روغن زیتون برای رشد مو

روغن زیتون برای رشد مو

مترجم: امین حسین پور

روغن زیتون دارای ماهیتی ضد قارچی است و روغن درخت چای روغن ضد قارچ بسیار قوی است. برای خلاص شدن از دست شوره‌ی سر، از مخلوط 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون و 7-10 قطره روغن درخت چای استفاده کنید. صبح روز بعد موها را با یک شامپوی معمولی بشویید. برای از بین رفتن کامل شوره‌ی سر، از این روش 1 یا 2 بار در هفته استفاده کنید.
علل مختلفی برای ریزش مو یا نازک شدن موها وجود دارد. آلودگی ، رژیم غذایی نامناسب و مصرف برخی داروها از جمله این علل به شمار می‌روند. رنگ کردن یا حالت دادن به موها خوب است ولی به شرطی که از هر گاهی این کار را بکنید. رنگ کردن موها یا استفاده از صاف کننده‌ها و اتوهای فر به طور مکرر می‌تواند باعث خشک شدن و آسیب دیدن موها شود. همچنین، این کار در دراز مدت می‌تواند باعث نازک شدن موها شود.
برای مقابله با اثرات مصرف دارو ، آلودگی ، رژیم غذایی نامناسب و رنگ کردن بیش از حد موها باید از ترکیبات طبیعی استفاده کنید که ریزش مو را متوقف می‌کنند و رشد آن‌ را افزایش می‌دهند. یکی از این روش‌های طبیعی استفاده از روش روغن داغ است. در ادامه‌ی مقاله به بحث درباره‌ی فواید روغن زیتون برای رشد مو پرداخته شده است.
فواید روغن زیتون برای مو: کاهش ریزش مو ، کمک به سلامت پوست سر ، نرم کردن موها. از روغن زیتون برای آشپزی نیز استفاده می‌شود زیرا، فواید زیادی برای بدن دارد. ولی افراد زیادی نمی‌دانند که بین روغن زیتون و رشد مو ارتباط وجود دارد. روغن زیتون علاوه بر اینکه برای درمان اختلالات پوستی مختلف مفید است، به گفته‌ی برخی بهترین درمان برای ریزش مو نیز می‌باشد.

کاهش ریزش مو
یکی از بهترین مزایای استفاده از روغن زیتون برای مو آن است که به جلوگیری از ریزش مو و همچنین درمان ریزش مو کمک می‌کند. تعداد زیادی از مردم به خاطر هورمون DHT دچار ریزش مو می‌شوند. این هورمون باعث کاهش تعداد فولیکول‌های مو می‌شود. DHT مسئول الگوی طاسی و ریزش مو در مردان است. استفاده از روغن زیتون باعث کاهش تولید هورمون DHT در پوست سر می‌شود و بنابراین، اصلی‌ترین عامل ریزش مو را خنثی می‌کند.

کمک به سلامت پوست سر
وجود آنتی اکسیدان‌ها در روغن زیتون آن را تبدیل به یک روغن مناسب برای موها کرده است که سلامت پوست سر را افزایش می‌دهد. آسیب دیدن موها در اثر مصرف بیش از حد محصولات شیمیایی را می‌توان با کمک روغن زیتون درمان کرد.

نرم کردن موها
جدا از این واقعیت که روغن زیتون درمان مؤثری برای ریزش مو است، این روغن به عنوان یک نرم کننده‌ی طبیعی نیز عمل می‌کند و باعث درخشندگی و نرمی موها می‌شود.

پاکسازی پوست سر
ماساژ دادن پوست سر با روغن زیتون به خلاص شدن از دست گرد و غبار و آلودگی کمک می‌کند. استفاده از روغن زیتون به تمیزتر شدن پوست سر کمک می‌کند و استحکام طبیعی موها را بهبود می‌بخشد.
درمان ضد استرس: ماساژ دادن پوست سر با روغن زیتون جریان خون را بهبود خواهد بخشید و رشد مو را افزایش خواهد داد. در همان زمان ماساژ دادن به کاهش استرس و خواب راحت‌تر شما کمک خواهد کرد که برای حفظ سلامت کلی بدن مهم است.
برای درمان روغن داغ می‌توانید روغن زیتون را با روغن کرچک مخلوط کنید. این مخلوط چرب خواهد بود ولی مطمئناً به کاهش ریزش مو کمک خواهد کرد. مواد را داخل یک ماهی تابه بریزید، مخلوط کنید و آن را گرم کنید. اجازه دهید مقداری سرد شود. سپس، آن را به پوست سر خود بمالید و به مدت 10 دقیقه ماساژ دهید. سپس به مدت 10 دقیقه سر خود را بخور دهید. اگر دستگاه بخور دارید از آن استفاده کنید یا از روش قدیمی استفاده کنید. آب را بجوشانید، حوله را خیس کنید و آب آن را بگیرید. سر خود را با حوله به مدت 10 دقیقه بپوشانید.
چرا بخور دادن پس از ماساژ دادن با روغن مهم است؟ زیرا، این کار به باز شدن منافذ پوست کمک می‌کند و باعث جذب بهتر روغن می‌شود. همچنین، باز شدن منافذ به وسیله‌ی بخار بعد از ماساژ دادن با روغن از نازک شدن موها جلوگیری می‌کند و در نهایت باعث ضخیم‌تر شدن آن‌ها می‌شود. این روش را حداقل 2 بار در هفته انجام دهید.

ماسک نرم کننده
2ر1 فنجان روغن زیتون + زرده‌ی تخم مرغ + آب لیمو
شما همچنین می‌توانید با روغن زیتون نرم کننده درست کنید. 2ر1 فنجان روغن زیتون را با زرده‌ی تخم مرغ و مقداری آب لیمو مخلوط کنید. مخلوط را به خوبی هم بزنید و روی موهای خود بمالید. اجازه دهید مخلوط به مدت 15 دقیقه باقی بماند و سپس آن را بشویید.

مخلوط دارچین – عسل – روغن زیتون
این روش مشهور دیگری برای ریزش مو است. روغن زیتون ، دارچین و عسل را با یکدیگر مخلوط کنید. دارچین آنتی بیوتیک خوبی است و عسل فواید درمانی زیادی دارد. 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون را حرارت دهید و سپس 1 قاشق غذاخورری عسل و یک قاشق چایخوری دارچین را به آن اضافه کنید. مخلوط را خوب هم بزنید تا به شکل خمیر درآید و سپس آن را روی موهای خود بمالید. اجازه دهید 15 دقیقه روی موهایتان باقی بماند و سپس با یک شامپوی معمولی آن را بشویید.

مصرف خوراکی روغن زیتون
مصرف زیتون به صورت خوراکی فواید زیادی برای بدن دارد زیرا، روغن زیتون غنی از انواع مختلف مواد مغذی است. یکی از فواید مهم مصرف خوراکی روغن زیتون آن است که به بهبود گوارش کمک می‌کند. بسیاری از پزشکان می‌گویند که گوارش نادرست می‌تواند باعث ریزش مو شود. هنگام صبح به یک لیوان آب گرم یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و مقداری آب لیمو اضافه کنید و میل کنید. این باعث بهبود سلامت پوست و مو خواهد شد. همچنین می‌توانید برای پخت و پز نیز از روغن زیتون استفاده کنید.
روغن زیتون به سلامت موها کمک می‌کند و ماساژ دادن منظم موها با روغن به کاهش ریزش مو و ضخیم شدن آن‌ها کمک می‌کند. ولی انتظار معجزه نداشته باشید. عوامل زیادی باعث ریزش مو می‌شود و برای مقابله با آن باید اقدامات دیگری را نیز دنبال کرد.
• مواد غذایی مفید برای سلامت موها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. چنین مواد غذایی عبارتند از لوبیای قرمز ، بادام ، روغن دانه‌ی کتان ، بلغور جو دو سر ، غذای دریایی، جلبک دریایی و ماست.
• شما همچنین باید به طور روزانه به انجام فعالیت‌هایی آرامش‌بخش مانند مدیتیشن یا یوگا بپردازید زیرا، استرس از عوامل نازک شدن موها به شمار می‌رود.
• اگر هوا بیش از حد آلوده است و می‌خواهید بیرون بروید، از کلاه یا روسری استفاده کنید. این کار به جلوگیری از آسیب دیدن بیشتر موها کمک خواهد کرد.
• موهای خود را به طور منظم با روغن ماساژ دهید و بشویید. حتماً از شامپوهای معمولی و ماسک‌های مو استفاده کنید که از مواد طبیعی تشکیل شده‌اند.
مصرف منظم روغن زیتون رشد مو را تحریک خواهد کرد. ولی اگر ریزش موی شدید دارید یا علایم دیگری به همراه ریزش مو دارید بهتر است به متخصص پوست و مو مراجعه کنید.

منبع:راسخون

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید