فواید آب نارگیل

فواید آب نارگیل

 

آب نارگیل مایع حیات نیز نامیده می‌شود زیرا، فواید بسیاری برای بدن دارد. مصرف آب نارگیل برای بدن بسیار مفید است زیرا، نوشیدنی کامل است.
مایع شفاف ، خالص و تازه‌ای که از نارگیل به دست می‌آید آب نارگیل نامیده می‌شود. با رسیدن نارگیل آب آن شکل جامد به خود می‌گیرد. آب نارگیل یکی از نوشیدنی‌هایی است که به مقدار زیادی در کشورهای استوایی مصرف می‌شود. آب نارگیل دارای خواص بسیاری است و همین موضوع آن را تبدیل به یک نوشیدنی عالی می‌کند. پزشکان نیز مصرف آب نارگیل را به بیماران توصیه می‌کنند. در کشورهایی مانند کاستاریکا آب نارگیل بسته بندی می‌شود و به فروش می‌رسد. طعم آب نارگیل بسته به ناحیه‌ای که در آن رشد کرده است متفاوت است. آبی که از نارگیل‌های برزیلی به دست می‌آید بی‌مزه است در حالی که نارگیل‌های هندی آبی شیرین دارد. نارگیل بنگلادشی نیز طعمی شبیه نارگیل هندی دارد ولی شیرینی آن کمتر است. به خاطر پتاسیم بالایی موجود در آب نارگیل، مصرف آن به ورزشکاران توصیه می‌شود. مصرف آب نارگیل فواید بسیاری برای بدن دارد که برخی از آن‌ها در ادامه مورد بحث قرار گرفته است.

فواید آب نارگیل
نوشیدن آب نارگیل فواید زیادی برای سلامتی دارد. مصرف آب نارگیل به درمان مشکلات مرتبط با مجرای ادرار ، روده‌ها وکلیه‌ها کمک می‌کند. آب نارگیل به درمان مشکلات ادراری مانند بی‌اختیاری ادرار کمک می‌کند. آب نارگیل همچنین به بهبود گوارش کمک می‌کند و مصرف آن به همراه روغن زیتون به مدت سه روز می‌تواند کرم‌های روده را از بین ببرد. آب نارگیل مواد سمی را از روده‌ها دفع می‌کند و همچنین به عنوان یک ماده‌ی ضد نفخ عمل می‌کند و در نتیجه گاز موجود در لوله‌ی گوارشی را از بین می‌برد. پزشکان به بیمارانی که از سنگ کلیه رنج می‌برند توصیه می‌کنند در کنار داروهای خود از آب نارگیل نیز استفاده کنند. آب نارگیل به از بین بردن سنگ‌های کلیه کمک می‌کند و دفع آن‌ها را از بدن راحت‌تر می‌کند. مونولورین موجود در آب نارگیل دارای خاصیت ضد باکتری و ضد ویروسی است. بنابراین، از آن برای از بین بردن پاتوژن‌هایی مانند سیتومگالوویروس و ویروس هرپس استفاده می‌شود. از آب نارگیل همچنین برای کاهش استفراغ در بیماران مبتلا به حصبه و مالاریا استفاده می‌شود. از آب نارگیل برای انتقال خون نیز می‌توان استفاده کرد زیرا، دارای خواصی مشابه پلاسمای خون است. مصرف آب نارگیل برای کاهش وزن نیر می‌تواند مفید باشد. این نوشیدنی غنی از مواد مغذی می‌تواند با افزایش تأمین اکسیژن به سلول‌های بدن متابولیسم را افزایش دهد.
علاوه بر کاربردهای بالا، در ادامه به برخی فواید دیگر آب نارگیل اشاره شده است. لازم به ذکر است که بیشتر این خواص آب نارگیل را تنها می‌توان از نارگیل تازه به دست آورد. این بدین خاطر است که با قرارگیری در معرض هوا، مایع موجود در داخل نارگیل شروع به تخمیر می‌کند. فهرست زیر می‌تواند به درک اینکه چرا آب نارگیل یکی از بهترین نوشیدنی‌های طبیعی است کمک کند.

• از آنجایی که آب نارگیل ماهیتی ایزوتونیک دارد، می‌تواند برای بازگرداندن آب از دست رفته‌ی بدن مفید باشد. بدنی که آب کافی داشته باشد، راحت‌تر می‌تواند مواد سمی خود را دفع کند.
• آب نارگیل گردش خون را افزایش می‌دهد و pH مایعات بدن را حفظ می‌کند. الکترولیت‌های موجود در آب نارگیل نیاز بدن به انرژی را بهتر از نوشیدنی‌های دیگر تأمین می‌کند و بیماران مبتلا به اسهال می‌توانند تا حد زیادی از فواید آب نارگیل بهره‌مند شوند.
• مصرف آب نارگیل به کنترل وزن بدن و همچنین دیابت کمک می‌کند.
• وجود آنتی اکسیدان در آب نارگیل به مبارزه با رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند.
• آب نارگیل مفیدتر از شیر و آب پرتقال است. آب نارگیل برخلاف شیر فاقد چربی و کلسترول است. همچنین، آب نارگیل کالری‌های اضافی آب پرتقال را ندارد.
• مشاهده شده است که آب نارگیل نقش مهمی در کاهش فشار خون ایفا می‌کند.
• از آب نارگیل همچنین برای کاهش تورم دست‌ها و پاها استفاده می‌شود. آب نارگیل خصوصاً برای بیماران مفید است زیرا، به جذب آسان‌تر دارو کمک می‌کند.
• مصرف آب نارگیل همچنین می‌تواند برای کاهش آکنه مؤثر باشد.
ورزشکاران از آب نارگیل هنگام تمرین کردن استفاده می‌کنند. آب نارگیل نوشیدنی طبیعی و بدون مواد افزودنی است که مصرف آن عوارض جانبی به دنبال ندارد. آب نارگیل سرشار از انواع مواد معدنی ، ویتامین و مواد مغذی لازم دیگر برای رشد و نمو بدن است. آب نارگیل قند کمی دارد و مصرف آن برای افراد دیابتی مانعی ندارد. آب نارگیل فاقد مواد شیمیایی بوده و کودکان نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

مترجم: امین حسین پور
منبع:راسخون

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید