عشق را شعله ور کنید

عشق را شعله ور کنید

راهکارهای افزایش علاقه در زندگی مشترک
همواره یکی از مقوله های اساسی در روابط زناشویی که توجه روانشناسان و مشاوران خانواده را به خود معطوف داشته است، این بوده که چگونه و از طریق چه روش هایی می توان زن و شوهر را به یکدیگر نزدیک تر کرد؟ با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و مشغله های کاری و ذهنی فراوان، شاهد این هستیم که کانون خانواده ها نسبت به روزهای آغازین زندگی مشترک به نوعی رو به سستی و تزلزل می رود و حفظ بنیاد خانواده توانایی و قابلیت هایی را می طلبد که اگر زوج ها، به ویژه خانم ها، از آن غافل باشند، شاهد کم رنگ شدن روابط زناشویی بین آنان خواهیم بود. در این مقوله سعی داریم شما خوانندگان گرامی (خانم ها) را با روش هایی آشنا کنیم تا با بکارگیری آنها در زندگی زناشویی خویش به دستاوردهای خوشایندی برسید. بدون هیچ تردیدی شش راه کار طلایی روانشناسی وجود دارد که تاثیر بسیار زیادی در افزایش عشق و علاقه شما خواهد گذاشت؛ چرا که تمام این راهکارها، بارها و بارها در مورد زوج های گوناگون مورد بررسی و پژوهش قرار گرفته و نتایج همه این آزمایش ها مثبت و قابل قبول بوده است. اما نکته ای که باید به آن اشاره کنیم این است که شما خانم ها، باید خودتان نسبت به این مقوله ها آگاهی و بینش کامل داشته باشید، آنگاه از شوهران خود بخواهید تا تک تک آنها را در زندگی به کار گیرند؛ چرا که بدون آگاهی از این راهکارها، یقیناً نخواهید توانست شوهرتان را مجبور به انجام کاری کنید که از نتیجه وعاقبت آن اطلاعی ندارید. پس بسیار دقت کنید.

راهکار اول:

به شوهرتان توصیه کنید در مورد کار و شغل خود اندکی بیشتر تحقیق و بررسی کند، با این کار، کمبودهای خود را بیشتر می شناسید و می توانید کاستی های خود را برطرف کنید. او می تواند با کمک، تشویش و ترغیب های شما به تمام اسرار، رمزها و داشته های خود آگاهی یابد. یقیناً این رویکرد کمک شایانی به او در جهت شناخت خویش خواهد کرد.

توضیح:

بسیاری از خانم ها به کار و شغل شوهرشان اهمیت چندانی نمی دهند و برای آن ارزش و احترام قائل نیستند؛ بنابراین به طور طبیعی ارزش آن را نیز نمی دانند.

راهکار دوم:

هدفی برای خود انتخاب کنید و برای رسیدن به آن تمام تلاش و کوشش خود را به کار گیرید و راه های رسیدن به آن را به طور دقیق شناسایی کنید.

توضیح:

خانم ها باید توجه داشته باشند فردی که خواستار پیشرفت و موفقیت در کار خویش است، بایدهمیشه هدف ومقصود نهایی خود را بداند. شما اگر نمی خواهید شوهرتان دچار شکست و ناامیدی شود، باید بدانید که او چه می خواهد، چگونه زندگی می کند، شما از زندگی چه می خواهید واو را در رسیدن به هدفش کمک کنید.

راهکار سوم:

سعی کنید مرتب جملات و عباراتی را به کار برید که به شما انرژی مثبت می دهند و آنگاه آنها را به شوهرتان انتقال دهید. شاید به نظر شما این روش تمسخر آمیز باشد، ولی مطمئن باشید شور و اشتیاق فراوانی را در شما و همسرتان ایجاد خواهد کرد.

توضیح:

خانم ها باید به این نکته توجه کنند که وظیفه آنها این است که شوهرشان را با شادابی و نشاط خاصی از منزل به محل کار بفرستند. پس سعی کنید همیشه خودتان پر انرژی و با نشاط باشید تا بتوانید آن را به شوهرتان منتقل سازید.

راهکار چهارم:

آموزش های کافی و لازم را جهت کمک کردن به دیگران بیاموزید. سعی کنید به خودتان آموزش بدهید تا از این طریق انتقال داشته های خود به دیگران برای تان راحت تر باشد. یادتان باشد که آگاهی دادن به دیگران، نشاط و شادمانی را در شما تقویت می کند و باعث خواهد شد با نیروی کافی به دیگران خدمت کنید. این موضوع در مورد شوهرتان نیز کاملا صدق می کند.

توضیح:

خانم ها باید به این نکته توجه کنند که هرگز شوهرشان را به این دلیل که به دیگران خدمت کرده و یا آگاهی آنان را بالا برده است، مورد سرزنش قرار ندهند، چرا که با این کار خود، احترام و ارزش او را زیر سوال خواهند برد.

راهکار پنجم:

همیشه سعی کنید در زندگی خود با افرادی رفت و آمد داشته باشید که دوست داشتنی، مهربان، با نشاط، پرانرژی، شاداب و سرزنده باشند. شوهر شما با دیدن دوستانی آگاه، مستعد، اندیشمند و با احترام، سعی خواهد کرد او نیز این چنین ویژگی هایی را در خود به وجود آورد تا مورد توجه شما قرار گیرد.

توضیح:

خانم ها باید به این نکته توجه کنند که این امکان وجود ندارد در محیط کار شوهرشان اعمال نفوذ کنند. پس همواره سعی کنید، افرادی را به عنوان الگو در مسیرراه شوهرتان قرار دهید که از هر حیث دارای ویژگی های مثبت، واقع بین و هوشمند هستند. هرگز این واقعیت را فراموش نکنید.

راهکار ششم:

خود را این گونه توجیه و متقاعد کنید که فردی بسیار با هیجان، با نشاط، روشنفکر، مثبت اندیش و آینده نگر هستید. باید به این حقیقت برسید که اگر می خواهید این گونه باشید، باید نسبت به این مقوله ها از خود واکنش خاصی بروز دهید. یقیناً واکنش مثبت به این فرآیندها، پیدایش آن ها را در شما آسان تر خواهد کرد.

توضیح:

خانم ها توجه داشته باشند که مثبت اندیش بودن و امیدوار بودن شوهرشان از جمله کارهایی است که باید به آن اهمیت دهند. یقین بدانید که با نشاط بودن شوهرشان، پیش از آن که به نفع او باشد، به سود خود شماست؛ چرا که از این راه، زندگی را برای شما، نسبت به قبل با نشاط تر، هیجان انگیزتر و رویایی تر خواهد کرد.

و کلام آخر اینکه:

خانم های عزیز، بی تردید شما در این راه پر از فراز و نشیب، مسئولیت خطیری بر دوش دارید. به شوهرتان عشق بورزید، او را دوست داشته باشید و سعی کنید در تمام مراحل زندگی یک پیوند سبز به معنای واقعی کلمه با او ایجاد کنید.

منبع:مجله دنیای زنان ش 57

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید