آیت الله علوی گرگانی: اصلاح شدن مردم در گرو اصلاح خواص است/ نیروی انتظامی حافظ حدود الهی باشد

آیت الله علوی گرگانی: اصلاح شدن مردم در گرو اصلاح خواص است/ نیروی انتظامی حافظ حدود الهی باشد

حضرت آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم امشب در دیدار فرمانده نیروی انتظامی استان گیلان با اشاره به روایتی از رسول اکرم(ص) گفت: حضرت فرمودند که عامه مردم اصلاح نمی شوند مگر این که خواص اصلاح شوند و منظور از خواص علما و امرا هستند.

وی افزود: علما باید راه را به مردم نشان دهند که مسؤولیت بسیار مهمی است؛ اگر قدرت علمی و اجرایی کشوری در کنار هم باشند بسیار اثرگذار بوده و کارها به خوبی پیش می روند، از این رو باید در این راستا تلاش کرد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به ویژگی های منطقه شمال اظهار داشت: شمال منطقه ای سبز و خرم است، بشر هم نوعا به دنبال هوسرانی هستند و غالبا این حرکت ها را در مناطقی انجام می دهند که سبز و خرم باشد.

وی ادامه داد: امام صادق(ع) در روایتی می فرمایند «اگر مکه در مناطق سبز و خرم بود مرکز فساد می شد و حرمت خانه خدا از بین می رفت»، از این رو در این مناطق گناه بیشتر بوده و اداره کردن چنین مناطقی همانن شمال سخت تر از جاهای دیگر است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که هرچه رابطه بین روحانیت و نیروی انتظامی افزایش پیدا کند موفقیت ها بیشتر خواهد شد، ابراز داشت: اجر و مزد کار در فضاهایی همانند شمال بیشتر از جاهای دیگر است.

وی عنوان کرد: در روایت فرمودند که بر شرطی امت برتر هستید که امر به معروف و نهی از منکر کنید، نیروی انتظامی حافظ حدود الهی است و این حدود در همه عرصه ها باید حفظ شود، گاهی افرادی در جامعه به ساحت بزرگان جسارت می کنند که باید آن ها را با زبان خوش آگاه کرد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید