آیت‌الله علم‌الهدی : تغییر پایتخت رژیم غاصب فلسطین، چاه هلاکت صهیونیست‌ها و استکبار است/ امید داشتن به آمریکا، خیانت به پیغمبر است

آیت‌الله علم‌الهدی : تغییر پایتخت رژیم غاصب فلسطین، چاه هلاکت صهیونیست‌ها و استکبار است/ امید داشتن به آمریکا، خیانت به پیغمبر است

آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته، 17 آذرماه در حرم امام رضا (علیه‌السلام)، با اشاره به ویژگی‌های پیامبر در برابر امت خود، اظهار کرد: ذات مقدس پروردگار در قرآن کریم در سوره مبارکه احزاب، در مقام توصیف پیغمبر و جامه ایشان، با همه عظمت‌هایی که رسول‌الله در ویژگی‌های شخصی‌اش داشت و با همه آثار انسانیتی که نبی مکرم در امت اسلام در بین جوامع به وجود آورد که این امت، امت وسط شد، در بیان همه این خصوصیات، برجسته‌ترین آن‌ها را که خدا بیان می‌کند، «اَشِدّآءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَمآءُ بَینَهُم» است.

ایشان ادامه داد: در بین تمام خصوصیات پیغمبر، از همه برجسته‌تر، خصوصیت تربیتی و پرورش رسول‌الله است و در مقام تبیین نتیجه تربیت و پرورش پیغمبر اکرم، خصوصیتی را خدا برای جامعه تربیت‌شده پیغمبر بیان می‌کند «اَشِدّآءُ عَلَى الکُفّارِ …»، اشداء به معنای سخت، یا سرسخت یا سختگیر است،به هر سه معنا آمده اما مصداق قطعی این کلمه، مقاوم هست، یعنی در مقابل کفار، مقاوم هستند، مقاومت در مقابل کفار، برجسته‌ترین ویژگی امت اسلام و برجسته‌ترین ویژگی تربیت پیغمبر در این آیه مشخص‌شده است.

ضامن اجرایی حاکمیت دین بر جامعه، مقاومت در برابر کفر است

مردم اگر واقعاً بایستند و مقاومت کنند، مقاومت در برابر کفار، ضامن اجرای همه تعالی‌ها، پیشرفت‌ها و رشدها در عرصه عبودیت، همه حاکمیت‌های دین در عرصه اجتماع، ضامن اجرایش یک حقیقت است و آن مقاومت در مقابل کفار و دشمن است. «تکبیر»

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: نتیجه مقاومت مردم ما و دین‌مداران ما در برابر کفار و استکبار جهانی، این است که شما طی یک ماه، سه پیروزی بزرگ حساب‌نشده غیرقابل‌پیش‌بینی در عرصه عزت و عظمت مسلمین و نیروهای مقاومت دیدید، از 13 آبان تا 13 آذر؛ در 13 آبان، توطئه شیطانی عربستان سعودی درباره نخست‌وزیر لبنان شکل گرفت، توطئه‌ای که قدرت‌های جهانی دنبالش بودند، آمریکا تأیید می‌کرد بر این‌که بیایند با این وضعیتی که بر سر نخست‌وزیر لبنان آوردند که دست‌نشانده و مزدور خودشان است، اختلاف شدید بین شیعه و سنی در کانون مقاومت و منطقه یعنی لبنان به وجود بیاورند و این کانون قدرت مقاومت را برهم بزنند.

به دنبال ایجاد درگیری و اختلاف در لبنان بودند

ایشان به طرح آمریکا و عربستان سعودی برای ایجاد اختلافات مذهبی و درگیری در کانون مقاومت در منطقه اشاره و با این شیطنت این را ببرند، مجبورش کنند استعفا دهد تحت عنوان دخالت ایران و جریان حزب‌الله که کاملاً پایه‌ریزی همه فتنه‌ها، درگیری‌ها و اختلاف‌ها در لبنان شود و به این افتضاح دچار شوند که بخواهند جمعش کنند، نتوانند و آخرش هم آمریکایی‌ها بیایند روباه مزدور خودشان فرانسه را بفرستند، بیاید وسط و قضیه را جمع کند، این نصرت و پیروزی اولی که نصیب ما در این یک ماه شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: توطئه نقش بر آب شد، دشمن شناخته شد، قصه به قیمت یک وحدت عظیم اسلامی در کشور پیشرفته دوست لبنان درآمد، نفوذ ایران و مقاومت در منطقه قوی‌تر از روز اول در مقابل توطئه شیطانی دشمن قرار گرفت. «تکبیر»

پایان داعش و خنثی شدن فتنه داخلی در یمن

ایشان به بیان دیگر پیروزی‌های واقع‌شده در این ماه پرداخت و افزود: در 30 آبان، بزرگ‌ترین حرکت عظیم پیروزی‌آفرین و نصرت بخش الهی که غلبه اولیاء خدا و در رأسشان، یک سرباز مجاهد ولی‌الله فداکار و ایثارگر، سردار سلیمانی بر کفر جهانی و بر تکفیری و جریان داعش بود، در 30 آبان به وجود آمد و در 30 آبان شاهد این پیروزی عظیم بودیم که دامن‌گیر جریان مقاومت در این کشور و این پیروزی به نام سردار غیور این سرزمین تحت عنوان رهبری این امام امت و رهبر امت واقع شد و نام و نشان گرفت و در 30 آبان، قدرت ایران به‌عنوان قدرت ضد تروریست در دنیا به ثبت رسید.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: در دهم آذر، سعودی ناپاک به مزدوری آمریکا دست به توطئه جدیدی زد و آن جنگ داخلی یمن بود بین نیروهای انصار الله و نیروهای مزدور خود، جنگ داخلی به وجود آورد که به فاصله دو تا سه روز، این جنگ به پیروزی عزیزان انصار الله تمام شد و مزدور نابکار سعودی، علی عبدالله صالح بعد از یک‌عمر جنایت، به سزای نابکاری خودش رسید، کشته شد و هلاک گردید و این پیروزی سومی بود که برای ما به وجود آمد، این‌ها در فاصله 13 آبان تا 13 آذر که روز کشته شدن علی عبدالله صالح بود.

ایشان خاطرنشان کرد: برادران و خواهران، همه در حال ادای فریضه الهی هستید، یکایک این پیروزی‌ها را بررسی کنید، وقتی درست بررسی کنید، تکیه‌گاه اصلی، اقتدار، نیرو، فکر و برنامه‌ریزی ما نبود، تکیه‌گاه اصلی، سر انگشت آن عزیز پس پرده‌نشین بود که این‌ها همه را برای ما به وجود آورد، همه با آن به وجود آمد، کدامش با طرح و برنامه و مقدمه‌چینی ما بود؟ ما فقط مقاومت کردیم، ما فقط «اَشِدّآءُ عَلَى الکُفّار» بودیم، مزد ما این بود که در فاصله یک ماه، این پیروزی‌های عظیم با سر انگشت حجت خدای پس پرده‌نشین نصیب ما شد.

تغییر پایتخت رژیم غاصب فلسطین، چاه هلاکت صهیونیست‌هاست

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر این‌که این نظام و کشور به دست جریان غیبی حجت خدا اداره می‌شود، گفت: عزیزان، معتقد شویم پشت این انقلاب، قدرت دیگری است، این حوادث، عوارض و ایستادگی‌هایی که ما داریم در راستای یک جریان غیبی آسمانی است که به همین زودی در دنیا ظاهر می‌شود و خودش در پشت پرده دارد همه این قضایا را رقم می‌زند، این را معتقد شوید و باور کنیم که آقا و صاحب داریم، بی‌کس‌وکار در چنگال یک دنیا دشمن گرفتار نیستیم؛ بدانید، این انقلاب، اصول این انقلاب و رهبری این انقلاب، مورد تأیید و توجه خاص آن عزیز پس پرده‌نشین ما هست، او این مسیر را پیش روی ما گذاشته و مدیریت می‌کند.

ایشان با بیان این‌که تغییر پایتخت رژیم غاصب فلسطین، چاه هلاکت صهیونیست است، افزود: اگر در گوشه‌ای، کوچک‌ترین تردیدی وجود دارد، دیگر در برابر این شواهد، چه حجتی می‌خواهد که در فاصله یک ماه این پیروزی نصیب ما شود و پیروزی چهارم هم در راه است؛ این حرکت نابکارانه‌ای که رئیس‌جمهور ملعون آمریکا راه انداخته که قدس، قبله اول مسلمانان را به‌عنوان پایتخت رژیم غاصب فلسطین بشناسد و یک دولت اشغالگر غاصب را به‌عنوان پایگاه قدرت او، قبله اول مسلمین قرار بدهد، در حقیقت یک چاه و چاله هلاک آوری است که صهیونیست و استکبار جهانی برای خودشان ساخته‌وپرداخته‌اند.

دنباله‌روی و امید داشتن به آمریکا، خیانت به پیغمبر است

آیت‌الله علم‌الهدی، اقدام دولت آمریکا در به رسمیت شناختن پایتخت جدید رژیم جعلی اسرائیل را روشن‌کننده ماهیت عهدشکن و دشمنی آمریکا نسبت به اسلام و مسلمانان دانست و اظهار کرد: ما هرچقدر می‌خواستیم مظالم، جنایات و دشمنی آمریکا با اسلام و پیغمبر در دنیای اسلام و در بین مسلمانان جهان به ثبت برسانیم، امکان نداشت جز با این عملی که خود آمریکا انجام داد؛ یعنی همه دنیا فهمید آمریکا در رأس دشمنان پیغمبر است، برادران و خواهران، عزیزان مسؤول ما، قدرتی که ثابت کرد در دنیا در رأس همه عداوت‌ها و دشمنی با پیغمبر است و قبله اول مسلمین را در اشغال یک‌مشت یهودی ناپاک نجس العین به‌عنوان پایتخت می‌شناسد، دیگر به این‌ها چشم داشتن، دنبال این‌ها رفتن و به این‌ها امید داشتن، واقعاً خیانت به پیغمبر است. «تکبیر»

ایشان خاطرنشان کرد: شما بعد از این‌که دیدید آمریکا طی 4 دهه یعنی 40 سال مذاکرات اعراب و اسرائیل، 40 سال است آمریکا، عرب‌های بدبخت را به میدان مذاکره با اسرائیل آورده و از روز اولی که این مذاکرات شروع شد، بنا شد این مذاکرات با پذیرش این اصل باشد که قدس به قداست خودش باقی بماند و قدس پایتخت رژیم اشغالگر نشود، 40 سال نشستند مذاکره کردند با این شرط، آمریکا و صهیونیست‌ها همان اول به تمام مذاکرات 40 ساله فاتحه خواندند و این کار را کردند، نمی‌دانم بعضی‌ها در این مملکت چه چشمی به آمریکا دوختند.

عهدشکنی آمریکا در مقابل تعهد 40 ساله!

امام‌جمعه مشهد مقدس به عهدشکنی آمریکایی‌ها در مقابل توافق 40 ساله خود اشاره و بیان کرد: آمریکایی که مذاکره‌اش این است، 40 سال مذاکره کرده به شرطی که قدس به قداست خودش باقی بماند و پایتخت اسرائیل نشود، این‌ها بعد از 40 سال مذاکره این‌گونه خیانت کردند و زیر پا گذاشتند، شما چه چشمی به این‌ها دارید؟ اروپا با آمریکا فرق داد؟ آیا فرانسه و انگلیس با این آمریکا تفاوت دارند؟ اگر می‌خواهید مردم دنیا بفهمند ما عهدشکن نیستیم، همه ملت دنیا فهمیدند آمریکا عهدشکن و قدار است، ما پای چه ایستادیم و هنوز به این‌ها چشم داریم، مذاکره می‌کنیم و در جلساتشان شرکت می‌کنیم؟ چه توجیه سیاسی و دیپلماسی برای مردم ما دارد که هنوز با این‌ها مذاکره ادامه می‌دهید؟

دست‌وپا زدن استکبار ناشی از عجز و ضعف آنان است

ایشان ادامه داد: داخلی‌اش جنایت و خیانت عظیم به شخص پیغمبر اکرم و همه مسلمانان جهان؛ در دو روز قبل، مقام معظم رهبری اعلامیه مسرت بخشی در رهنمودهای حکیمانه‌شان صادر کردند و آن این‌که سقوط اسرائیل که گفتیم تا 25 سال دیگر هم نخواهد ماند، خیلی زودتر شد و به‌زودی فلسطین آزاد می‌شود چون این عملی که این‌ها انجام دادند که قدس را به‌عنوان پایتخت اسرائیل اعلام کردند، در حقیقت ضعف و عجز دشمن است، دشمن در برابر همه جریانات یک‌ماهه که بیان شد، از روی ضعف و عجز دست به این کار زده و مقابل همه مسلمانان دنیا ایستاده.

ترامپ مگر نمی‌داند وقتی این حرف را می‌زند، جهان دو میلیاردی مسلمانان با او بد می‌شوند و مقابل می‌ایستند؟ آدم بیاید نفرت خودش را در دل دو میلیارد انسان مسلمان با یک حرکت ایجاد کند، معلوم می‌شود کارد به استخوانش رسیده، عاجز و ناتوان شده که با دو میلیارد مسلمان در افتاده است و قبله اول مسلمانان را به‌عنوان پایتخت فلسطین اشغالی و اسرائیل اعلام کرده است.

منبع : سایت ایت الله علم الهدی

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید