آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نمازجمعه تهران آقایان برای قطع یارانه‌ها ده‌ها جلسه می‌گذارند اما درباره حقوق‌های نجومی دست روی دست گذاشته‌اند/ الآن وقت مقابله به مثل با آمریکاست

آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نمازجمعه تهران آقایان برای قطع یارانه‌ها ده‌ها جلسه می‌گذارند اما درباره حقوق‌های نجومی دست روی دست گذاشته‌اند/ الآن وقت مقابله به مثل با آمریکاست

آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی خطیب موقت این هفته نمازجمعه تهران ضمن تسلیت به‌مناسبت رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا(ع) گفت: حلول ماه ربیع‌الاول ماه ولادت پیامبر اکرم(ص)، ولادت امام صادق(ع) و ماه هجرت پیامبر از مکه به مدینه را به نمازگزاران و مردم ایران تبریک می‌گویم.

وی با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی و با اشاره به راهپیمایی زائران اربعین حسینی(ع) ادامه داد: عظمت این راهپیمایی فراموش نشدنی است و نفوذ ایمان به عشق و به اهل‌بیت(ع) را مردم در این راهپیمایی به نمایش گذاشتند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: متأسفانه داعش جنایتکار در حله مرتکب جنایت شد که به بازماندگان آن جنایت تسلیت می‌گویم و برای آنها اجر عظیم از درگاه خداوند و برای شهدا علو درجات را از خداوند مسئلت می‌کنم.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی افزود: جنایت آل‌سعود در منا نباید فراموش شود و در هر مناسبتی و در خطبه‌های نمازجمعه باید این نالایقی آل‌سعود در حج منعکس شود و حکام آل‌سعود باید منتظر عذاب الهی باشند.

وی با اشاره به سانحه برخورد دو قطار در سمنان نیز گفت: این حادثه دلخراش بود که بنده این سانحه را به همه مردم ایران و مردم استان آذربایجان‌شرقی تسلیت عرض می‌کنم.

امام‌جمعه موقت تهران تصریح کرد: مسافران و شاهدان عینی در حادثه برخورد دو قطار در سمنان می‌گویند این اتفاق ساعت 7:30 صبح اتفاق افتاد و ساعت 10:30 بالگردها و آمبولانس‌ها به محل سانحه رسیدند که هیچ امکاناتی به‌همراه نداشتند و مردم ساعت‌ها در سرمای استخوان‌سوز بیابان سرگردان بودند و عده‌ای در داخل آتش در حال سوختن بودند و هیچ کمکی نبوده است.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی با اشاره به استعفای مدیرعامل راه‌آهن پس از سانحه برخورد قطار در سمنان، اظهار کرد: واقعاً جای تعجب دارد؛ اگر این مدیر مقصر بوده باید عزل و محاکمه می‌شده است، اگر مقصر نبوده، چرا به‌تقلید از بیگانگان استعفا داده است؟

وی با اشاره به اظهارات وزیر راه و شهرسازی درباره اینکه کشته‌شدگان در سانحه برخورد دو قطار بیمه بوده‌اند و از این بابت جای نگرانی نیست، گفت: این هم سخن عجیبی است.

خطیب موقت نمازجمعه تهران تصریح کرد: شنیده شده برای پذیرایی از مسافران قطارها قراردادی 12 میلیون یورویی با شرکتی هلندی منعقد شده، آیا وقت آن نرسیده به‌جای قرارداد بستن با شرکت‌های خارجی از شرکت‌های داخلی در این موارد استفاده شود؟

آیت‌الله موحدی‌کرمانی با بیان اینکه گویا حقوق‌های نجومی کاملاً به فراموشی سپرده شده، گفت: اگر موضوع پیگیری شده، چرا اطلاع‌رسانی نشده؟ گویا مقام معظم رهبری باید مبحثی را مطرح کنند و کسانی که مدعی پیروی از رهبری هستند به آن توجه کنند و در آخر آن را پیگیری نکنند.

وی تصریح کرد: نتیجه رسیدگی به حقوق‌های نجومی برای مردم روشن نشد و سؤالات همچنان در ذهن مردم باقی مانده است.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: متأسفانه وقتی از حقوق‌های نجومی بحث می‌شود بعضی‌ها می‌گویند “اینها قانونی گرفته‌اند”، آقایان حرمت قانون را حفظ کنید و مردم را به قانون بدبین نکنید، کجای این موضوع قانونی بوده است؟

آیت‌الله موحدی‌کرمانی افزود: اگر قانونی بوده، چرا عده‌ای این پول‌ها را برمی‌گردانند و شما قبول می‌کنید؟ چرا عذرخواهی می‌کنید؟ مگر عمل به قانون عذرخواهی دارد؟

وی ادامه داد: برای قطع یارانه 45هزار تومانی ده‌ها جلسه و کمیسیون برگزار کرده‌اید، اما در حقوق‌های نجومی دست بر روی دست می‌گذارید، شاید فکر می‌کنید 40 هزار تومان زیاد است، اما 50 میلیون کم است، آقایان قدری روی کارهای‌تان دقت کنید.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به طرح تصویب تمدید تحریم‌های ایران از سوی مجلس نمایندگان و سنای آمریکا (داماتو) گفت: از آمریکا جز دشمنی انتظاری نمی‌رود و اینک وقت مقابله است.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی با اعلام “از اقدامات اخیر آمریکا بیزار هستیم”، گفت: اگر آنها به‌سمت پاره کردن برجام می‌روند همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند، ما قبل از آنها برجام را آتش می‌زنیم.

وی با بیان اینکه تا چه‌زمانی قرار است رهبر معظم انقلاب هشدار دهند و مسئولان بیدار نشوند، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بارها اعلام کردند که در مذاکرات و پس از آن به آمریکا بدبین هستند و اخیراً نیز فرمودند اگر دشمن خرش از پل بگذرد برمی‌گردد و به ریش ما می‌خندد.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: باید با کسی مذاکره کرد که قابل اعتماد باشد؛ آمریکایی‌ها می‌گویند تمدید داماتو تحریم جدید نیست، اما هرچه باشد ما می‌گوییم که خباثت و سقوط از انسانیت و شرافت است و مسئولان درباره این موضوع باید بیدار شوند و دل به آمریکا نبندند.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی گفت: باید از نیروی دریایی که برقراری امنیت در دریاها را بر عهده دارد، تقدیر کنیم.

وی ادامه داد: نیروهای مردمی و ارتش عراق و سوریه اخیراً مراکز مختلفی را که در تصرف داعش بود پس گرفتند که جای خوشحالی دارد.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با اشاره به هفته بسیج نیز گفت: این نعمت الهی را به مردم ایران تبریک می‌گویم و بسیج سرمایه بزرگ برای انقلاب است.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی درگذشت فیدل کاسترو رهبر فقید کوبا را تسلیت گفت.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید