آب لیمو برای مو

آب لیمو برای مو

مترجم: امین حسین پور
منبع:راسخون

موها قسمت مهمی از زیبایی و همچنین شخصیت ما را تشکیل می‌دهند. ما اغلب تلاش زیادی برای داشتن چهره‌ای بهتر و بی‌نقص می‌کنیم. ولی، استفاده از مواد شیمیایی اغلب باعث نتایج موقتی می‌شود و در بلند مدت برعکس باعث آسیب دیدن موها می‌شود. استفاده از مواد طبیعی مانند آب لیمو برای مقابله با مشکلات مو مفید است و زیبایی موها را افزایش می‌دهد. لیمو جزء مرکبات است و بومی آسیا می‌باشد. لیمو نقش مهمی در سلامت بدن انسان خصوصاً مراقبت از پوست ایفا می‌کند. آب لیمو منبع غنی از ویتامین C و اسید سیتریک است و در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی همانند ژل‌ها ، اسکراب‌ها ، شامپوها ، نرم کننده‌ها ، مرطوب کننده‌ها و مکمل‌های غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده‌ی مستقیم از آب لیمو به همراه ترکیبات دیگر برای موارد زیر مفید است:

های لایت کردن موها
استفاده از محصولات صنعتی برای های لایت کردن موها ممکن است با برخی عوارض جانبی همراه باشد. استفاده از آب لیمو تازه روشی طبیعی برای روشن کردن رنگ موها بدون بروز عوارض جانبی است. تنها کاری که باید بکنید این است که موهای خود را بشویید ، خشک کنید و سپس از آب لیمو برای قسمت‌‌هایی که می‌خواهید های لایت کنید استفاده کنید. توصیه می‌شود برای این کار از قلمو مو استفاده کنید و آب لیمو را از ریشه‌های مو به سمت نوک موها بمالید. موهای خود را در معرض نور خورشید قرار دهید تا خشک شوند. سپس، موها را با آب گرم بشویید.

افزایش درخشندگی
لیمو دارای خاصیت اسیدی است و به افزایش درخشندگی موها کمک می‌کند. شما می‌توانید از آب لیمو به همراه یک فنجان آب برای شستن موها استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید آب لیمو را با مقدار مساوی نرم کننده‌ی مناسب موهای خود مخلوط کنید و از آن استفاده کنید. اجازه دهید این مخلوط به مدت 1 الی 2 دقیقه روی مواه باقی بماند. سپس، موها را با آب بشویید تا موهایی نرم و درخشان داشته باشید.

کمک به رشد موها
طول و استحکام دو جنبه‌ی مهم مو هستند که زنان اغلب نگران آن هستند. ماساژ دادن پوست سر با آب لیمو به همراه روغن نارگیل یا روغن زیتون تأثیر محرکی بر روی رشد موها دارد. استفاده از آب لیمو همچنین روش‌ مؤثری برای جلوگیری از ریزش مو است. ویتامین C موجود در آب لیمو به تقویت استحکام موها کمک می‌کند.

کاهش شوره‌ سر
شوره سر از مشکلات شایعی است که بیشتر ما به آن مبتلا می‌شویم. آب لیمو طیف گسترده‌ای از روش‌ها را برای مقابله با این مشکل ارائه می‌دهد. 1 قاشق چایخوری آب لیمو تازه را با 3 قاشق چایخوری آب ، 1 قاشق چایخوری سرکه و 4ر1 قاشق چایخوری نمک مخلوط کنید. آن را روی موها بمالید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه باقی بماند. سپس، موهای خود را با آب گرم بشویید و بعد از آن از شامپوی معمولی خود برای شستن موها استفاده کنید. استفاده‌ی منظم از این مخلوط به خلاص شدن از دست شور‌ه‌ی سر در عرض 3-4 ماه کمک می‌کند.

مفید برای موهای چرب
آب لیمو همچنین برای موها و پوست سر چرب مفید است. اسید سیتریک موجود در آب لیمو به از بین بردن چربی اضافی و همچنین سلول‌های مرده‌ی پوست کمک می‌کند. استفاده از مخلوط آب لیمو و سرکه به از بین بردن فولیکول‌های مسدود شده که منجر به چرب شدن پوست سر می‌شوند کمک می‌کند.

خلاص شدن از دست شپش
استفاده از مخلوط آب لیمو و خمیر سیر یا بادام برای خلاص شدن از شر شپش مفید است. این مخلوط را روی موهای خود بمالید و اجازه دهید به مدت 30 دقیقه باقی بماند. استفاده از این روش و شانه کردن موها بعد از آن به از بین بردن شپش کمک می‌کند.
آب لیمو ترکیب مهمی در فرمول‌های گیاهی مختلف برای حفظ زیبایی موها به شمار می‌رود. ولی، استفاده از هر نوع ترکیب در صورتی مؤثر است که به مقدار مناسب از آن استفاده کنید و آب لیمو نیز از این قاعده مستثنی نیست. استفاده‌ی بیش از حد از آب لیمو ممکن است منجر به خشک شدن موها و تضعیف رشد موها شود. بنابراین، در مصرف آب لیمو زیاده‌روی نکنید تا به بهترین نتایج دست پیدا کنید.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید