گل لبخند را روی لب همسرتان بنشانید

گل لبخند را روی لب همسرتان بنشانید

نویسنده:حسین سروستانی

خیلی سخت است که بتوان برطبق خصوصیات اخلاقی که جنس مخالف آنها را می پسندد رفتار کرد .نکته ی مهمی که آقایان نباید هیچگاه از نظر دور کنند این است که خانم ها همیشه آنطور که وانمود می کنند ، نیستند و هیچ گاه حقیقت چیزهایی را که دوست دارند در همسر خود ببینند ، به زبان نمی آورند .شاید برخی از خانم ها نسبت به بعضی از خصوصیات اخلاقی همسرشان دل خوشی نداشته باشند و همیشه از او ایراد بگیرند و به او غر بزنند ؛ اما بد نیست که در این قسمت از برخی خصوصیاتی که می تواند یک خانم راهمواره علاقه مند به شوهرش نگه دارد نیز چیزهایی بدانیم. شاید خانم ظاهراً از بعضی از رفتارهای بخصوص آقا رضایت نداشته باشد اما واقعیت این است که او در باطن خود ،از زورخوشحالی در حال انفجار است .تعجب نکنید .این مقاله را بخوانید تا ببینید کدام یک از رفتارهای «مردانه» تان حس علاقه ی همسرتان را برمی انگیزد و برای تغییر آنها مجدداً فکر کنید.

مردمردها

هر چند خانم ها ادعا می کنند که از مردهای مرتب ، تمیز و شیک پوش خوش شان می آید ، اما گاهی اوقات اگر با لباس های ورزشی کج و کوله جلو آنها ظاهر شوید ، غذا را بدون رعایت آداب ویژه بخورید و در کوچه فوتبال بازی کنید ، شاید به نظر همسرتان خیلی جذاب تر هم جلوه کنید . او بدش نمی آید که هر چند وقت یک بار برای نجاتش تلاش کنید ، یااگر از عهده ی تعمیر برخی وسایل بر می آیید این کار را انجام دهید . یا حتی با دوستان خود گپ بزنید. یک خانم با همسرش بیرون نمی رود تا بر سر این موضوع که کدام شان کفش ها یا موهای شیک تری دارند با او به رقابت بپردازد؛ بلکه این تفاوت های موجود میان شما دو نفر است که منجر به اتصال هر چه بیشتر شما به هم می شود. البته نباید فراموش کنید که زمانی که برای مشاهده تئاتر یا صرف شام به بیرون می روید ، او از شما انتظار دارد که لباس های مناسب و آراسته یی به تن کنید ، اما در عین حال باید در نظر داشته باشید که در بقیه ی ساعات ، بیشتر از حس مردانگی شما لذت می برد؛ هر چند این امکان وجود دارد که هرگز به این موضوع اعتراف نکند.

پنهان کردن احساسات

شاید او همیشه اعتراض می کند که چرا نباید بداند که شما در حال فکر کردن به چه موضوعی هستید . شاید دوست داشته باشد بداند که در طول روز و در محل کار برای شما چه اتفاقاتی رخ داده ، شاید همیشه از شما بخواهد تا در مورد همه چیز با او صحبت کنید و به اصطلاح سفره ی دل تان را برای او باز کنید تا بتواند به عمیق ترین نقطه از احساسات دسترسی پیدا کند. شما می دانید که خانم ها با دوست های خود در مورد جزییات تمام مسایل ، بخصوص در مورد نگرانی های خود ، صحبت می کنند. به همین دلیل اگر بخواهید تمام احساسات خود را در مقابل او بازگو کنید ، خیلی راحت می تواند به شما نمره دهد. در برخی از مواقع اگر کمی از او دوری کنید و خود را کمی اسرارآمیز جلوه دهید ، او علاقه بیشتری به شما پیدا خواهد کرد.

گل لبخند را روی لب همسرتان بنشانید

حسود بودن

حسادت یکی از احساسات قوی به شمار می رود . هر چند انسان ها نمی توانند میزان دقیق حسادت خود را کنترل کنند، امامقدار کمی حسد ، آن هم به طور گاه گاه و اتفاقی ، به راحتی می تواند حس جاذبه ی شما را در نظر او افزایش دهد . زمانی که نوبت به حسادت می رسد ، مقدار کمی از آن می تواند مثمرثمر واقع شود، پس در خرج کردن آن به شدت صرفه جویی کنید.

نه گفتن

شاید باید تصمیماتی را که به ذهنتان می رسد ، انجام دهید و بر طبق آنچه عقل تان به شما دستور می دهد ، عمل کنید ؛ حتی اگر این کار سبب عصبانی شدن خانم شود . آقایان تصور می کنند که همسرشان به دنبال مردی می گردد که او را بتواند روی یک انگشت خود بچرخاند و هر چه که می گوید انجام دهد. اگر بخواهید همیشه مطابق آنچه به شما دیکته می شود ، عمل کنید ،دیری نخواهد گذشت که رابطه تان کسل کننده و ملال آور می شود.خانم ها به دنبال مردی هستند که چیزی برای ارایه کردن در دست داشته باشد و بتواند عقاید وملاحظات شخصی خود را در بحث وارد کند . اگر تمام زندگی یک مرد را تنها «همسرش» تشکیل دهد ، آنگاه دیگر چیزهای زیادی برای گفتن ندارد که بتواند در مواقع ضروری آنها را رو کند. حتی اگرهمسر شما از آن دست خانم هایی باشد که دوست دارند قدرت و کنترل خانواده را به دست بگیرند ، باز هم بدش نمی آید که گه گاه با شما زور آزمایی و جدلی برابر داشته باشد.

مستقل بودن

شاید همیشه خانم ها به این دلیل که همسرشان ادعا می کند سرش بیش از اندازه شلوغ است، به او توجه کافی مبذول نمی دارد، وقت زیادی را در محل کار خود سپری می کند یا با دوست های خود خوشگذرانی می کند ، ناراحت می شوند. باید توجه داشته باشید که اگر می خواهید همسرتان درکنارتان باقی بماند ، باید مانند یک پرنسس با او رفتار کنید ؛ اما از طرف دیگر ، همواره در نظر داشته باشید که اگر سرگرمی ، تفریح و کارهای دیگر برای انجام دادن نداشته باشید ، ممکن است خانم احساس کند که در حال خفه شدن در رابطه است . همان اندازه که شما در رابطه نیاز به فضا دارید،خانم ها نیز از آزادی خود لذت می برند و شدیداً به آن محتاج هستند. بنابراین شما مجاز هستید که با دوستان خود قرار ملاقات بگذارید و شغل و سرگرمی مخصوص به خودتان را داشته باشید.

سرتا پای او را وارسی کنید

خانم ها به اندازه ی آقایان دوست دارند که دیگران آنها را به خاطر توانایی های ذهنی و عملی شان تحسین کنند و زمانی که کاری را درست انجام دادند موردتشویق قرار بگیرند . آنها در چنین حالتی انتظار ترفیع و تشویق دارند . البته این امر به شرایط و کسانی که به او توجه می کنند هم بستگی دارد ، اما زمانی که نوبت به همسری می رسد که خانم دوستش دارد ، با کمال میل به او اجازه می دهد که کلیه ی متعلقاتش را چک کند . اگر به او توجه کنید او واقعاً خوشحال می شود و این خوشحالی شما را به هر کجا بخواهید خواهد رساند.

همیشه بهترین رفتارهای تان را رو نکنید

هر چند خانم ها در بیشتر موارد ، زمانی که غرزدن های شان را شروع می کنند کاملاً جدی هستند ، (به ویژه زمانی که آشغال غذای خود را روی میز بگذارید یا جوراب های تان را بر ندارید) اما باید این امر را هم در نظر داشته باشید که اگر بخواهید همیشه با او موافقت کنید و مطابق خواسته هایش رفتار کنید ، او دلش برای خود واقعی شما تنگ خواهد شد ، این دست رفتارها به دو قسمت تقسیم می شوند ؛ آنهایی که خود واقعی شما را نمایان می کنند و آن دسته یی که شما را به او نشان می دهند . از آنجایی که ما کاملاً واقف هستیم که خانم ها نیازمند توجه هستند ، این احتمال وجود دارد که برخی رفتارهای منحصر به فرد شما باعث شود تا گل لبخند را بر روی لب های او بنشاند .بنابراین هیچ گاه نباید به ظاهر صحبت های او توجه کنید ؛دربیشتر مواقع او شما را فقط به خاطر وجود خودتان دوست دارد.
منبع:نشریه 7 روز زندگی ،شماره 91

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید