یا اعتباری شدن ماهیت پول که مقررات آن را عوض کرده نیز در کنار فرصت های خوبی که دارد تهدیدهایی نیز به همراه دارد به عنوان نمونه آمریکا ممکن است کاری کند که کل نظامات بانکی ما قفل شود و کاری از پیش نرود، بنابراین قوانین می تواند نقش بازدارندگی از جنس پدافند غیرعامل داشته باشد و قانونی محکم می تواند جلوی مشکلات بزرگ را بگیرد؛ شأنیت شورای نگهبان همین است که اجازه اجرای قوانینی را دهد که کشور را از سلطه دشمنان حفظ کند.

وی ادامه داد: شورای نگهبان نقش پدافند غیرعاملی دارد و می تواند مصون سازی داشته باشد و ما نیز در سازمان پدافند غیرعامل تلاش می کنیم به اندازه ای که کارکارشناسی برای تصویب قوانین لازم است مطالبی را آماده و به دوستان تقدیم کنیم.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید