آیت الله سعیدی: مسؤولان برای جلوگیری از بسترهای فتنه حل مشکلات مردم را جدی بگیرند/ پر ادعایی و شعار دادن عوض عمل کردن انقلابی نمایی است

آیت الله سعیدی: مسؤولان برای جلوگیری از بسترهای فتنه حل مشکلات مردم را جدی بگیرند/ پر ادعایی و شعار دادن عوض عمل کردن انقلابی نمایی است

آیت الله سید محمد سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) امروز درخطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با تسلیت رحلت کریمه اهل بیت(ع) گفت: امام صادق(ع) سال ها قبل از ولادت بانوی کرامت فرمودند« 3 در از بهشت از قم باز می شود و در قم زنی از اولاد من رحلت می کند که نامش فاطمه است و به شفاعت او شیعیان وارد بهشت می شوند.»

وی افزود: امام صادق(ع) فرمود کسی که حضرت معصومه(س) را زیارت کند بهشت بر او واجب می شود و قم حرم اهل بیت(ع) است، با این مقام و رتبه ای که خدا به قم داده شیطان و جنود آن از ابتدا تا کنون به قم طمع دارند به ویژه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تیرهای زهرآگین دشمنان بیشتر به سوی این شهر و فرهنگ انقلاب نشانه رفته و طرح های گسترده ای برای ترویج فساد در این شهر دارند که همه باید جلوی توطئه دشمن را بگیرند.

امام جمعه قم با بیان این که 9 دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است، به ارائه تحلیلی از شکل گیری فتنه 88 و حماسه 9 دی پرداخت و اظهار داشت: 9 دی از جنس انقلاب انقلاب سال 57 و حضور عاشورایی ملت ایران در برابر توطئه های دشمنان است.

وی با اشاره به عناصر سازنده فتنه 88 ادامه داد: دشمنان قسم خورده انقلاب یعنی دولت جنایتکار آمریکا و صهیونیسم عاملان اصلی فتنه بودند و از ابتدای انقلاب همواره طراحی های شیطانی برای براندازی انقلاب داشتند و هیچگاه از توطئه دست بر نمی دارند.

آیت الله سعیدی با بیان این که افزن بر کینه توزی ها، دشمنان تا کنون هر 10 سال یک بار، فتنه و آشوب راه اندازی کردند، ابراز داشت: دشمنان از سال88 تا 98 در اندیشه فتنه دیگری هستند که باید مراقب باشیم، عنصر دوم سازنده فتنه 88 پنهان شدن چهره دشمنان اصلی پشت چهره افرادی فریب خورده است، عنصر دیگر سازنده فتنه غبار آلوده کردن فضای اجتماعی بود که از ترکیب حق و باطل به وجود می آید و نتیجه آن مشتبه شدن امر برای افراد است، سطحی نگری عامیانه به مسائل و حوادث عنصر دیگر سازنده فتنه به شمار می رود.

وی با اشاره به راه تشخیص فتنه عنوان کرد: توجه به شاخص ها و معیارهایی که برای تشخیص حق از باطل وجود دارد امری مهم است، فرمایشات و موضع گیری های رهبر معظم انقلاب معیار واقعی تشخیص حق از باطل است، راه دوم مراقبت عمومی و تقوای الهی است.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت خاطرنشان کرد: اهل بصیرت در زمان فتنه نباید گوشه گیری کرده و ساکت باشند بلکه باید بین افراد و فتنه گران مرز بندی شود و مردم حضور به موقع داشته باشند، در سال 88 مردم با حضور آگاهانه نقشه توطئه گران را نقش بر آب کردند.

وی با اشاره به عبرت های امروز از فتنه 88 اضافه کرد: همه مردم بدانند مسائل، مشکلات و بحران های کشور با وجود ولی فقیه و رهبری حکیم، دور اندیش و استکبار ستیز هرگز به بن بست نخواهد رسید، برای جلوگیری از شکل گیری بسترهای فتنه که مورد استفاده دشمنان نظام قرار می گیرد مسؤولان باید مطالبات به حق مردم و حل مشکلات آن ها را جدی بگیرند.

آیت الله سعیدی در ادامه گفت: رییس جمهور از فرمایشات رهبر معظم انقلاب تشکر کردند و ما هم از رییس جمهور می خواهیم که در عمل بیش از پیش تشکر عملی خود را به منصه ظهور بگذارد، اولویت تأکید بر تولید ملی و ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری هرگز نباید فراموش شود.

وی خطاب به مسؤولان اظهار داشت: چرا با واردات بی رویه اجناس خارجی به تولیدات ملی ضربه می زنید؟ با این کار تخریبی در چه فکری هستید و به نفع چه کسی کار می کنید؟ چرا به تولید کشور خسارت وارد می کنید و با ورود کالاهای قاچاق از مبادی رسمی و غیر رسمی به صورت جدی برخورد نمی کنید؟

وی بازخوانی فرمایشات رهبر معظم انقلاب به ویژه سخنرانی ابتدای سال ایشان را برای قوای سه گانه و مسؤولان کشور ضروری دانست و ادامه داد: یکی از برکات توجه به تولید داخلی از بین بردن بسترهای فتنه است، ضربه وارد کردن به تولیدملی بسترسازی برای فتنه ای جدید است، دولت و مجلس باید در بودجه ریزی به این مسأله توجه داشته باشند.

آیت الله سعیدی با اشاره به فرمایشات مهم رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسؤولان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ابراز داشت: ایشان دوگانه هایی را مطرح کردند که حائز اهمیت است، یکی از موارد سیاست دینی و دین سیاسی است، سیاست دینی سیاستی است که خاستگاه آن تعبد، تقوا و فقه است اما دین سیاسی این است که کسی برای رسیدن به اهداف پست و حقیر سیاسی دین را در جهت منافع شخصی و جناحی خود تفسیر کند.

وی با اشاره به تفاوت انقلابی گری و انقلابی نمایی عنوان کرد: انقلابی گری این است که انسان در چارچوب اسلام و مکتب اهل بیت(ع) قانون اساسی و ولایت فقیه حرکت کند و در برابر دشمن بایستد و اما انقلابی نمایی پر ادعایی و شعار دادن در عوض عمل کردن است.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: مدیران فعلی و قبلی برای انقلابی بودن باید اعلام کنند که در دوران مدیریت خود چه کردند و چه می کنند نه این که مدعی باشند.

وی به هشدار رهبر انقلاب درباره بازی کردن نقش اپوزیسیون توسط برخی افراد اشاره و اضافه کرد: کسانی که دیروز همه امکانات کشور را داشتند و کسانی که امکانات مدیریتی کشور را امروز در اختیار دارند برای انتقاد باید جایگاه خود را مشخص کنند که آیا از موضع نظام سخن می گویند یا دشمن؟ اگر از موضع نظام صحبت می کنند با پاسخ دهند که در زمان مدیریت خود چه کردند اما اپوزیسیون بزرگنمایی و سیاه نمایی کرده و مشکلات را بزرگ جلوه می دهد.

آیت الله سعیدی گفت: کسی که یک دهه همه کاره کشور باشد و در دهه دیگر تبدیل به مخالف شود چه بداند چه نداند در جهت خواست دشمن حرکت می کند، بر اساس فرمایش رهبر انقلاب نقد و نقدپذیری واجب اما تهمت و لجن پراکنی حرام است، باید از خدمات همه مدیران از ابتدا تشکر کرد و نسبت به صدمات آن ها نیز نقد مسؤولانه و عاقلانه انجام داد.

منبع : خبرگزاری رسا

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید