سردار سلامی در راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان: آمریکا بدعهدی کند سانتریفیوژهای غیرفعال را فعال می‌کنیم/ به تعهداتشان عمل نکنند “برجام” را به موزه می‌فرستیم

سردار سلامی در راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان: آمریکا بدعهدی کند سانتریفیوژهای غیرفعال را فعال می‌کنیم/ به تعهداتشان عمل نکنند “برجام” را به موزه می‌فرستیم

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در جمع راهپیمایان یوم‌الله 13 آبان در تهران، گفت: تسخیر لانه جاسوسی و مدفون کردن سیاست‌های آمریکا در ایران، انقلاب دوم که بزرگ‌تر از انقلاب اول است، توسط امام(ره) نامگذاری شد.

وی افزود: تسخیر لانه جاسوسی فروپاشی و شکستن قدرت پوشالی یک ابرقدرت بی‌رقیب در تاریخ حیات بشری بود.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: آمریکا با تشکیل نیروی دلتا همه نیروها و حرف‌های خود را جمع کرد و به آنها آموزش داد و سرانجام یک مداخله نظامی را برای آزادی گروگان‌های جاسوس در قلب ایران طراحی کرد، اما هواپیماها و بالگردهای ویژه آنها با عکس‌العمل‌های شن‌زارها در آتش سوختند تا این آیه الهی قرآن به‌روی زمین تفسیر شود و آن فرموده امام(ره) که پس از تسخیر لانه جاسوسی فرمودند “آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند” یک بار در برابر چشم همه جهانیان به اثبات برسد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه ملت ایران 38 سال است یک رویارویی بزرگ را با آمریکا آغاز کرده، و توطئه‌های آمریکا در طول همه این سالها علیه ملت ایران یک واقعیت تلخ از هویت متناقض جهان این کشور است، تصریح کرد: آمریکا دم از دموکراسی می‌زند، اما تولد سیاسی تمامی گروه‌های تکفیری در آمریکاست. آمریکا از همه دیکتاتورهای دنیا با وجود ادعای دموکراسی حمایت کرده است.

وی با تأکید بر اینکه آمریکا دم از حقوق بشر و آزادی می‌زند، در حالی که تمام دستگاه‌های شکنجه‌ای که به همه نقاط عالم صادر شده توسط آمریکا ساخته می‌شود، اظهار داشت: سازمان سیا پرورش‌دهنده و آموزش‌دهنده همه سرویس‌های شکنجه‌گر عالم از جمله ساواک شاه در دوران طاغوت است.

سردار سلامی با اشاره به اینکه آمریکا دم از حقوق بشر می‌زند، اما تعداد زیادی از آزادی‌خواهان تحت سیطره حقوق بشری آمریکا می‌میرند، گفت: در  گوانتانامو و ابوغریب مردم را برهنه می‌کنند و سگ‌ها را به جان آنها می‌اندازند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در ادامه اظهار داشت: آمریکا ادعای صلح دارد، اما از سال 1945 به بعد آمریکا در 80 کشور دنیا یا کودتا به راه انداخته یا مداخله نظامی و جنگ کرده است؛ یک نمونه تاریخی آن در تاریخ ملت ایران، کودتای 28 مرداد 1332 است.

وی با تأکید بر اینکه زادگاه سیاسی همه تروریست‌های تکفیری آمریکاست، اظهار داشت: آمریکا دم از صلح می‌زند، اما سیستم‌های سلاح این کشور توسط ارتش عربستان سعودی، یک ملت به‌نام یمن را شبانه زیر آوارها دفن می‌کند. اینها بخشی از تصاویری است که از آمریکا به جهان مخابره می‌شود، اما انقلاب بزرگ ملت ایران به‌رهبری امام(ره) به‌عنوان یک حادثه تاریخی در انتهای قرن بیستم، توانست بزرگ‌ترین شکست سیاسی و راهبردی را به بزرگ‌ترین قدرت نظم اقتصادی جهان تحمیل کند.

سردار سلامی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران نظم ناعادلانه ساخته آمریکا را با چالش اساسی روبه‌رو ساخته است، تأکید کرد: انقلاب یک قاعده برای ادبیات سیاسی جهان ایجاد کرد و اثبات یک تفکر جدید بود و آن این بود که یک ملت می‌تواند در برابر فضایی نابرابر از حیث قدرت سیاسی و اقتصادی در برابر یک قدرت مسلط جهانی از ارتش‌ خود دفاع کند و او را وادار به شکست‌های تاریخی کند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در ادامه خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها و متحدان آنها احساس کردند که هندسه جدیدی از قدرت در جهان در حال شکل‌گیری است؛ یک ضلع این قدرت، ایران اسلامی بود که توسط امام و پس از آن با بیرق‌داری جانباز بزرگ انقلاب اسلامی و نائب به‌حق امام زمان(عج) رهبر حکیم و خردمند و شجاع امت اسلام، حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای است که قدرت‌نمایی می‌کند.

وی افزود: این ضلع بزرگ قدرت که همان ایران بزرگ بوده، در حال قد کشیدن و رشد یافتن است، در حال گسترش جبهه انقلاب به اقصی نقاط جهان و تنگ کردن فضای تنفسی آمریکا و متحدان آمریکاست، در حال گشایش جبهه‌های جدیدی علیه کفار و نظام سلطه است.

سردار سلامی با اشاره به اینکه آمریکا با پیدایش انقلاب اسلامی نقطه تقابل خود از شرق به شوروی سابق را به تمرکز بر مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران منتقل کرد، گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی یک رویارویی تاریخی و جنگ واقعی و یک جهاد از سوی مسلمانان در برابر توسعه‌طلبی‌های آمریکا شکل گرفت و این یک نبرد اساسی با آمریکا بود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: فرزندان این ملت و آن نسل فداکار که بزرگ‌ترین مقاومت جانانه در برابر بزرگ‌ترین فتنه تاریخ اسلام و ایران یعنی جنگ تحمیلی را آفرید، توانست در میدان جنگ 8ساله با تقدیم بیش از 200 هزار شهید، برای اولین بار در تاریخ مبارزه ملت‌ها علیه استکبار، این حقیقت درخشان را نشان دهد که امروز دیگر سرزمین‌های اسلامی میدان فتح و سلطه‌طلبی‌های آمریکا و هیچ  قدرت بیگانه‌ای نیست.

وی با ابراز اینکه ملت ایران در تاریخ به‌عنوان یک ملت پرآوازه، سرافراز، شکست‌ناپذیر و نفوذناپذیر تلقی شده و به‌تدریج در حال دستیابی به ارتفاعات قدرت جهانی است، اظهار داشت: این در حالی است که توطئه‌های آمریکا علیه ایران ادامه دارد.

سردار سلامی در ادامه تأکید کرد: همزمان ملت ایران مبارزات خود را توسعه داد و قدرت خود را افزایش داد. انقلاب اسلامی نفوذ کرد و جبهه وسیع‌تر شد. دشمن تهاجم فرهنگی را آغاز کرد و می‌خواست چادر را از سر دختران و زنان ایرانی جدا کند. آنها می‌خواستند جوانان مسلمان ما را از مسجد دور کنند، اما این آرزوی دشمن به گور رفت.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: آنها به فتنه داخلی روی آوردند و می‌خواستند با فتنه 88 عزت و کرامت و دستاورهای به دست آمده انقلاب بزرگ با یک فتنه داخلی تمام شود، اما حرکت معجزه‌آسا، عاشورایی، دل‌انگیز، تاریخ‌ساز، باشکوه و استثنایی ملت ایران در 9 دی‌ماه، تیر خلاصی بر قلب و ذهن دشمن بود. اینجا هم دشمن با شکست، صحنه سیاسی داخلی ملت ایران را ترک کرد. این واقعیت ملت بزرگ ایران است. تاریخ شاهد درخشش‌های بی‌شمار دیگری است.

وی در ادامه گفت: دشمن علاقه داشت تمام قوای خود را بر ملت ایران متمرکز کند و کشورمان را از نظر اقتصادی فلج کند، اعتماد ملت ایران را به انقلاب و نظام از بین ببرد، اما امروز ملاحظه می‌کنید که علی‌رغم ترور دانشمندان و محاصره‌های علمی دشمن، فرزندان این ملت توانستند ایران را آسمانی کنند، ماهواره‌ها به فضا رفتند و موشک‌ها قلب فضا را شکافتند، دشمن دچار رعب و وحشت شد و فرزندان این ملت توانستد به درون دنیای اتم نفوذ کنند و ایران هسته‌ای شد و نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها ساخته شد.

سردار سلامی با اشاره به شکست‌های اسرائیل در صحنه‌های نبرد با حزب‌الله لبنان، گفت: انقلاب امروز در یمن حضور الهام‌بخش خود را به ملت یمن و استقامت و مقاومت و ایستادگی در برابر رژیم سعودی که به‌نیابت از سیاست‌های منطقه‌ای آمریکا عمل می‌کند، اثبات کرده و این یعنی جغرافیای انقلاب ما تا شمال آفریقا پیش رفته است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی تا شرق مدیترانه پیش رفته و سازه‌های قدرت در برابر زیاده‌خواهی آمریکا و رژیم صهیونیستی شکل گرفته است، از طرف دیگر نیز آمریکایی‌ها در سوریه دچار ابهام در استراتژی‌های‌شان شده‌اند. سرگردان شده‌اند؛ هیچ راهی برای خروج آبرومندانه از این بحران ندارند و غلبه میدانی در سوریه با انقلاب اسلامی است.

به‌گفته جانشین فرمانده کل سپاه ابتکار عمل میدانی و سیاسی در یمن، بحرین، عراق و سوریه و لبنان با انقلاب اسلامی است و همه دیدند در دو روز گذشته چگونه کاندیدای مورد نظر حزب‌الله (میشل عون) و مورد نفرت آمریکا در لبنان رئیس‌جمهور شد و این تحمیل اراده انقلاب اسلامی بر آمریکاست که به‌نوعی فتح‌های آشکار و نشانه‌های نصرت الهی بر بلاد اسلامی است.

سردار سلامی با بیان اینکه آمریکا امروز با بحران‌های بزرگی روبه‌روست و دیگر «نامبر وان» جهان نیست، اظهار داشت: اراده سیاسی آمریکا دیگر نمی‌تواند تحولات سیاسی و نظامی را خصوصاً در غرب آسیا و جهان اسلام مدیریت کند. قدرت سیاسی آمریکا شدیداً تنزل کرده است. آمریکا در بعد قدرت اقتصادی با 70 میلیون انسان زیر خطر فقر روبه‌روست. کارتن‌خواب‌ها در این کشور بنا به گفته ترامپ کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری 70 میلیون انسان است.

«اینها نشان می‌دهد که دیگر ماشین نظامی آمریکا فاقد سوخت برای به حرکت در آوردن است، نشان‌دهنده آن است که شاخص قدرت در جهان در حال تغییر است».

وی اخلاق در آمریکا  را مورد توجه قرار داد و افزود: آمریکا دچار فروپاشی اخلاقی شده و نرخ طلاق امروز در این کشور از 50 درصد تجاوز کرده است. شرم دارم برخی از واقعیت‌های آمریکا را بیان کنم که چه وقایع اخلاقی در جامه آمریکا رخ داده و چگونه خانواده و مدرسه در حال فروپاشی است و کلیساها نقش خود را در تربیت جامعه آمریکا از دست داده‌اند. سخت است بگویم 40 و چند درصد کودکان در آمریکا از مادرانی متولد می‌شوند که هنوز ازدواج نکرده‌اند.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به آمادگی نیروهای مسلح در برابر هرگونه تجاوز احتمالی به کشور تصریح کرد: ما امروز دارای یک سیستم دفاعی و بازدارنده بزرگ و همچنین یک رهبری بزرگ هستیم. قدرت نظامی‌مان را براساس جنگ طولانی با قدرت‌های همتزار آمریکا شکل داده‌ایم و برای تعقیب آرمان‌های‌مان در جامعه اسلام و کشور ایران هیچ نقطه توقفی و خط قرمزی را نمی‌شناسیم.

سردار سلامی ادامه داد: امروز امنیت ایران و کشورهای اسلامی به هم گره خورده است. ما سرنشینان یک کشتی هستیم. امروز اگر در سوریه، لبنان و عراق و یمن برای پیروزی مسلمانان کمک نکنیم دشمنان، مسلمانان را از یکدیگر مجزا می‌کنند و یک فاجعه می‌آفرینند. ما باید از آوارگی مسلمانان جلوگیری کنیم و این به‌معنای دور کردن تهدید از ایران و از سرزمین‌های اسلامی است.

وی با بیان “مصمم هستیم در صحنه باشیم”، گفت: امروز رودخانه‌ها و نهرهایی از جوانان در حال پیوستن به جبهه مقاومت اسلامی شکل گرفته است. امروز تهدیدات آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها را در برابر ملت ایران بی‌اعتبار کرده‌ایم.

جانشین فرمانده کل سپاه با یادآوری موضوع دستگیری ملوانان آمریکایی در جزیره فارسی اظهار داشت: سال گذشته رویارویی تفنگداران سپاه با تفنگداران بزرگ‌ترین قدرت دریایی جهان، یعنی آمریکا را دیدید که چگونه پاسداران درخشیدند و این مشت نمونه خروار بود. این اتفاق مقیاس کوچکی برای نشان دادن آن تفکر راهبردی نظامی ما علیه آمریکا بود و این جریان ادامه خواهد داشت.

وی خطاب به مقامات آمریکایی گفت: ما سخنی جدی با آمریکایی‌ها داریم. آنها می‌دانند انتخاب گزینه نظامی چیزی جز یک آرزوی باطل‌شده، چیزی جز هوس ناممکن دفن‌شده، چیزی جز واقعیتی که حتی دیگر آمریکایی‌ها هم به آن اعتقاد ندارند، نیست و در این زمینه ما نگران نیستیم. در هر کجا می‌توانیم حوزه‌های متعلق به دشمنان بزرگ را با هر درجه و شدتی از تهاجم تخریب کنیم و این قدرت ویرانگر نظامی انقلاب ما و واقعیتی روی زمین،‌ آسمان، دریا و زیر زمین است و همه این را می‌دانند؛  این مسئله واقعیتی توقف‌ناپذیر است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران به برجام اشاره کرد و اظهار داشت: برجام معیار و محکی برای نشان دادن شخصیت آمریکا در معاهدات بین‌المللی است و به آمریکایی‌ها تأکید می‌کنیم که تعهدات خود را بی‌‌کم و کاست اجرا کنید. اینجا ایران، سرزمین مردمانی است که اراده کردند در پرتو اسلام و انقلاب باشکوه‌شان به هیچ قدرت بیگانه‌ای باج ندهند.

سردار سلامی بر همین اساس خاطرنشان کرد: ملت ایران، ملت بافرهنگ، باشعور و با شخصیت متعالی است و ملتی سربلند که به تعهدات خود پایبند است، اما این تعهدات یک‌سویه نیست، صبر ملت ایران هم بی‌انتها نیست. ما انتظار داریم مقامات آمریکایی لنز و عینک دوران جنگ سرد را کنار بگذارند و با عینکی جدید واقعیت‌های امروز ایران و جهان را ببینند.

وی تصریح کرد: آنها در طول  38 سال حرف و عمل ملت ایران را دیدند که یکی است، دیدند ملت ایران واقعیت را اول عمل می‌کند بعد حرف می‌زند. این ملت، ملت عمل است. آمریکایی‌ها آزموده را دیگر نیازمایند و عاقلانه فکر کنند. ما حقوق‌مان را تا آخرین لحظه‌ها تعقیب می‌کنیم. دشمنان‌مان را تا هر نقطه‌ای از جهان برای احقاق حقوق مشروع‌مان تعقیب می‌کنیم.

سردار سلامی اضافه کرد: آمریکایی‌ها باید بدانند اگر به تعهدات خود در برجام عمل نکنند ما برجام را به موزه خواهیم فرستاد. این نکته را بدانند اگر به تعهدات‌شان کامل عمل نکنند به نقطه اول باز خواهیم گشت و سانتریفیوژ‌های غیرفعال مجدداً فعال خواهند شد، بدانند تنها در آن نقطه اول توقف در موضوع فعالیت هسته‌ای نخواهیم بود و  ما پیش خواهیم رفت.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران فقط در مقابل آمریکا متعهد نیست، اظهار داشت: من به مقامات آمریکایی به‌عنوان خادم کوچکی از ملت بزرگ ایران اعلام می‌کنم که دولت ایران فقط در برابر 1+5 در برجام متعهد نیست؛ او در برابر ملت ایران هم متعهد است. تعهد او به ملت ایران یک تعهد ذاتی و ماندگار، عمیق و مستحکم و ریشه‌دار است. او به ملت ایران تعهد داده که اگر شما (آمریکایی‌ها) به تعهدات عمل نکنید برجام را از اعتبار ساقط خواهد کرد و دوباره چرخه جریان هسته‌ای به‌طور کامل در کشور فعال خواهد شد.

سردار سلامی در بخش پایانی سخنانش به موضوع توان موشکی ایران اشاره و خاطرنشان کرد: به آمریکایی‌ها سفارش می‌کنم از موشک و مهار قدرت بازدارنده ایران سخنی نگویند. اراده ملت ایران به‌گونه‌ای است که دشمنان وقتی بر نقطه‌ای متمرکز می‌شوند، می‌فهمیم که آن نقطه، نقطه واقعی و حقیقی ماست و آن را باید تقویت کرد و این درس عبرت به  آمریکایی‌هاست، با این حال ما مصمم هستیم تا مرز احقاق حقوق حقه خود و تا از بین بردن ادبیات تهدید در ذهن و دل دشمنان، مسیر جهاد را که مسیر سعادت همه امت اسلامی است ترک نکنیم. ما هرگز میدان جهاد و دفاع از شرف و کرامت ملت ایران و ملت‌های مسلمان عالم را ترک نخواهیم کرد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید