آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری : ملت ایران با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن ابرقدرت‌ها را خجالت‌زده می‌کند

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری : ملت ایران با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن ابرقدرت‌ها را خجالت‌زده می‌کند

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد، اظهار داشت: خداوند نخواسته است که مؤمن در جامعه ای احساس ذلت کند بنابراین مؤمن همیشه باید عزیز بماند و رنگ ذلت نبیند.

وی با بیان اینکه عزت طلبی گرایش فردی در وجود انسان است، افزود: طبق تعریفی که برای عزت شده است که توسط صاحب نظران تاکید گردیده عزت به معنای موضوعی در وجود انسان است که سبب عدم غلبه انسان بر دیگران می‌شود و اگر کسی نفوذ ناپذیر بود به عزت رسیده است.

امام جمعه قم با اشاره به آیه ای از قرآن کریم بیان کرد: اگر کسی عزت می‌خواهد باید مطیع عزیز باشد و عزیز خداوند است که تبعیت از خداوند سبب عزت وسربلندی انسان می‌شود.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی یکی از نعمت‌های الهی است، تصریح کرد: خداوند در سوره مائده تعبیر جالبی دارد که تعبیر آن می‌تواند انقلاب اسلامی کشورمان باشد، مومنان روزهایی را به یادآورید که خداوند به شما تفضل کرد و مجموعه ای به نام حکومت طاغوت که با بیگانگان برای نابودی شما دست به دست می‌دادند اما به کمک شما آمدیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ملت ایران با وحدت خود توانست رژیم شاهنشاهی که نوکر آمریکا بود و ایمان مردم را به سخره گرفته بود و فرهنگ غرب را در کشور جاری و روحانیت آزادی خواه و حوزه‌های علمیه و دانشگاه را به مسلخ برده بود نابود کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: دشمنان کشورمان کوتاهی نکردند و آنچه که برای مقابله با ملت ایران نیاز بود انجام داده و انجام می‌دهند اما به لطف الهی تاکنون به اهداف خود دست پیدا نکردند، امید در جامعه ما همچنان وجود دارد و ملت ایران ذره ای از آرمان‌های خود عقب نشینی نمی‌کند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به آثار و برکات انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: پیشرفت در عرصه‌های مختلف و دانش‌های مهم نظیر لیزر و نانو و صنعت دفاعی و هسته ای دنیا را دچار بهت کرده است که این پیشرفت‌ها همه در شرایط سخت توسط فرزندان برومند ملت انجام شده است.

وی افزود: آمریکا اعلام می‌کند که قدس پایتخت رژیم صهیونیستی است اما کشورها به این موضوع توجهی نمی‌کنند که این نشان از عزت و سربلندی ایران و انزوای آمریکا است.

امام جمعه قم با اشاره به اهمیت حضور ملت ایران در مراسم راهپیمایی 22 بهمن بیان کرد: روز 22 بهمن ملت ایران به گونه ای در راهپیمایی حضور پیدا می‌کنند که ابرقدرت‌ها احساس خجالت می‌کنند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به لزوم توجه مسئولین برای حل مشکلات کشور گفت: مردم برای انقلاب کم نگذاشتند اما مسئولین باید بدانند پس از 40 سال تبعیض و فساد در انقلاب اسلامی معنا ندارد.

وی خاطر نشان کرد: دشمن تلاش می‌کند با جنگ نرم ذهن جامعه را منحرف کند اما مسئولین وظیفه دارند راه‌های نفوذ دشمن را بسته و به مقابله با تبعیض و فساد بپردازند.

منبع : خبرگزاری تسنیم

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید