میان وعده‌هایی با میزان پایین کربوهیدرات

میان وعده‌هایی با میزان پایین کربوهیدرات

 

با شیوه‌ی زندگی امروزه که از آهنگ سریعی برخوردار بوده، فرصت کمی برای پخت و پز باقی می‌ماند، چه رسد به آنکه غذای مخصوص رژیمی پخته شود. در این بخش، برخی گزینه‌های میان وعده‌ یا خوراکی‌های سرپایی با کربوهیدارت پایین را فراهم ساخته‌ایم که می‌توانید به راحتی با خود برده و بین وعده‌های غذایی و یا زمانی که سرتان شلوغ است، میل کنید.

آجیل و دانه‌های خوراکی
آجیل‌هایی مانند بادام زمینی، بادام، و غیره، حاوی کربوهیدرات پایین و فیبر بالا، پروتئین و چربی‌های سالم می‌باشند. شما می توانید این آجیل‌ها را به صورت یکجا خریداری کنید، اما بیش از حد از آنها نخورید. از مصرف انواع مختلف آجیل که در بازار به فروش می‌رسند و به صورت سرخ شده، شور، تند، و غیره می‌باشند، خودداری کرده و از انواع ساده‌ی آن مصرف نمایید. جدای از این‌ آجیل‌ها، تخمه کدو و تخمه آفتابگردان، تنقلات خوشمزه‌‌ای به حساب می‌آیند که کربوهیدرات پایینی داشته و ذره ذره خورده می‌شوند. با این حال، قبل از خرید این دانه‌ها دقت کنید که به آنها طعم‌دهنده یا قند اضافه نکرده باشند.

میوه
اکثر میوه‌ها حاوی میزان پایینی کربوهیدرات بوده و به راحتی می‌توان آنها را تهیه نمود. مطمئن شوید میوه‌هایی را که انتخاب می‌کنید حاوی قند کمتری باشند. میوه‌هایی که دارای کربوهیدرات پایینی هستند، تمشک، توت فرنگی، هندوانه، انگور، لیمو، کرن بری، پاپایا، گریپ فروت، گواو (guavas)، خربزه، سیب، زردآلو خشک شده، و غیره را شامل می‌شوند.

سبزیجات خام
یکی دیگر از انتخاب‌هایی که می‌توانید داشته باشید، خوردن سبزیجات خامی مانند، کلم بروکلی، کرفس، کلم و خیار می‌باشد. بعضی افراد ممکن است سبزیجات بی‌مزه را خیلی دوست نداشته باشند، بنابراین به منظور طعم‌دار ساختن این سبزیجات خام، می‌توانید از سس یا چاشنی‌هایی با کربوهیدرات پایین و یا مقداری کره‌ی بادام زمینی استفاده کنید.

پنیر
پنیر نیز گفته می‌شود یک میان وعده کم کربوهیدرات بسیار خوبی است. پنیر چدار یا پنیر لور (cottage cheese) (نوعی پنیر دلمه شده) را برگزینید که بتوانید همراه با بعضی میوه‌ها و سبزیجات خام مصرف نمایید. همچنین پنیر سوخاری را که می‌توان در بازار تهیه کرد، می‌توانید به این فهرست میان وعده‌ خود اضافه کنید.

آب نبات بدون قند
آب نبات‌های بدون قند و همچنین ژله‌ی بدون قند، میان وعده‌های خوبی بوده که سطوح کربوهیدارت آنها پایین می‌باشد. بدین طریق می‌توانید به علاقه‌ای که به خوراکی‌های شیرین دارید برسید، بدون آنکه بر وزنتان افزوده شود.

ماست
ماست به راحتی در دسترس می‌باشد. تنها کاری که باید بکنید این است که مطمئن شوید این ماست کم چرب بوده، به آن قند افزوده نشده باشد و «باکتریهای مفید» در آن وجود داشته باشند. این باکتری‌ها به خوردن لاکتوز (که فرمی از قند می‌باشد) موجود در ماست همچنان ادامه داده و در نتیجه میزان کربوهیدرات را کاهش می‌دهند.

تخم مرغ
یکی از بهترین میان وعده‌های موجود، تخم مرغِ به خوبی آب پز شده است. این میان وعده ساده‌ترین خوراکی است که می‌توانید تهیه کرده و حتی آن را به محل کار خود ببرید.

گوشت گاو خشک شده
چنانچه خوردن گوشت گاو خشک شده را برمی‌گزینید، اصمینان حاصل کنید که به آن قند یا شیرین کننده اضافه نکرده باشند.

اطلاعاتی مفید
چنانچه کسی می‌خواهد تناسب اندام خود را حفظ کرده و به دنبال حفظ وزن خود است، خوراکی‌هایی که میزان کربوهیدرات پایینی دارند را انتخاب نماید چرا که جایگزین‌های به مراتب سالم‌تری می‌باشند. به دلیل کمبود وقت، فرد ممکن است قادر به درست کردن غذاهای سالم نباشد. در چنین شرایطی، چندین گزینه‌ از خوراکی‌های آماده وجود دارد. تمام کاری که باید انجام دهید داشتن کمی نظم می‌باشد، بدین ترتیب می‌توانید از این میان وعده‌هایی که مشخص شده برای سلامتی شما مفید می‌باشند، لذت ببرید.

مترجم: رزیتا ملکی‌زاده
منبع:راسخون

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید