روغن آوکادو برای مو

روغن آوکادو برای مو

مترجم: امین حسین پور

روغن آوکادو فواید زیادی دارد و استفاده از آن برای مراقبت از مو یکی از مهم‌ترین فواید آن به شمار می‌رود. روغن آوکادو قابل خوردن است و از پالپ میوه‌ی آوکادو استخراج می‌شود و دارای رایحه‌ای شیرین و آجیل مانند است. روغن آوکادو دارای بافتی است که جذب آن را آسان می‌کند. استفاده از روغن آوکادو می‌تواند به درمان برخی مشکلات مو مانند ریزش مو ، نازک شدن موها و شوره‌ی سر کمک کند.

مواد مغذی روغن آوکادو
روغن آوکادو دارای انواع مختلف مواد مغذی است که برای رشد و سلامت همه‌ی انواع مو مخصوصاً موهای خشک مفید است. روغن آوکادو حاوی مواد مغذی مانند پروتئین ، ویتامین‌های A ، D ، E و B6 ، منیزیم ، مس ، آهن ، اسید‌های آمینه و اسید فولیک است که وجود همه‌ی آن‌ها برای رشد و تغذیه‌ی موها ضروری است. روغن آوکادو همچنین منبع غنی از لسیتین است که خواص نافذ خوبی را به وجود می‌آورد. روغن آوکادو همچنین دارای خواص ضد آفتاب طبیعی است که می‌تواند از موها و پوست در برابر آسیب ایجاد شده توسط اشعه‌های UVA و UVB خورشید محافظت کند. این روغن در از بین بردن شوره‌ی سر کاملاً مؤثر است. ترکیب کردن روغن آوکادو با روغن‌های دیگر مانند روغن بادام یا روغن زیتون تأثیربخشی آن را افزایش می‌دهد و همچنین برای محافظت از موها بسیار خوب است.

چگونه از روغن آوکادو برای موها استفاده کنیم
می‌توانید از شکل ارگانیک یا خالص روغن آوکادو استفاده کنید. هر دو به طور مساوی نافذ ، مفید و به آسانی در دسترس هستند ولی، روغن آوکادو ارگانیک عمر بیشتری دارد. می‌توانید از هر جایی روغن آوکادو را تهیه کنید ولی حتماً اطلاعات تولید آن را بررسی کنید. برای استفاده از آن برای رشد موها یا محافظت از مو، می‌توانید ماسک مو ، شامپو یا نرم کننده‌ درست کنید یا از روغن برای ماساژ ددن پوست سر خود استفاده کنید. در اینجا برخی دستورالعمل‌ها برای درست کردن ماسک ، شامپو و نرم کننده با روغن آوکادو ارائه شده است.

درمان با روغن داغ
مواد مورد نیاز: روغن آوکادو 1 قاشق چایخوری ، روغن زیتون 1 قاشق چایخوری ، حوله‌ی نرم و تمیز ، آب گرم
روش: روغن‌ها را مخلوط و گرم کنید. با کمک نوک انگشتان موها و پوست سر را با این روغن ماساژ دهید. کسانی که پوست چرب دارند از این روغن تنها برای ماساژ دادن موها استفاده کنند. موها و پوست خود را به مدت 15 دقیقه به صورت حرکت دایره‌‌ای شکل ماساژ دهید. این کار به جذب بهتر روغن کمک خواهد کرد و همچنین جریان خون به پوست سر را بهبود خواهد بخشید. سپس، حوله را در آب گرم خیس کنید، یک دقیقه صبر کنید و سپس آب آن را بگیرید. این حوله را دور سر خود بپیچید و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه باقی بماند. سپس، موهای خود را با یک شامپوی معمولی بشویید.

برای اسکراب پوست سر
مواد لازم: روغن آوکادو 1 قاشق غذاخوری ، شکر قهوه‌ای 1 قاشق غذاخوری
روش: روغن آوکادو و شکر را با هم مخلوط کنید. موهای خود را خیس کنید و مخلوط روغن و شکر را به پوست سر خو بمالید. پوست سر خود را به مدت 5-10 دقیقه به صورت حرکت دایره‌ای شکل ماساژ دهید و سپس سر خود را با آب ولرم بشویید. شکر قهوه‌ای بافت مرده و ناخالصی‌های دیگر را از بین می‌برد و روغن آوکادو به مرطوب نگه داشتن موها کمک می‌کند و باعث تقویت و سلامت موهای شما می‌شود.

ماسک مو
مواد لازم: روغن آوکادو 1 قاشق غذاخوری ، روغن زیتون 1 قاشق غذاخوری ، عسل 2ر1 قاشق غذاخوری ، سفیده‌ی تخم مرغ 1 عدد
روش: همه‌ی ترکیبات را با هم مخلوط کنید و سپس به موهای خود بمالید. اجازه دهید به مدت 10 دقیقه باقی ماند و سپس با آب ولرم سر خود را بشویید.
همچنین می‌توانید از ماسک مایونز نیز برای تغذیه‌ی موها استفاده کنید. این برای موهای خشک و آسیب دیده مفید است. بدین منظور، نصف فنجان مایونز را با 3 قاشق غذاخوری روغن آوکادو مخلوط کنید. می‌توانید چند قطره رزماری نیز به آن اضافه کنید. سپس، آن را به موهای خود بمالید و همه‌ی موها را بپوشانید. اجازه دهید به مدت 20 دقیقه روی موها باقی بماند و سپس موهای خود را آب ولرم و شامپو بشویید.
از آنجایی که روغن آوکادو سرشار از چربی‌های مفید است، از آن برای پخت و پز نیز می‌توان استفاده کرد. شما می‌توانید از روغن آوکادو برای درست کردن سالاد ، اسموتی سبزیجات و غیره استفاده کنید. این نه تنها به تغذیه‌ی موها کمک خواهد کرد بلکه همچنین برای عملکرد طبیعی بدن نیز مفید خواهد بود. پس، اکنون که از فواید روغن آوکادو برای سلامتی آگاه هستید، آن را در رژیم محافظت از مو و پوست خود بگنجانید تا پوست و موهایی سالم داشته باشید.

منبع:راسخون

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید