فوائد مکمل سیر

فوائد مکمل سیر

مترجم: رزیتا ملکی‌زاده

سیر تحت عنوان یک ماده‌ی غذایی، و همچنین یک گیاه دارویی طبقه‌بندی می‌شود. مشخص شده است که سیر طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها را درمان می‌سازد. در طول جنگ جهانی اول و دوم، به منظور جلوگیری از قانقاریا به سربازان سیر داده می‌شد. هرچند می‌توانید این گیاه تازه را در پخت و پز مورد استفاده قرار دهید، با این وجود گزینه‌ی استفاده از مکمل‌های سیر نیز وجود دارد. این مقاله اطلاعاتی را در خصوص فوائد این مکمل‌ها در اختیارتان قرار می‌دهد.
از سالهای قدیم، سیر (با نام علمی: آلیوم ساتیوم (Allium sativum)) نه تنها به منظور اهداف آشپزی مورد استفاده قرار می‌گرفت، بلکه مصارف دارویی نیز داشت. مصریان و یونانیان باستان این گیاه را به منظور درمان بسیاری از مشکلات مرتبط با سلامت استفاده می‌کردند. سیر حاوی عصاره‌های خاصی است که به مبارزه با عوامل بیماری‌زا کمک می‌کنند. مصرف یک حبه از این گیاه به طور روزانه به طرق بسیار به فرد کمک می‌کند. له کردن آن، ماده‌ای شیمایی بنام «آلیسین» تولید می‌کند. آلیسین اکثر مشکلات مرتبط با سلامت را درمان ساخته و همچنین مسئول بوی معروف آن نیز می‌باشد. مکمل‌های غذایی عمومی از این گیاه به صورت بدون بو با عمل آوردن آن تهیه می‌شوند، با این حال این فرایند ممکن است تأثیر پذیری خواص درمانی آن را کاهش دهد. عاقلانه است که به دنبال قرص‌های پوشش‌دار آن باشید، به این دلیل که خواص درمانی آن را حفظ کرده و از بوی آن با شکسته و تجزیه شدن در دستگاه گوارش روده‌ای به جای معده جلوگیری می‌کنند.
فوائد مکمل‌های سیر
با وجود آنکه این گیاه اغلب به عنوان داروی شگفتی ساز شناخته شده، و دارای فوائد گوناگونی در سلامت است، افراد زیادی تمایلی به مصرف آن ندارند، به این دلیل که بوی قوی و تندی داشته که اغلب منجر به بد بو شدن دهان می‌گردد. از اینرو، مکمل‌های آن تولید شده‌اند، به این دلیل که بدون بو بوده و همان فوائد را به بدن می‌رسانند. این فوائد عبارتند از:
• این مکمل سطح کلسترول خون را کاهش داده و از لخته شدن مضر خون جلوگیری می‌کند،‌ که به نوبه‌ی خود موجب حفظ سلامتی قلب می‌شود.
• مکمل سیر جهت درمان و کنترل آکنه مفید می‌باشد. همچنین آنتی بیوتیک خوبی بوده، در نتیجه رشد باکتری‌ها و یا هر گونه عفونت ناشی از باکتری را کاهش می‌دهد.
• این مکمل به تنظیم سطح قند خون در افراد دیابتی با افزایش ترشح انسولین در بدن کمک می‌کند.
• مکمل‌های سیر همچنین برای افزایش تولید سلول‌های سفید خون مفید بوده، که در نتیجه‌ی آن سیستم ایمنی بدن تقویت می‌شود.
• ثابت شده است که این مکمل در جلوگیری از رشد هر نوع تومور در بدن مفید می‌باشد. وجود سولفید در آن، جهت کاهش فشار خون بالا مفید است.
• نیتریک اکساید سنتاز موجود در این مکمل‌ها شناخته شده است که ضعف جنسی را درمان می‌سازد.
• این اعتقاد وجود دارد که اس آلیل سیستین (sallylcysteine) (یک ترکیب سولفور) موجود در این مکمل، جهت بهبود حافظه و همچنین کاهش خطر انحطاط لوب پیشانی مغز ما مفید می‌باشد.
• استفاده از این مکمل برای کاهش وزن نیز یک مرسوم می‌باشد. هرچند موجب نمی‌گردد تمام چربی‌های بدن از بین بروند، اما سرعت تولید چربی بدن را با شکستن لیپیدها آهسته می‌سازد.
• این مکمل سرماخوردگی ناشی از آلرژی‌ها را درمان می‌سازد، به این دلیل که سرشار از ویتامین C است.
چندین نوع مکمل از این گیاه در بازار موجود بوده و مردم اغلب سردرگم شده و نمی‌دانند که کدام یک برای آنها بهتر می‌باشد. حتماً این مکمل‌ها را مورد بررسی قرار دهید تا دریابید که کدام یک برای شما مفید می‌باشند. همچنین پیش از شروع به مصرف چنین مکمل‌هایی با پزشک خود مشورت نمایید.
سلب مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفاً جنبه‌ی آموزشی داشته و نبایستی به منظور جایگزین توصیه‌های پزشک متخصص در نظر گرفته شود.

منبع:راسخون

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید