فواید انار برای پوست

فواید انار برای پوست

مترجم: امین حسین پور

انار به خاطر فواید خود برای سلامتی میوه‌ی بهشتی نامیده می‌شود. اخیراً فواید انار برای پوست کشف شده است. در ادامه‌ی مقاله اطلاعات بیشتری در این باره ارائه شده است.
استفاده از انار برای تهیه‌ی دارو به 1552 قبل از میلاد بر‌ می‌گردد. پاپیروس‌های باستانی یافت شده نشان می‌دهند که از انار برای اهداف درمانی استفاده می‌شده است. ظاهراً طبیبان یونانی از انار برای درمان انواع مختلفی از بیماری‌ها استفاده می‌کرده‌اند. این بیماری‌ها عبارتند از آرتروز ، اختلالات گردش خون ، مشکلات گوارشی و عفونت. اگر چه انار جزئی از ترکیبات مورد استفاده برای آرایش و زیبایی در دوران باستان بوده است ولی استفاده از آن برای تولید محصولات آرایشی بعد از کشف فواید آن برای پوست شروع شد.

فواید انار برای پوست
با مصرف میوه‌ی انار یا آب انار می‌توان از فواید آن بهره برد. برای دستیابی به خواص مراقبت از پوست انار می‌توان از انار به صورت موضعی نیز استفاده کرد. چندین فرمولاسیون آرایشی وجود دارد که حاوی عصاره‌ی آب انار یا روغن انار هستند.

فواید انار برای آکنه
آکنه عمدتاً از مشکلات گوارشی یا عدم تعادل هورمونی ناشی می‌شود. انار با تخریب علت اصلی ریشه‌ای از ایجاد آکنه جلوگیری می‌کند. انار مشکلات گوارشی را اصلاح می‌کند و گردش خون سالم را افزایش می‌دهد. اگر از آکنه رنج می‌برید، استفاده‌ی موضعی از آب انار در ناحیه‌ی مورد نظر می‌تواند مفید باشد. انار آکنه را بهبود می‌بخشد و با تجدید بافت ناحیه‌ی آسیب دیده از ایجاد اسکار جلوگیری می‌کند.

ضد پیری
آب انار برای پوست‌های آسیب دیده به خاطر قرارگیری در معرض نور خورشید یا افزایش سن مفید است. انار این آسیب‌ها را ترمیم می‌کند . باعث نرمی و جوانی پوست می‌شود. انار طول عمر فیبروبلاست‌ها را افزایش می‌دهد. این سلول‌ها مسئول تولید کلاژن و الاستین هستند. کلاژن و الاستین باعث نرمی و قابلیت ارتجاعی پوست می‌شوند. این به نوبه‌ی خود به حفظ جوانی پوست کمک می‌کند و چین و چروک را کاهش می‌دهد.

ترمیم بریدگی‌ها و خراشیدگی‌ها
دانه‌ی انگور دارای خواص ترمیم کننده‌ی فوق‌العاده‌ای است. انار سرعت بهود زخم‌ها را افزایش می‌دهد و همچنین به مبارزه با عفوت کمک می‌کند.

ترکیبات و خواص انار
انار سرشار از ترکیباتی مانند ویتامین ب5 و ث ، پتاسیم ، ترکیبات پلی‌فنولیک و غیره است که زیبایی و سلامت پوست را افزایش می‌دهند. انار منبع خوبی از اسید الاجیک و آنتی اکسیدان‌هاست که برای تخریب رادیکال‌های آزاد مفید هستند. روغن دانه‌ی انگور باعث جوان‌ سازی پوست می‌شود زیرا، حاوی اسید پونیسیک است که در تجدید و تکثیر سلول‌ها نقش دارد. این به طور قابل ملاحظه‌ای پیری را به تأخیر می‌اندازد. به علاوه، انار همچنین غنی از ترکیباتی مانند فیتواستروژن و CLA است.

کرم‌های انار
دو روش برای بهره‌مند شدن از فواید انار وجود دارد; شما می‌توانید از فرمولاسیون‌های آرایشی انار استفاده کنید یا از شکل طبیعی آن استفاده کنید. کرم‌های انار از عصاره‌ی دانه‌ی انار استفاده می‌کنند و آن را با انواعی از ترکیبات شیمیایی دیگر ترکیب می‌کنند. در نتیجه، بیشتر خواص انار به خاطر فرآوری بیش از حد از بین می‌رود. به علاوه، این محصولات اغلب قیمت زیادی دارند و نتایج مطلوبی نیز ندارند. بهترین راه حل برای غلبه بر این مشکل استفاده از آب انار طبیعی بر روی پوست است. مقداری دانه‌ی انار را داخل مخلوط‌‌کن بریزید و آب آن را بگیرید. سپس، از آن طور مستقیم روی ناحیه‌ی مورد نظر استفاده کنید. در این روش از آنجایی که فرآوری صورت نمی‌گیرد یا از ترکیبات مصنوعی استفاده نمی‌شود، خواص انار دست نخورده باقی می‌ماند. بنابراین، آب انار طبیعی بهترین راه برای استفاده از فواید انار برای پوست است. هر چند، برای دستیابی به نتایج مطلوب باید به مدت طولانی از آن استفاده کنید. همچنین، با استفاده از انار می‌توانید از دست مشکلات گوارشی یا گردش خون نیز خلاص شوید.

منبع:راسخون

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید