همسری موفق باشید

همسری موفق باشید

1 – همسرتان را به بیان احساساتش تشویق کنید، مطمئن باشید رابطه شما به طور فوق‌العاده‌ای بهبود می‌یابد. فکرهای عمیق و احساسات خود را با هم در میان بگذارید تا احساس کنید روابط خوبی با هم دارید. با همسر خود از احساسات خود حرف بزنید، این موجب می‌شود که زن نسبت به شوهر احساس صمیمیت بیش‌تر می‌کند. احتیاط در ابراز احساسات از سوی مردها یکی از اشکالات عمده آن‌هاست. یکدل باشید، نشان دهید که حالت و احساس طرف مقابل را درک می‌کند و از این عبارت استفاده کنید ، «فهمیدم ، درست می‌گویی ، آفرین» .
2- یاد بگیرید که چگونه مسؤولیت‌ها را قسمت کنید ، این کار شاخه خالی کردن از مسؤولیت‌ها نیست ، درست زندگی کردن است .
3- هرگز در جمع به شریک زندگی‌تان اهانت و بی‌ادبی نکنید ، که اثرات سوء دارد. همیشه در معذرت‌خواهی نفر اول باشید .
4- بیش‌تر روی کارهای مثبت همسرتان تاکید کنید تا اعمال منفی او. بیش‌تر ستایش و کم‌تر انتقاد کنید. این کار نتایج فوق‌العاده‌ای به بار می‌آورد. حرفتان را بزنید و از انتقاد خودداری کنید ، مثلاً به جای این که بگویید: « تو هرگز به من کمک نمی‌کنی» ، بگویید: اگر در شستن ظرف‌ها به من کمک کنی بسیار ممنون می‌شوم» .
5- هم صحبتی زن و شوهر ، برای رشد بقای احساس صمیمیت آن‌ها نقش قطعی دارد، بسیاری از زوج‌ها به خاطر نداشتن این مهارت ، گرفتار سوء تفاهم و دلسردی و تکدر خاطر می‌شوند .
6- با همسرتان از موضوعات مورد علاقه‌اش صحبت کنید ، اگر این کار از سوی طرفین صورت نگیرد، به مرور صحبت‌ها ، سرد و بی‌روح می‌شود. همسرتان با گفت و گوی خود ، گاهی فقط به حمایت شما و گاهی نیز به راهنمایی‌های عملی شما نیاز دارد، پس باید نسبت به اشاره‌ها و احساسات همسرتان حساس باشید تا راه‌های مناسب ارتباط با همسرتان را پیدا کنید .
7- ماهرانه سوال کنید ، یک پرسش نابهنگام ، طعنه‌آمیز یا بی‌تناسب می‌تواند از ادامه صحبت جلوگیری کند و ناراحتی به بار آورد. پرسش‌هایی که با « چرا» شروع می‌شود، می‌تواند تولید اشکال کند، مثلاً به جای «چرا دیر کردی؟» می‌توان پرسید که «آیا مشکلی پیش آمده بود که دیر به منزل برگشتی؟ »
8- هر روز به همسرتان کلمات امیدوار کننده بگویید و کلمات محبت‌آمیز به زبان آورید. از زدن برچسب‌هایی مثل شلخته، خودخواه، بی‌ملاحظه و لجباز به همسرتان خودداری کنید .
9- از مطلق گویی و استفاده از کلماتی مثل« هرگز» یا « همیشه» خودداری کنید.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید