واکنش آیت الله نوری همدانی به اتفاقات اخیر در استان فارس/ نباید اجازه داد عده ای در کشور ساختار شکنی کنند

واکنش آیت الله نوری همدانی به اتفاقات اخیر در استان فارس/ نباید اجازه داد عده ای در کشور ساختار شکنی کنند

حضرت آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار جمعی از کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به آیاتی از سوره انسان بیان داشت: قرآن کریم 12 مرتبه بیان کرده انسان از نطفه آفریده شده است؛ از این رو تفکر انسان در زمینه خلقت ضروری است.

این مرجع تقلید ادامه داد: در کتاب خلقت آفرینش که به توصیه علامه طباطبایی(ره) در زمان تحصیل آن را مطالعه کردم آورده شده بود انسان های روی زمین به قدری کوچک بوده اند که اگر تمام آنها را در یک انگشتانه جمع آوری کنیم بازهم فضای خالی فراوانی در آن یافت می شود.

وی با بیان این که قرآن کریم چندین مرتبه اصل خلقت انسان را خاک دانسته است، گفت: غذاهای انسان از خاک آفریده شده اند و آن غذا نیز به نطفه تبدیل می شود بنابر این می توان اصل خلقت انسان را خاک دانست.

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: وظیفه ائمه معصوم(ع) انسان سازی است زیرا انسان پس از تولد بسیار ضعیف است به گونه ای که بچه های حیوان نیز از آن قوی تر هستند و فقط ائمه معصوم(ع) هستند که به صورت کامل خلق شده اند.

وی با بیان این که انسان برای کامل شدن باید به اصول مورد نظر انبیاء توجه کند، اظهار داشت: نخستین اصل مورد نظر انبیا و اولیای الهی علم است و به هر اندازه علم افزایش پیدا کند شایستگی نیز افزایش پیدا می کند؛ امام علی(ع) در نهج البلاغه بیان می کند قیمت هر انسانی به میزان علم و فرهنگ او است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم دومین اصل مورد نظر انبیا را عقل دانست و افزود: عقل غیر از علم است، بلکه عقل همان بصیرت است؛ انسان همان گونه که باید عالم باشد عاقل نیز باید باشد زیرا انسان به واسطه بصیرت قدرت تشخیص حق از باطل را به دست می آورد اما افراد عالم فراوانی مشاهده می شوند که دارای بصیرت نیستند و به لغزش های فراوانی دچار می شوند.

وی ادامه داد: میزان عقل و بصیرت انسان قابل شناسایی نیست بلکه با گذشت روزگار و امتحان، میزان بصیرت افراد مشخص می شود همانند طلحه و زبیر که در زمان پیامبر اکرم(ص) دارای احترام فراونی بوده اند اما با گذشت زمان میزان بصیرت آنها مشخص شد.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه سخنان خود به اتفاقات اخیر در استان فارس واکنش نشان داد و تصریح کرد: به بنده گفته شده در روزهای گذشته در کنار قبر کوروش در شیراز عده ای گرد هم آمده اند، دور قبر او طواف کردند و شعارهایی برای کوروش داده اند آن هم در کشوری که انقلاب کرده و برای کنار زدن رژیم شاهنشاهی خون های فراوانی داده است.

وی با انتقاد از غفلت های صورت گرفته، افزود: این مملکت، کشوری اسلامی است و نباید اجازه داد عده ای ساختار شکنی کنند؛ این انقلاب نشات گرفته از عاشورا و زمینه ساز ظهور است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه اضافه کرد: این انقلاب می خواهد انسان سازی کند بنابراین علم و عقل از اصول انقلاب نیز محسوب می شوند؛ ایمان نیز بسیار اهمیت دارد زیرا به واسطه ایمان است که این کشور توانست 8 سال در مقابل استکبار جهانی بایستد؛ این انقلاب می خواهد در مقابل مستکبران جهانی و ایادی منطقه ای شان انسان سازی کند تا مردم در مقابل آنها بیدار باشند و نقشه های آنها را نقش برآب کنند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید